به بهانه حضور طارمی در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس/فرشاد آقای گل با اقتدار در صدر

به بهانه حضور طارمی در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس/فرشاد آقای گل با اقتدار در صدر

مهدی طارمی نمایش فوق العاده ای در بازی مقابل الوحده امارات داشت.

 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، این مهاجم زهردار در واپسین دقایق بازی با یک پاس رو به عقب تماشایی وحید امیری را صاحب موقعیت گلزنی کرد و پرسپولیس خیلی زود از حریف خود در خانه حریف پیش افتاد.او بارها با فرارهای تند و تیز خود خط دفاع الوحده را آزار داد و بارها توسط وحید امیری و سایر بازیکنان پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد. در روزی که تعداد موقعیت های از دست رفته طارمی بیش از اندازه پرسپولیس و هوادارانش را آزار داد و با آه و حسرت همراه بود، این مهاجم گلزن همه فرصت سوزی هایش را با زدن دو گل استثنایی جبران کرد.طارمی در 10 دقیقه پایانی دیدار با الوحده، در حالی که سرخپوشان در آستانه شکست قرار داشتند، با زدن دو گل در کمتر از 5 دقیقه از شکست یک پیروزی باارزش ساخت.

طارمی که موقعیتهای بسیاری خوبی را در این بازی برای گلزنی از دست داده بود، از دو فرصت دشوار که کمترین مهاجمی توان استفاده از آن را داشت مانند یک مهاجم حرفه ای ضربه آخر را نواخت و دو گل زیبا به ثمر رساند تا سومین گل آسیایی و سیزدهمین گلش را در مسابقات امسال به ثمر رسانده بود. دو گل طارمی علاوه بر پیروزی پرسپولیس با ثبت یک اتفاق ویژه برای این بازیکن همراه بود و  او توانست تعداد گل های خود را با پیراهن پرسپولیس به عدد 39 برساند و در جمع برترین‌های تاریخ این باشگاه قرار گرفته است.  به این بهانه در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برترین گلزنان تاریخ باشگاه پرسپولیس.

 

فرشاد پیوس؛ 153 گل

آقای گل بی تکرار تاریخ پرسپولیس با 153 گل زده و با اختلاف، به عنوان برترین گلزن تاریخ پرسپولیس شناخته می شود. پیوس طی 9 فصل و و در 211 بازی این تعداد گل را به ثمر رسانده است.پیوس 9 گل را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. ضمن اینکه باید گفت او با 13 هت تریک، رکوردار هت تریک در پرسپولیس است و سابقه بیشترین آقای گلی را نیز با پیراهن پرسپولیس در مسابقات مختلف باشگاهی دارد.


علی پروین؛ 95گل

اسطوره پرافتخار سرخها که صاحب عناوین و افتخارات بی شماری است، در کنار جامها و رکوردهایی که در پرسپولیس به جای گذاشته،یک عنوان ویژه هم دارد.علی پروین با به ثمر رساندن 95 گل، دومین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس است.هافبک شماره 7 سابق سرخها  به مدت  17 سال در پرسپولیس بازی کرد و در 341 بازی 95 گل به ثمر رساند. پروین بیش از 20 گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده و بهترین پنالتی زن تاریخ پرسپولیس محسوب می شود.

 

صفر ایرانپاک ؛ 74 گل
صفر ایرانپاک، آقای گل تاریخ دربی پایتخت با 74 گل زده در رده سوم گلزنان برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار دارد. ایرانپاک  در فاصله سال های 49 تا 59 به مدت 11 سال در پرسپولیس توپ زد و طی 143 بازی موفق به ثمر رساندن 74 گل شد. رکورد 7 گل زده ایرانپاک در دربی هنوز در تاریخ فوتبال ایران دست نخورده مانده است.

 

ناصر محمدخانی ؛59 گل
 ناصر محمدخانی، مهاجم خوش تکنیک دهه شصت پرسپولیس و تیم ملی فوتبال در 152 بازی موفق به زدن 59 گل با پیراهن سرخها شد.محمدخانی  9 سال در پرسپولیس بازی کرد و در سال 62 با پیراهن پرسپولیس آقای گل مسابقات تهران شد.محمدخانی در خرداد 62  با دو گلی که در جریان پیروزی 4-0 مقابل راه آهن به ثمر رساند زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی تهران شد .

 

حسین کلانی؛50 گل

اولین شماره 8 تاریخ پرسپولیس و نخستین آقای گل لیگ فوتبال ایران  در فاصله سالهای 47 تا 53  طی 101 بازی برای سرخها 50 گل به ثمر رساند و آماری  فوق العاده را از خود بر جای گذاشت. او با زدن 6 گل، پس از زنده یاد صفر ایرانپاک دومین گلزن برتر تاریخ  دربی لقب گرفت.  کلانی در دوران بازیکنی خود توانست ۴ بار آقای گل شود، ۲ بار در جام منطقه ای ایران و یک بار نیز در جام باشگاه های تهران به صورت مشترک با صفر ایرانپاک آقای گل شود و یکبار نیز در جام ملتهای 1972 این عنوان را تکرار کند.

 

علی دایی و کریم باقری؛ 43 گل

عنوان ششمین گلزن پرسپولیس مشترکا اختصاص پیدا می کند به علی دایی، آقای گل فوتبال جهان و کریم باقری گلزنترین هافبک فوتبال ایران. دایی که سابقه آقای گلی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد، علیرغم حضور کوتاه مدت در پرسپولیس و بازی در فوتبال اروپا آمار گلزنی قابل توجهی از خودش با پیراهن این تیم به جای گذاشته است.دایی در دو مقطع و در 71 بازی با پیراهن پرسپولیس موفق به زدن 43 گل شده است. 6 گل دایی از ضربات پنالتی بدست آمده است. برترین گلزن تاریخ فوتبال جهان 3 فصل و نیم در پرسپولیس بازی کرد و در سال 82 نیز با به ثمر رساندن 16 آقای گل لیگ برتر شد.  

 کریم باقری که بعد از علی پروین دومین هافبک گلزن تاریخ پرسپولیس است در 233 بازی 43  بار برای با پیراهن پرسپولیس مقابل حریفان گلزنی کرده است؛ 33 گل در لیگ، 7 گل در جام حذفی و 3 گل در جام باشگاههای آسیا آمار باقری در 9 فصل حضور این هافبک گلزن در تیم پرسپولیس است. شوت تماشایی کریم باقری در دربی 68 از جمله مهمترین و خاطره انگیزترین گل های این هافبک تکرار نشدنی فوتبال ایران است. برترین هافبک تاریخ بعد از انقلاب فوتبال کشور با 50 گل زده بعد از علی دایی برترین گلزن تیم ملی تاریخ تیم ملی نیز بوده است.

 

مجتبی محرمی و محمد نوری؛ 41 گل
 عنوان هفتمین گلزن تاریخ پرسپولیس هم مشترکا به محرمی و نوری تعلق دارد. برترین چپ پای تاریخ فوتبال ایران که بهترین مدافع گلزن تاریخ پرسپولیس محسوب می شود در 174 بازی موفق به زدن 41 گل شده است. محرمی 15 گل را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.
محمد نوری، کاپیتان سابق پرسپولیس، هافبک خوش اخلاق و محبوب سرخها در 168 مسابقه ای که با پیراهن این تیم در مسابقات مختلف به میدان رفته است موفق به زدن 41 گل شد.26 گل در لیگ برتر، 12 گل در جام حذفی و 3 گل در لیگ قهرمانان آسیا بیلان نوری در 4 فصل حضورش در پرسپولیس است.

 
 خوردبین و بزیک؛40 گل

 هشتمین گلزن تاریخ پرسپولیس هم به طور مشترک به دو مهاجم دوست داشتی تاریخ پرسپولیس از دو نسل مختلف تعلق دارد.محمود خوردبین ،سرپرست فعلی پرسپولیس و مهاجم گلزن تاریخ این باشگاه در دهه 40 و 50 که وفادارترین یار پرسپولیس خطاب می شود. خوردبین از سال 48 تا  59 در پرسپولیس بازی کرد و  در 149 بازی موفق به زدن 40 گل شد. جالب است که بدانید تنها گلزن تاریخ پرسپولیس که تمام گل هایش را در جریان بازی به ثمر رسانده و هیچگاه پشت ضربه پنالتی قرار نگرفته است.

ادموند بزیک، مهاجم ارمنی محبوب هواداران در دهه 70  طی شش فصل حضور در پرسپولیس موفق به زدن 40 گل در 133 بازی شد. بزیک پس از پرسپولیس راهی سپاهان شد و با گلزنی های پیاپی خود رکوردار گلزنی در لیگ و همچنین آقای گل لیگ برتر نیز شد.

 

مهدی طارمی؛39 گل

و اما مهدی طارمی، گلزن خوش آتیه این روزهای فوتبال ایران که اولین آقای گل پرسپولیس در دهه 90 است و چندی پیش با جا گذاشتن کاظمیان توانست صاحب عنوان برترین گلزن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شود با دو گلی که مقابل الوحده امارات به ثمر رساند 39 گله شد و توانست علی کریمی، ستاره پرسپولیس و فوتبال ایران را که 38 گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده پشت سر بگذارد و در جمع 10 گلزن برتر تاریخ پرسپولیس قرار بگیرد.

 

شیوا دورانگر

 

 

10 گلزن تاریخ پرسپولیس

پیوس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی