به تصمیم قاطع برانکو و انتخاب ویژه رامین احترام بگذاریم

به تصمیم قاطع برانکو و انتخاب ویژه رامین احترام بگذاریم

حاکم کردن قانون و تفکر حرفه ای به جای کدخدامنشی و تفکر احساسی ضمانت آنست که نه سیخ بسوزد نه کباب ، نه برانکو و رامین و کیروش ، نه پرسپولیس و نه تیم ملی! 

پاسخ روشن برانکو ایوانکویچ در تأیید ضرب المثل خبرنگار پیروزی که رابطه تخریب شده برانکو با رامین را بدرستی مصداق چینی شکسته ای دانسته که بندش هم بزنی به حال و روز اول بازنخواهد گشت و تشبیه کردن این رابطه دیگر نچسب استاد و شاگرد توسط برانکو به تکه های یک کاغذ دو پاره شده ، همزمان با تحسین و تمجید از صادق محرمی را نمی توان تنها یک درد و دل ساده پدری دل شکسته از فرزندش یا استادی از شاگردش در آستانه جشن تولد خود دانست. 

این پاسخ در خود حکایت از شکسته شدن احترام ها و قطع امید و بی اعتمادی برانکو نسبت به رامین رضاییان پس از آن همه گذشت از خطاهای گاه و بی گاه وی و نیز دل بستنش به جوان بیست ساله آتیه داری دارد که پس از بی حاشیه درخشیدن در پست جدید رامین ، شاید در آینده بسیار نزدیک تحت نظر برانکو ضمن کسب تجربه بیشتر در بازیهای لیگ و آسیا و اندکی بالابردن دقت ضربات آخرش چه در پاس های ارسالی روی دروازه حریف و چه در روانه کردن توپ به سمت چهارچوب میتواند حتی ذهن و فکر کیروش جوانگرا را هم منقلب و به خود معطوف کند! 

وقتی چینی شکسته را بند بزنید دیگر کارایی لازم را ندارد. آیا رامین رضائیان هم می تواند مصداق این ضرب المثل باشد؟ چون دیگر کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت. 

حق با شماست.وی [برانکو] سپس کاغذی را به خبرنگاران نشان داد و گفت: این کاغذ الان پاره شد. اگر بچسبانید بازهم کاغذ است ولی آن کاغذ قبل نیست. بنابراین تمام کسانی که در تصمیمات دخیل هستند باید دقت کنند که پشت سر خودشان یک شیشه شکسته باقی نگذارند!

برانکو درباره عملکرد خوب صادق محرمی و خوشحالی هواداران ازین موضوع گفت: خوشحالم که هواداران فهیم هستند و اینطور فکر می کنند. خوشحالم که این اطمینان به من هم وجود دارد ولی مهمترین مسئله بازیکنان هستند. به آنها تبریک می گویم و تشکر می کنم. آنها الان طوری در سالن وزنه می زنند که انگار دیروز بازی نکرده اند. خوب است که هواداران به بازیکنان جوان اعتماد دارند. صادق در ترکیب است چون خوب بازی می کند. این مربوط به بازی روز گذشته او نیست. این بازیکن در سایر مسابقات هم همینطور بوده است و امتیاز بزرگتر این است که ۲۰ سالش است.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه آیا حیف نیست باوجود صادق محرمی، رامین رضائیان هم پستی وی که برای باشگاه حاشیه درست کرده است را برگردانید؟ تاکید کرد : هیچکس صادق را عوض نمیکند. او بازی میکند و فیکس است. درتمام مسابقات هم خیلی خوب کار کرده است. در لیگ قهرمانان آسیا عالی ظاهر شد. هرچه داریم بازی های لیگ را دنبال می کنیم، محرمی بازی به بازی بهتر می شود ولی باید یک مسئله را بداند. او خیلی جوان است. منطقی است که انتظار داشته باشیم یک مقدار در عملکردش بالا و پایین داشته باشد. این برای تمام بازیکنان جوان در کل دنیا رخ می دهد و افت می کنند ولی مهمترین مسئله این است که او را حفظ کنیم. به صادق اعتماد داریم و می دانیم گاهی اوقات هم عملکرد ضعیفی خواهد داشت. او پتانسیل زیاد و فضای خوبی برای پیشرفت دارد. 

این سخنان نشان می دهد برخی که بعد فنی رامین رضاییان را کافی برای گذشت از مشکلات رفتاری وی می دانند باید تجدید نظری جدی را در دیدگاه خود داشته باشند. اتفاقاتی که رامین به شخصه رقم زد یا برای رامین رضاییان رقم خورد و نه جایگاه برانکو نزد هواداران را که مستقیما پرسپولیس را در پیش فصل و طول فصل بشدت به خطر انداخت و حتی بازی با الهلال را نیز تا حدودی تحت الشعاع خود قرار داد بنظر آنقدر بزرگ است که نه چند گل و پاس گل رامین و نه پست های احساسی و تحریک آمیز! وی هیچکدام توان پوشاندن آنها نداشته باشد. بعلاوه آنکه رامین چه بخواهد و چه نخواهد توان کنترل و مدیریت فن پیج (صفحات هوداری) منسوب به خود را ندارد و کوچکترین عکس العمل مجازی وی منجر به فاجعه ای مانند هجمه و اهانت های اخیر این فن پیج ها به سرمربی موفق حال حاضر پرسپولیس در فضای مجازی می شود بدون آنکه کسی یارای شناسایی و جداسازی طرفداران پرسپولیس را از ماهیگیران حرفه ای از آب گل آلود و طرفداران دیگر تیم های رقیب داشته باشد. 

درست یا غلط ، سخن گفتن در فضای مجازی و تحریک احساسات برخی هواداران ، جلب حمایت برخی پیشکسوتان بنفع خود و سوژه خبری رسانه ها شدن از مدتها پیش سه انتخاب ویژه رامین رضاییان بجای ارتباط حقیقی و درمیان گذاشتن مشکلاتش با بزرگان باشگاه بالاخص سرمربی کاربلد پرسپولیس بوده است. اما رامین باید بداند تجربه ثابت کرده در دراز مدت فشار افکار عمومی زمانی که منطق و اصول حرفه ای به سرنوشت و حیثیت محبوب ترین و پرهوادارترین تیم های بزرگ گره میخورد در جهت حذف مهره های غیرهمسو حرکت می کند. شاخص اینگونه برخوردهای حذفی شاید تمام شدن زود هنگام دوران بازیگری اریک کانتونا و زین الدین زیدان باشد که اولی به ناحق و دومی به حق با شخص ثالث درگیر شدند! در هر دو مورد به شکلی مشابه افکار عمومی در نهایت رأی به حذف بدون بخشش آنان داد. 

امروز همین هواداران ۴۰ میلیونی به درستی و بر اساس اصول حرفه ای و قانونی به خاطر موفقیت و بزرگی پرسپولیس مقابل زیاده خواهی های غیرمنطقی کی روش و حامیان رسانه ای و غیر رسانه ای او به حمایت از برانکو و باشگاه و بازیکنان ملی پوش خودشان ایستاده اند و طبعا انتظار دارند بازخورد آن را از ملی پوشانشان با سر در مقابل توپ گذاشتن در زمین بازی ببینند نه آنکه شائبه برایشان پیش بیاید بازیکنی که برای بازگشت وی به ترکیب ریش گرو گذاشته اند خدای ناکرده حبی از کیروش در دل خود یا دینی از کیروش بر گردن خود و یا استرس دعوت نشدن به تیم ملی در سر خود حس کند و بواسطه این حب یا دین یا استرس ، مقابل حلقه اصلی اتحاد سرخ یعنی برانکو گردن کشی کند. این درحالی است که شائبه تأثیرگذاری کی روش بر رامین که سابقه دعوت به تیم ملی حتی بدون تیم را هم در کارنامه دارد در اشتباهات ابتدای فصل این بازیکن از جمله پاسخ ندادن به تماس های باشگاه و در موضوع رفتن پر دردسرش به ترکیه و لژیونر شدنش ، تست ندادن ملی پوشان در ایفمارک به امر کیروش، تمکین وی از کیروش در ماجرای مرخصی اجباری ملی پوشان و شرکت نکردن در تمرینات پیش فصل برانکو و دردسر ایجاد شده پیش از بازی الهلال برای بازپس گیری پست تخصصی خود یعنی پست دفاع راست پرسپولیس از ماهینی (پست مدنظر کیروش برای رامین) هنوز نقل محافل است و شاید رامین میبایست خیلی پیش تر از گسسته شدن این رابطه در صدد رفع آن سوء تفاهمات برمی آمد. 

برانکو و هواداران در اتفاقات ابتدای فصل توجیه منطقی ، فنی و حرفه ای برای تغییر موضع خود هم درمورد طارمی و هم با درصدی ضعیف تر درمورد رامین رضاییان داشتند و آن را به عنوان تصمیمی فردی از سوی بازیکن برای آینده حرفه ای خود فرض کرده و از وساطت پیشکسوتان استقبال کردند و با همین دیدگاه سرمربی تیم به بازگشت رامین رضایت داد. لیکن امروز بحث جوابگویی و مشاجره لفظی و طلبکارانه رامین مقابل جمع بر سر میز شام در امارات با برانکو و حرمت شکنی از سرمربی ای مطرح است که بیشتر از هر زمان دیگر عضو خانواده بزرگ پرسپولیس و خط قرمز سرخ ها محسوب میشود و بدتر از آن هجوم و اهانت فن پیج های رامین رضاییان به برانکو در فضای مجازی موضوع را وخیم تر از آنچه بود کرده است. این یعنی بازشدن روی افراد و بزرگتر و کوچک تر به یکدیگر و پاره شدن پرده حرمت ها و احترام ها. یعنی ارتباط استاد شاگرد که به همان کاغذ پاره تبدیل شده و اگر چسب هم بخورد روی آن نمیتوان مشق صمیمیت و موفقیت کرد. 

از نقطه نظر حرفه ای اگر باشگاه سیاست نه سیخ بسوزد نه کباب را به شکل وارونه آن انجام دهد و رامین به صرف جریمه مالی بازگردد هم نمی توان از برانکو خرده گرفت اگر رامین را با یا بدون حضور صادق محرمی در ترکیب ، روی نیمکت بنشاند یا از لیست ۱۸ نفره ۷ بازی باقی مانده لیگ خارج کند و حتی در پایان فصل در لیست خروجی تیم قرار دهد. 

بنظر شخصی این حقیر جا دارد تا در جهت تقویت تیم بالاخص در این برهه حساس به جای تفکر احساسی ، منطق حرفه ای را حاکم کرده و به تصمیم قاطع برانکو و انتخاب های به زعم ما غلط اما ویژه رامین احترام بگذاریم و اجازه دهیم پرسپولیس راه موفقیتی که با این مدیریت و برانکو به سوی ساختارسازی، حرفه ای شدن و ثبات قهرمانی! پیش گرفته را محکم و بدون نگرانی طی کند.

علیرضا هادیان

برانکو

رامین رضاییان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی