بهترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان؛ ۴-۲ به نفع پرسپولیس

بهترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان؛ ۴-۲ به نفع پرسپولیس

بهترین بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا در آیتم‌های مختلف کدام بازیکنان بوده‌اند؟

بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا سال خوبی تا این‌جای کار برای نمایندگان ایران بوده است. سه تیم به مرحله بعد صعود کردند و البته با بدشانسی، یکی از این دو تیم ایرانی حتما در اولین بازی از آسیا خداحافظی خواهند کرد. تراکتورسازی ناموفق‌ترین نماینده ایران بود. تیمی که از لحاظ کیفیت بازی در حد امتیازات بدست آورده تیم بدی نبود اما بدشانسی و شاید مسائل دیگری مانع از این شد تا آنها در حد استحقاق‌شان امتیاز کسب کنند. بعد از پایان مرحله گروهی شاید جالب باشد اگر بدانیم در هر آیتم دفاعی یا تهاجمی کدام یک از بازیکنان چهار نماینده ایران عملکرد بهتری داشته‌اند. آمار نشان می‌دهد که بازیکنان ذوب‌آهن و حتی تراکتور هم‌سطح با بازیکنان استقلال و پرسپولیس در جدول بهترین‌ها رقابت دارند و در خیلی از موارد هم گوی سبقت را از آنها ربوده‌اند.

 

بهترین گلزن: مامه تیام (استقلال) / مرتضی تبریزی (ذوب آهن) - ۴ گل

تبریزی بهترین مهاجم ایرانی تیم‌های ایرانی در آسیا بوده است و تیام هم درخشش را برای آبی‌ها از همین رقابت‌ها آغاز کرد. بازیکنان ایرانی با بغداد بونجاح که ۷ گل زده، سه گل فاصله دارند که خیلی آمار بدی به نظر نمی‌رسد. البته مهدی طارمی، مهاجم ایرانی الغرافه از هر دوی آن‌ها بیشتر گل زده است.

 

شوت: علی علیپور (پرسپولیس) – ۱۹

علیپور اگرچه اسمش در میان بهترین گلزنان نبوده و بدلیل افت در یکی، دو بازی آخر از این کورس جا ماند اما بیش از همه شانسش را برای گلزنی امتحان کرده است. بهترین بازیکن آسیا در این زمینه باز هم بونجاح است با ۲۳ شوت.

 

شوت داخل چارچوب: علی علیپور (پرسپولیس) - ۱۳

این آمار نشان می‌دهد که شوت‌های علیپور علاوه بر کمیت، کیفیت خوبی هم داشته است و بیشترشان داخل چارچوب بوده‌اند.

 

پاس گل: فرشید اسماعیلی (استقلال) - ۴

در این آیتم بهترین بازیکن ایران همان بهترین بازیکن آسیاست. عملکرد فوق‌العاده فرشید اسماعیلی که ۴ گل برای هم‌تیمی‌هایش ساخته و یکی از بهترین‌های استقلال در این رقابت‌ها بوده است.

 

ایجاد موقعیت: محمدرضا حسینی (ذوب‌آهن) - ۱۶

آمار هافبک کاملا آماده این روزهای ذوب به خوبی نشان می‌دهد که چرا بهترین گلزن ایرانی از ذوب آهن است. حسینی با ایجاد ۱۶ موقعیت بهترین موقعیت‌ساز تیمش و غرب آسیاست. آماری که فاصله زیادی با دیگر بازیکنان ایرانی دارد.

 

تعداد پاس: مهدی کیانی (تراکتورسازی) – ۴۵۴

این که تراکتورسازی روزهای خوبی دارد یا نه به حال کیانی تفاوتی ندارد. او همیشه یکی از بهترین و سطح‌بالاترین هافبک‌های ایران است. در تیمی که به سختی گل می‌زند و پاس گل‌ می‌دهد و حتی پنالتی گل می‌کند، کیانی این‌بار با پاس‌گل‌هایش این برتری را به رخ کشید. کیانی بعد از نواف العبید، دومین پاسور آسیا هم هست.

 

درصد پاس درست: مهدی مهدی‌پور (تراکتورسازی) - ۹۱،۶ درصد

در این آیتم هم یکی از بازیکنان تراکتورسازی صدرنشین است تا تبحر آنها در پاسکاری مشخص شود. مهدی‌پور که بیشترین تعداد پاس را در تیمش بعد از مهدی کیانی ارسال کرده از نظر دقت پاس هم بهترین بازیکن تیم‌های ایرانی است.

 

تعداد سانتر: محمدرضا حسینی (ذوب‌آهن) - ۳۴

باز هم ستاره ذوبی‌ها این آیتم را به خودش اختصاص داده است. البته از آنجایی که تیم‌های آسیایی در سانتر تبحر دارند، حسینی با وجود فاصله زیاد با بازیکنان ایرانی در میان آسیایی‌ها رتبه چندان بالایی ندارد.

 

تعداد سیو: رشید مظاهری (ذوب‌آهن)- ۲۵

شاید تمام سر و صداها و اخبار در مورد حسین حسینی و بیرانوند و رقابت میان آنها باشد اما یکی از آماده‌ترین دروازه‌بان‌های ایران در حال حاضر رشید مظاهری است. دروازه‌بانی که در آسیا هم این فرضیه را با تعداد توپ‌هایی که دفع کرد ثابت کرد و البته در بعضی از بازی‌ها هم گل‌های بدی که دریافت کرد او را مورد انتقاداتی قرار داد. او با یک سیو کمتر از دروازه‌بان شانگهای دومین دروازه‌بان آسیا در این آیتم است و سرخابی‌ها در میان ۱۰ دروازه‌بان اول جایی ندارند.

 

تعداد دفع توپ: خالد شفیعی (ذوب آهن) - ۴۳

خالد شفیعی از ذوب‌آهن بیشترین تعداد دفع توپ را به خود اختصاص داده و در این زمینه رکورددار بود. رکوردداری همزمان دروازه‌بان، مدافع و هافبک ذوب آهن نشان می‌هد ستاره‌های تاثیرگذار قلعه‌نویی کاملا از پس وظایف‌شان برآمده‌اند.

 

درصد نبرد هوایی موفق: جلال حسینی (پرسپولیس) - ۷۷،۸ درصد

حضور او یکی از خوشبختی‌های پرسپولیس است. مدافعی که با حضور او مهاجمان حریف تمام راه‌های گلزنی خود را از آسمان به زمین می‌آورند تا شاید در آنجا راهی به دروازه قرمزها پیدا کنند.

 

تعداد تکل موفق: مهدی کیانی (تراکتورسازی) - ۱۶

تعداد تکل‌های مدافعان تراکتورسازی از نظر کم بودن رکورددار هستند و دلیل این مساله را می‌‌توان در هافبک دفاعی آنها جست و جو کرد. در تراکتورسازی یا کیانی توپ را می‌گیرد یا توپ وارد دروازه می‌شود.

 

تعداد دریبل: صادق محرمی (پرسپولیس) - ۲۶

در زمینه دریبل و کارهای تکنیکی بازیکنان ایرانی آمار خیلی خوبی ندارند اما صادق محرمی با ۲۶ دریبل، تکینکی‌ترین بازیکنان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست.

 

 


السد

بازیکن پرسپولیس

علی علیپور

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی