به بهانه زادروز احمد نورالهی؛ همه چیز از شوت احمد شروع شد

به بهانه زادروز احمد نورالهی؛ همه چیز از شوت احمد شروع شد

به بهانه زادروز هافبک شماره 8 پرسپولیس نگاهی داشته ایم به کارنامه احمد نورالهی.


اختصاصی پیروزی دیلی؛احمد نورالهی، ستاره خوش تکنیک پرسپولیس متولد 12بهمن 1371در آزاد شهر است. او با بازی در تیم فولاد یزد در دسته اول فوتبال کشور چهره شد و مورد توجه علی دایی سرمربی وقت سرخپوشان قرار گرفت و در ۲۲ خرداد ۹۳ با قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست تا در پست هافبک دفاعی جانشین قاسم دهنوی شود.

کشف دایی،پدیده لیگ

حضور احمد نورالهی در پرسپولیس، ابتدا با انتقاداتی همراه بود، اما این بازیکن با اعتماد دایی خیلی زود توانایی های بالای خود را به رخ منتقدین کشید و ظرف مدت کوتاهی به مهره ای تاثیرگذار و کلیدی بدل گردید تا جایی که با شایستگی تمام به ترکیب اصلی تیم راه یافته و کاری کرد که جدایی ستاره ای همچون رضا حقیقی در میانه های فصل احساس نشود.  نورالهی در اولین فصل حضورش 31 بار در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت و یک گل زد. او 21 بازی در لیگ برتر،2 بازی در جام حذفی و 8 بازی آسیایی سرخها حاضر بود. اوج درخشش این بازیکن در دربی ۷۹ بود که با مصدومیت حقیقی و ورودش به بازی در اواخر نیمه اول باعث شد پرسپولیس بازی یک بر صفر باخته را با برتری دو بریک عوض کند.  در دربی برگشت هم نورالهی نمایش درخشانی در ترکیب پرسپولیس داشت و با تعصب و غیرتی مثال زدنی علیرغم  اینکه از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی بود در دربی به میدان رفت.

همه چیز از شوت احمد شروع شد


نورالهی که نیم فصل دوم لیگ چهاردهم را با درد و آسب دیدگی به میدان رفته بود، بعد از پایان مسابقات کتف آسیب دیده اش را به تیغ جراحان سپرد و این اتفاق باعث شد  تا او ۳ هفته ابتدایی لیگ پانزدهم را از دست دهد.او در این فصل نمایشی به مراتب  درخشانتراز گذشته داشت و طی 20 بازی در لیگ برتر 1 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و 3 بار نیز در جام حذفی برای سرخپوشان به میدان رفت و در پایان فصل به عنوان دومی لیگ برتر با پرسپولیس دست یافت. نورالهی در دربی 82 یکی از ستاره های بازی بود و در پیروزی 4 بر 2 سرخپوشان مقابل رقیب سنتی نقش داشت. ریباند حاصل از شوت سنگین این بازیکن  زمینه ساز گل زودهنگام پرسپولیس شد.

 وداع اشکبار احمد با بازوبند کاپیتانی

با تغییر سیستم بازی پرسپولیس و تصمیم برانکو به بازی گرفتن از یک هافبک دفاعی به نورالهی در فصل شانزدهم کمتر فرصت بازی رسید و او در اغلب بازیهای نیم فصل اول به عنوان یار جانشین وارد میدان شد. با این وجود نورالهی هرگز به نیمکت نشینی معترض نشد و هرگاه برای پرسپولیس به بازی گرفته شد با تمام وجود تلاش کرد. او طی 12 بازی، 289 دقیقه برای سرخپوشان بازی کرد. هافبک شماره 8 پرسپولیس در دیدار پایانی نیم فصل مقابل سیاه جامگان برای اخرین بار در ترکیب قرار گرفت و در حالی که بازوبند کاپیتانی سرخ ها را بر بازو داشت 86 دقیقه بازی کرد و در میان تشویق های هواداران و استقبال کادرفنی و بازیکنان برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتور شد. او در نیم فصل دوم در 4 بازی برای این تیم به میدان رفت، اما محرومیت تراکتور از جذب بازیکن باعث شد تا نورالهی یک نیم فصل را دور از فوتبال باشد.

بازگشت به خانه با پاس گل

 در ابتدای فصل جاری احمد نورالهی بار دیگر به پرسپولیس بازگشت و به دلیل اینکه هنوز مدتی از دوران سربازی‌اش باقی مانده تنها مجوز حضور در تمرینات را به دست آورده و نیم فصل نخست لیگ هفدهم را از دست داد. البته او در بازی آسیایی مقابل الهلال مجوز بازی گرفت و برای پرسپولیس یک نیمه بازی کرد. با پیگیری افشین پیروانی و تلاش های باشگاه سرانجام کارت مجوز بازی احمد نورالهی صادر شد. او در بازی هفته بیستم مقابل گسترش فولاد به یار عنوان تعویضی به میدان رفت و با ورودش به زمین بود که پرسپولیس بازی را به تساوی کشان . او در بازی مقابل  پیکان نیز 9 دقیقه پس از ورودش، با یک پاس در عمق زیبا علیپور را صاحب موقعیت کرد و زمینه گل سوم پرسپولیس شد. 


 رقابت هافبکهای دفاعی بالا گرفت

نورالهی که هافبکی خوش تکنیک و شوتزن است، توانایی بازی در چندین پست مختلف را داراست. بازگشت او به پرسپولیس و آمادگی او در دو بازی اخیر، در این شرایط که کامیابی نیا مصدوم است خبر خوبی برای  برانکو است. فراموش نمی کنیم که جدایی او در نیم فصل گذشته چه ضربه ای به پرسپولیس زد و غیبت این بازیکن منجر به باخت در دربی برگشت فصل گذشته شد. قطعا رقابت نورالهی با کامیابی نیا و ربیع خواه در ادامه فصل می تواند بسیار به کیفیت بازیهای پرسپولیس و نتیجه گیری این تیم کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی