بهروز رهبری‌فرد در گفت‌وگوی نوروزی با پیروزی: بزرگتر از من به پرسپولیس آمد و رفت، آنچه ماند پرسپولیس است

بهروز رهبری‌فرد در گفت‌وگوی نوروزی با پیروزی: بزرگتر از من به پرسپولیس آمد و رفت، آنچه ماند پرسپولیس است

بهروز رهبری‌فرد در گفت‌وگوی نوروزی پای سوالات اردلان بزرگ‌نیا نشسته است.

بهروز رهبری فرد از آن دست بازیکنانی است که کم مصاحبه می کند. چه زمانی‌که با پیراهن پرسپولیس به میدان می رفت و چه حالا که یک پیشکسوت پرسپولیس شناخته می شود. برای همین وقتی با او همکلام می شویم سعی می کنیم به سرعت خاطراتش را مرور کنیم. او با نوع خاص فوتبالش روزگار خوشی را برای هواداران پرسپولیس رقم زد و حالا باید بیشتر آن روزگاران خوب را از دریچه دید و ذهن او مرور کنیم.

نوروز 1396 را بهانه کردیم تا دقایقی کوتاه با بهروز کاستاکورتا همکلام شویم. مصاحبه ای که قطعا برای هواداران پرسپولیس خواندنی است.


آقا بهروز کمتر تن به مصاحبه کردن می دهی. حالا که سال 95 دارد تمام می شود برایمان از این سال و حال و هوایی که داشت بگو

می شود خواهش کنیم سال 95 تمام نشود؟!


دوست نداری این سال تمام شود؟!

اتفاقا دوست دارم هر چه زودتر اتفاقات خوش سال جدید فرا برسد!


کدام اتفاق؟!

قطعا قهرمان شدن پرسپولیس. شیرین تر از این اتفاق نداریم.


حالا بگو سال 95 برای فوتبال چطور بود؟!

از نظر ورزشی که سال خوبی نبود. هر چند که پرسپولیس محبوب ما صدرنشین شد و بازیهای خیلی خوبی هم انجام داد و نتایج بسیار خوبی بعد از گذشت چند سال گرفت اما فوتبال ما به طور کلی چیزی جز حاشیه و جنجال نداشت و همه زیبایی هایش پشت این حاشیه ها پنهان ماند. خودتان می دانید چقدر اتفاقات عجیب در فوتبال ، داوری و ... افتاد. این حاشیه ها جذابیت فوتبال را کم می کند. من امیدوارم در سال 96 این حاشیه ها کم شود تا شیرینی قهرمانی پرسپولیس و به امید خدا صعود تیم ملی ایران به جام جهانی زیبایی فوتبال ما را نشان دهد. دلم می خواهد سال 96 را با قهرمانی شروع کنیم و روند رو به رشد فوتبال ما هر روز بهتر از روز قبل شود.


برای خودت این سال چطور بود؟

خوب بود. به این دلیل می گویم خوب بود که هواداران پرسپولیس در این سال واقعا به من لطف داشتند. سالهاست که فوتبال بازی نمی کنم اما خدا را شکر مردم من را فراموش نکردند و در کوچه و خیابان به من ابراز لطف و محبت می کنند. خوشحالم که آنها بازیکنان محبوب خود را فراموش نکرده اند و نمی گویند پهلوان زنده را عشق است. به خودم می بالم که در پرسپولیس به جایگاهی رسیدم که امروز مردم هنوز من را به خاطر دارند و به من محبت می کنند. در میان این هواداران واقعا احساس خوشبختی می کنم.


در مورد پرسپولیس 95 صحبت می کنی؟

حتما، پرسپولیس امسال فوق العاده بود. بعد از چند سال شاهد یک روند رو به رشد از این تیم بودیم. تیم الان زیبا بازی می کند ، خوب نتیجه می گیرد و در صدر جدول است. خوب بودن پرسپولیس را می توان از روی رفتار مردم فهمید. می بینید که مردم چه استقبال خوبی از بازی های این تیم می کنند. 


پرسپولیس به نظرت ایرادی نداشت؟!

کدام تیم را می شناسید که ایراد نداشته باشد. بارسلونا هم که اینقدر جذاب بازی می کند بی ایراد نیست. آنچه مهم است روند رو به رشدی است که این تیم از پارسال تا امسال داشته است. خدا را شکر تیم امکانات و پول و مدیریت و ثبات داشته و با این ابزار به خوبی رشد کرده است.


این تیم را بهتر می بینی یا تیم زمان خودتان را؟!

نمی شود قیاس کرد. هر تیمی یک ویژگی خاص خودش را دارد. مارادونا و مسی هم هر کدام ویژگی های خود را داشتند و قابل مقایسه نیستند. از نظر من پرسپولیس دهه 60 با بازیکنانی همچون ناصر محمدخانی ، فرشاد پیوس ، محمد پنجعلی و ... بهترین تیم بوده و خیلی ها هم پرسپولیس دهه 70 را دوست دارند. پرسپولیس الان فانتزی فوتبال بازی می کند و تیم ما کاملا متکی بر قدرت و آمادگی جسمانی بازیکنان بود. ما آن زمان بازیکن زیر 170 سانت قد نداشتیم و با جنگندگی به هدف می رسیدیم. البته باید شرایط امروز پرسپولیس را به فال نیک بگیریم.


اگر الان جوانتر بودید و با این پرسپولیس روبرو می شدید چه اتفاقی می افتاد؟!

قطعا نمی گذاشتیم توپ به پای این بازیکنان بخورد! یکبار رفتم هیات علی آقا پروین اتفاقا چند بازیکن امروز پرسپولیس از جمله محسن مسلمان و کمال کامیابی نیا و مهدی طارمی هم بودند. علی آقا گفت الان اگر شما بودید هر کدام یکی دو تا از این بازیکنان را زیر بغل می گرفتید و در زمین می چرخاندید! خدایی علی آقا راست می گفت. زمان ما بازی‌ها خشن تر بود و ما اهل دریبل خوردن نبودیم.


نیت کرده بودید هیچ بازیکنی از کنارتان رد نشود!

دقیقا! ایده علی پروین بود. می گفت توپ رد شد بازیکن نباید رد شود. برای همین با همه وجود بازی می کردیم.


راست است که بازیکنانی مثل فرهاد مجیدی و نیکبخت واحدی التماستان می کردند که رویشان خطا نکنید؟!

بله! نیکبخت که قبل از بازی می آمد و می گفت آقا بهروز امروز کدام پست بازی می کنی و من هم می گفتم دفاع راست! می گفت جون مادرت برو دفاع چپ. چرا پست اصلی ات بازی نمی کنی. بهش می گفتم دستور علی آقاست. بعد با یک حالتی می گفت پس تو رو قرآن منو نزن! البته خدایی من خیلی خشن نبودم و بازی ام مقابل همه تیم‌ها یک شکل بود.


بیا کمی از آن گل و شیرینی ها بگو که دائم برای علی آقا می خریدی!

فقط 4 بار این کار را کردم!


خب تعدادش کم نبوده!

ببین من 4 بار شهامتم را نشان دادم. علی آقا آدم بدی نبود. می گفت بهروز دیگر سر تمرین نیاید اما من گل و شیرینی می گرفتم و می رفتم سر تمرین. روی علی آقا را می بوسیدم و او هم دیگر رویش نمی شد بگوید تمرین نکن. نمی دانم چرا رامین رضاییان از این شیوه استفاده نمی کند؟!


بازیکن امروزی و از این کارها؟!

مگر چه اشکالی داشت. من 4 بار با شهامت این کار را کردم. از محمود خوردبین سوال کنید. بهش زنگ می زدم می گفتم محمودخان گل و شیرینی برام بگیر دارم می آیم سر تمرین. داد می زد می گفت علی پروین گفته بهروز این طرف ها پیدایش نشود اما من می گفتم محمودخان شما گل و شیرینی را بگیر و دیگر کارت نباشد. بعد می رفتم سر تمرین و به علی پروین می گفتم ببخشید و دستش را می بوسیدم او هم تو رودربایستی می ماند و می‌گفت برو تمرین کن. رامین رضاییان جوان است و مرتکب اشتباه شده اما آسمان که به زمین نیامده است. خیلی خوب با دسته گل و شیرینی برود سر تمرین و آنها را به برانکو بدهد و از او معذرت خواهی کند. برانکو هم آدم است و احساس دارد. قطعا او را می بخشد. من تا به حال یکبار رامین رضاییان را دیده ام. معتقدم او به درد پرسپولیس می خورد. اشتباه کرده و باید به این شکل جبرانش کند. من فکر کنم اگر برانکو زمان ما سرمربی پرسپولیس بود باید همه ما را اخراج می کرد!


به نظر ما هم نبود رضاییان به ضرر پرسپولیس است.

برای من پرسپولیس از هر چیز و هر کس مهمتر است. پرسپولیس را نباید با هیچ چیز عوض کنیم. مهم موفقیت پرسپولیس است. رامین جز سرمایه های فوتبال ماست که باید هم نظم و انضباط داشته باشد هم به پرسپولیس و هوادارانش فکر کند و کاری نکند که تیم دچار مشکل شود. ما الان چند طارمی ، مسلمان ، کامیابی نیا ، امیری یا رضاییان داریم. در گذشته هم گل محمدی ، هاشمی نسب ، بزیک و ... را داشتیم که مثل انها دیگر در این فوتبال دیده نشد. اینها باید قدر خودشان و پیراهنی که به تن دارند بدانند.


گفتی هاشمی نسب این سوال برایمان دوباره تکرار شد که چرا بعد از این همه سال هواداران پرسپولیس او را به خاطر حضور در استقلال نبخشیدند!

بس که این آدم بد شانس است!


بدشانس؟!

بله ، این همه آدم قبل و بعد از او به استقلال رفتند آب از آب تکان نخورد اما تا مهدی رفت همه به شدت ناراحت شدند. البته این نشان از عشق هواداران به او داشت اما همه فکر کردند او به خاطر پول رفت در حالیکه اصلا اینطور نبود.


اما آن زمان همه از پیشنهاد وسوسه انگیر فتح ا...زاده به او خبر می دادند؟!

من قسم می خورم او به خاطر پول نرفت. با یک رقم کم در پرسپولیس می ماند. اما علی اقا پروین گفت مهدی به درد تیم ما نمی خورد و بهتر است به تیم دیگری برود و فتح ا...زاده هم از آب گل آلود ماهی گرفت. مهدی را با یک پیشنهاد وسوسه انگیز در آن زمان روبرو کرد و همه چیز دست به دست هم داد تا او به استقلال برود. وگرنه او هم مثل علی انصاریان که رفت و امروز می گوید پرسپولیسی است یک پرسپولیسی است.


مردم می گویند چرا مثل علی این موضوع را به زبان نمی آورد؟!

آقا من می دانم او و خانواده اش چقدر پرسپولیسی هستند. می دانی چرا این مسئله را بازگو نمی کند؟! به این خاطر که عشقش را از او گرفتند. اگر عشق کسی را از او بگیرند دلش می شکند و کینه به دل می گیرد. شما در حرف من شک نکن که او پرسپولیسی است.


عیدی از کی می گیری؟

از هیچکس! هر کس به من می رسد انگاری عقرب در جیبش افتاده است! اصلا دلش نمی اید دست در جیبش کند. آخرین عیدی که گرفتم یکی از آن اسکناس های دو تومانی نارنجی رنگ بوده است که از پدرم گرفتم. البته من خودم عیدی بده هستم.


دوست داریم حرف پایانی ات را در سال 95 بشنویم.

همه ما آمدیم و رفتیم. بزرگتر از من به پرسپولیس آمد و رفت. آنچه ماند پرسپولیس است. هواداران پرسپولیس دنبال اسم و آدمها نباشند و تمرکزشان را بگذارند روی پرسپولیس. من امروز خودم را هوادار پرسپولیس می دانم و همه باید حامی و همراه این تیم بزرگ یاشیم. برای همه همراهان پرسپولیس و مردم کشورم آرزوی سلامتی و سالی توام با موفقیت و سربلندی دارم.


گفت‌وگو از اردلان بزرگ‌نیا

بهروز رهبری فرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی