بهانه های تکراری  سرمربی استقلالی تیم ذوب آهن؛ آقای قلعه نوعی جای برانکو بودی چه می گفتی؟

بهانه های تکراری سرمربی استقلالی تیم ذوب آهن؛ آقای قلعه نوعی جای برانکو بودی چه می گفتی؟

  وقتی بهانه های تکراری مربیانی مانند قلعه نوعی را می شنویم و صبوری و متانت برانکو را می بینیم که با ده ها مشکل تیمش را تا قهرمانی آسیا پیش برده بیشتر از قبل تفاوت مربیانی حرفه ای مانند برانکو و مربیان سنتی فوتبالمان مانند قلعه نوعی را متوجه می شویم.

اختصاصی پیروزی دیلی،امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل استقلال خوزستان  با انتقاد از کمیته داوران مدعی شد در هفته‌های اخیر ظلم زیادی به ذوب آهن شده است. مربی ذوب آهن شکست برابر سپاهان و حذف از جام حذفی برابر فجر سپاسی را حاصل اشتباهات داوری دانسته و علت بازی نکردن کی‌روش سوارز را که به دلیل جعلی بودن مدارکش به حکم کمیته انضباطی نمی تواند برای ذوب بازی کند، حضور خود در این تیم دانست و ادعا کرد اگر او در این تیم نبود، این بازیکن برزیلی حتماً برای ذوب‌آهن بازی می‌کرد!

قلعه نوعی در حالی اشتباهات داوری علیه تیمش را برنامه ریزی شده می داند که به تایید کارشناسان داوری ثابت شد، ذوب آهن در فصل های اخیر سود زیادی از اشتباهات داوری، خصوصا در بازی مقابل پرسپولیس برده است و در فصل اخیر هم گرچه داوران اشتباهاتی به ضرر این داشته اند، اما اینگونه نبوده که این اشتباهات تنها به ضرر این تیم بوده باشد و حتی آنها در برخی بازیها از داوری سود هم برده اند که به طور مثال باید به گل آفساید این تیم در بازی با فجرسپاسی و اخراج نشدن بازیکن آنها در بازی مذکور اشاره کرد.

سرمربی ذوب آهن در بخش دیگری از صحبت هایش در اقدامی عجیب به حکم کمیته انضباطی درباره بازیکن خارجی تیمش اعتراض کرد! بعد از این که مشخص شد مدارک و مستندات ارائه شده از سوی مهاجم برزیلی تازه خریداری شده از سوی باشگاه ذوب آهن جعلی است، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با صدور حکمی جلوی بازی کردن کی روش را گرفت.ذوبی ها در ابتدا سعی داشتند با دور زدن قانون این بازیکن را در لیگ هفدهم مورد استفاده قرار دهند و حتی  ثبت قرارداد این بازیکن اعتراض برخی تیمها را در پی داشته و باعث بروز حرف و حدیث هایی شد. اما حال که ثابت شده مدارک این بازیکن جعلی است قلعه نوعی مدعی است چون عده ای در فدراسیون با او مشکل دارند مانع بازی کردن وی شده اند!

احتمالا سرمربی سابق تراکتورسازی فراموش کرده که در فصل گذشته  از نورالهی، عالیشاه و بیک زاده غیرقانونی و در شرایطی که تراکتور حق جذب بازیکن جدید نداشت در چند بازی استفاده کرد و فدراسیون فوتبال با نادیده گرفتن حکم فیفا از تیم او امتیاز کسر نکرد.  باید گفت نه تنها کسی در فدراسیون با قلعه نوعی مشکل ندارد که بارها با زیرپا گذاشتن حق سایر تیمها به او و تیمش لطف کرده است. به راستی اگر قرار بود در فصل گذشته با تیم قلعه نوعی برخورد می شد، تراکتورسازی می توانست تا هفته های پایانی برای قهرمانی و کسب سهمیه شانس داشته باشد؟

البته شنیدن این صحبتها از قلعه نوعی اتفاق تازه ای نیست. او فصل گذشته هم بارها با حمله به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران، سعی کرد ناکامی های تیمش را توجیه کرده و موفقیت های پرسپولیس را زیر سوال ببرد. این مربی که سالهاست هیچ موفقیتی را در فوتبال کسب نکرده و بعد از آخرین قهرمان پرحرف و حدیث با استقلال که در فصل دوازدهم با اشتباهات فاحش داوری به سود این تیم و جذب غیر قانونی مجیدی وآرزه بدست آمد، 5 سال گذشته را با ناکامی در هر تیمی که بوده سپری کرده است. در  فصل های سیزدهم و چهاردهم، استقلال پر ستاره با مربیگری قلعه نوعی در رتبه های پنجم و ششم قرار گرفت. ناکامی در هر دو دربی رفت و برگشت به ضعیف ترین پرسپولیس تاریخ با بازیکنان سرشناسی مانند ابراهیمی، تیموریان، شهبازاده،برهانی، عمران زاده و...به دوران حضور این مربی در استقلال پایان داد و قلعه نوعی در میان حیا کن رها کن هواداران استقلال از این تیم جدا شد. قلعه نوعی بعد از جدایی از استقلال هدایت ملوان را بر عهده گرفت، اما با این تیم هم ناکام بود و در دو فصلی هم که هدایت تراکتورسازی را بر عهده داشت توفیقی را بدست نیاورد. در حالی که این دو تیم، ستاره های لیگ را به لحاظ اینکه دارای سهمیه بازیکنان سرباز هستند در اختیار داشتند، خصوصا باشگاه تراکتور که هزینه های خوبی هم در زمان مربیگری قلعه نوعی متحمل شد.

امیر قلعه نوعی در فصل جاری هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را بر عهده گرفته است ، اما تا قبل از بازی هفته ششم مقابل تیم بحران زده استقلال خوزستان که با برتری پرگل شاگردان این مربی همراه بود، این تیم در 5 بازی تنها یک برد بدست آورده بود و با 6 امتیاز در رتبه هفتم قرار داشت. حذف زودهنگام از جام حذفی مقابل تیم فجرسپاسی ناکامی دیگری برای قلعه نوعی بود. او با بردی که در هفته ششم بدست آورد توانست تیمش را تا حدودی از بحران خارج کند اما این مربی در پایان این بازی بار دیگر گفته هایش را تکرار کرد و مدعی شد در حق تیم او ظلم شده است! و برخی ها قصد ضربه زدن به او را دارند.

واقعیت اما این است که این مربی چون در سالهای اخیر موفقیتی نداشته، همواره سعی کرده برای ناکامی هایش مقصر پیدا کند. او زمانی که در استقلال مربیگری می کرد ملی پوشان این تیم را متهم به خیانت علیه خود کرد، بعد از ناکامی با تراکتور هم محرومیت این تیم در نقل و انتقالات و اشتباهات داوری را بهانه قرارداد و در فصل اخیر وقتی می بیند تیمش توان رقابت با تیم هایی مانند پرسپولیس و پارس جنوبی را ندارد با بهانه تراشی و متهم کردن مدیران فدراسیون و فلان مجری قصد دارد روی ناکامی های احتمالی خود سرپوش بگذارد.

 وقتی بهانه های تکراری مربیانی مانند قلعه نوعی را می شنویم و صبوری و متانت برانکو را می بینیم که با ده ها مشکل تیمش را تا قهرمانی آسیا پیش برده بیشتر از قبل تفاوت مربیانی حرفه ای مانند برانکو و مربیان سنتی فوتبالمان مانند قلعه نوعی را متوجه می شویم.
در لیگ پانزدهم، بیشترین اشتباهات داوری علیه سرخها انجام گرفت؛ اشتباهاتی بی شماری  که در تاریخ لیگ برتر بی سابقه بود و  همین اشتباهات تیم شایسته برانکو را به حکم عجیب فدراسیون فوتبال که تفاضل گل را ملاک انتخاب تیم قهرمان قرار دارد از رسیدن به جام محروم کرد اما برانکو بدون متهم کردن کسی به راهش ادامه داد و تیمش را قوی تر از قبل ساخت تا هیچ اتفاقی نتواند گزندی به این تیم برساند و مانع از رسیدن به اهدافش شود. پرسپولیس در لیگ شانزدهم نیز از اشتباهات داوری آسیب زیادی دید و  در حالی مقتدرانه و در فاصله چند هفته مانده به پایان فصل، جام را بالای سر برد که دو ستاره تاثیرگذارش را با قانون عجیب و من در آوردی فدراسیون در اختیار تراکتورسازی و شخص قلعه نوعی، نزدیک ترین رقیب این تیم قرار داده بودند.

 پرسپولیس در فصل جدید هم با مشکلات زیادی مواجه است و تداخل بازیهای تیم ملی و مسابقات این تیم، برانکو را  با چالش های زیادی مواجه کرده اما او صبورانه به وضعیت حاصل تن در داده و از همکاری با تیم ملی حرف می زند؛ آن هم تیمی که مربی آن بارها با او دچار تنش و دعوا شده است. به راستی اگر قلعه نوعی یا هر مربی دیگری جای برانکو بود چه می گفت؟


شیوا دورانگر

برانکو

بهانه های تکراری

قلعه نوعی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی