به بهانه زادروز ستاره چپ بی تکرار فوتبال آسیا؛مجتبی محرمی هنوز هم محبوب است

به بهانه زادروز ستاره چپ بی تکرار فوتبال آسیا؛مجتبی محرمی هنوز هم محبوب است

بدون هیچ تردیدی مجتبی محرمی بهترین دفاع چپ تاریخ پرسپولیس و یکی از محبوبترین بازیکنان این تیم است.

اختصاصی پیروزی دیلی؛ مدافع گلزن و تکنیکی دهه 60 و 70 فوتبال ایران متولد6 اردیبهشت 1343 است. وی فوتبال را از بازی در تیم راه آاهن آغاز کرد و درخشش در این تیم موجب شد تا مورد توجه تیم مطرح شاهین قرار بگیرد. محرمی 19 ساله بود که در کنار بزرگان شاهین نامی برای خود دست و پا کرد و چشم ها را به خود خیره کرد. با فرا رسیدن دوران خدمت سربازی، محرمی به تیم نیروزی زمینی پیوست و در یکی از روزها چشمان تیزبین پروین این بازیکن پرنفس، جنگنده و تکنیکی را دید و از او برای بازی در پرسپولیس دعوت به عمل اورد.

محرمی هم که به پرسپولیس علاقه داشت با جان و دل پیشنهاد این تیم را  پذیرفته و به گفته خودش جو صمیمی و خوب و حضور در کنار بازیکنان بزرگ و عشقی که به به این داشت باعث  می شود تا با پرسپولیس سفید امضا کند. از اسفند 1376 مجتبی محرمی رسما پرسپولیسی می شود و در همان سال نیز به تیم ملی دعوت می شود تا  جانشین  بازیکنان بزرگی مثل اصغر حاجیلو ومهدی دینورزاده در سمت چپ دفاع تیم ملی شود.

محرمی هر دو پیراهن را تا سال ها از تنش خارج نکرد. در سال های 1988 تا 1993 او بهترین بک چپ ایران و شاید آسیا بود. در سال 88 با تیم مرحوم دهداری سوم آسیا شد و در سال 90 با تیم پروین قهرمان بازی های آسیایی. حضور او در سمت چپ دفاع تیم ملی هم به لحاظ دفاعی و هم هجومی نقطه قوت و اطمینان محسوب می شد.

محرمی پیراهن ملی را در 37 میدان بین المللی بر تن کرد.  او در ششم خرداد ۱۳۶۷ نخستین بازی ملی اش را برای تیم ملی در مقابل نپال برگزار کرد و در اول دی ماه ۱۳۷۵ آخرین بازی ملی اش را در مقابل کویت انجام داد و با 5 گل به حضورش در تیم ملی پایان داد. از جمله افتخارات ورزشی مهم زندگی محرمی می توان به قهرمانی وی به همراه تیم ملی در آسیایی اشاره کرد. گفتنی است محرمی در سال90 به عنوان ششمین بازیکن برتر سال فوتبال آسیا انتخاب شد و به تیم منتخب بهترین های آسیا دعوت شد.

این مدافع چپ پای پرقدرت و تکنیکی9 سال هم برای تیم محبوبش پرسپولیس بازی کرد و فوتبالش را با پیراهن این تیم به پایان رساند. محرمی طی این مدت بیش از 170 بار برای پرسپولیس در رقابتهای مختلف به میدان رفت و  در این مدت 41  گل نیز به ثمر  رساند و او را بدل به یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس و بهترین مدافع گلزن تاریخ این تیم کرد . محرمی 15 گل خود را از نقطه پنالتی به ثمر رسانده که پس از پروین دومین پنالتی زن برتر تاریخ  پرسپولیس محسوب می شود .با توجه به پست بازی محرمی و اینکه او یک مدافع چپ بود این تعداد گل برای او یک امار فوق العاده محسوب می شود که محرمی را بالاتر از همه مدافعان چپ پای دوران فوتبالش قرار می دهد.

جالب که بدانید محرمی ذاتا یک فوتبالیست راست پا بوده و بنابر نیازی که به بازی کردن او در دفاع چپ وجود داشته، این بازیکن در دفاع چپ به بازی گرفته می شده است و بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که مدافع چپ پایی به قدرت محرمی در این فوتبال وجود نداشته است.

توانایی های تکنیکی وی باعث شد که او در دوره های مختلف بازی در پرسپولیس در پست هایی های متعددی مثل گوش چپ، هافبک چپ، هافبک میانی و دفاع وسط به میدان برود و به نوعی آچار فرانسه این تیم به حساب می آمد. محرمی به دلیل نمایش های  درخشانش و تعصبی که به پیراهن سرخ پرسپولیس داشت در تمام دوران حضورش در این تیم، محبوبترین بازیکن سرخها بود و بعد از گذشت سالها او هنوز هم چهره ای محبوب در نزد دوستداران پرسپولیس است که وصف بازیهای زیبایش ورد زبان دوستداران این تیم است.

علیرغم محرومیتها و حاشیه سازی هایی که بر علیه این بازیکن صورت گرفت هرگز چهره این بازیکن در نزد اهالی فوتبال مخدوش نشد و کنار گذاشتن این بازیکن بزرگ که زحمات زیادی را برای پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران متحمل شده بود نتوانست یاد و خاطرات این بازیکن ارزشمند را از خاطر دوستداران فوتبال پاک کند. محرمی با گذشت سالها و دوری از فوتبال هنوز هم محبوب است، آنچنان که وقتی در برنامه 90 نام او در میان گزینه های بهترین مدافعان چپ پای تاریخ فوتبال ایران گنجانده می شود با آرایی چشمگیر دو چپ پای قدرتمند بعد از خودش ا(شاهرودی و میناوند) را با اختلاف فاصله کنار زده و عنوان بهترین مدافع چپ بعد از انقلاب ایران را از آن خود  می کند.




















 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی