به بهانه زادروز محمدحسن انصاری فرد؛بازیکنی که گل قهرمانی پرسپولیس در آسیا را زد

به بهانه زادروز محمدحسن انصاری فرد؛بازیکنی که گل قهرمانی پرسپولیس در آسیا را زد

 زننده گل قهرمانی سرخپوشان 56 ساله شد.


اختصاصی پیروزی دیلی،  مدافع چپ پای خوش تکنیک پرسپولیس اول مهرماه 1340 در تهران متولد شد.محمد حسن انصاری فرد  فوتبال خود را شاهین آغاز کرد.در سال 58 اولین بازی خود را برای سفید و سیاه پوشان شاهین انجام داد و چند سالی را در تکاور بازی کرد.در بهمن سال 64 به پرسپولیس آمد و هفت سال مرد ثابت سرخپوشان بود.او در سال 66 به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد. 
5 عنوان قهرمانی باشگاه های تهران، کسب یک عنوان قهرمانی جام در جام آسیا و 2 بار قهرمانی در جام حذفی کشور از افتخاراتی است که انصاری فرد به همراه پرسپولیس به دست آورد . گلزنی های این بازیکن همیشه با قهرمانی پرسپولیس همراه بوده است. در سال 66 تک گل مقابل ملوان زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس شد.  حساس ترین گل او سال 70 در مسابقات جام در جام باشگاه های آسیا وارد دروازه المحرق بحرین شد تا پرسپولیس برای اولین و آخرین بار قهرمان آسیا شود.
 موفق ترین دوران فوتبال انصاری فر در پرسپولیس بوده چرا که او دقیقاً در همان 7 سال عضویت خود در پرسپولیس از بازیکنان ثابت تیم ملی بود و موفق شد قهرمانی بازیهای آسیایی پکن را به دست آورد.
 انصاری فر پس از پایان فوتبالش، در تیم فتح مربیگری را آغاز کرد و سپس به پایانه های اصفهان پیوست. مشهد مقصد بعدی انصاری فرد بود تا او قبل از به عهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی فوتسال مدتی به عنوان مربی پارت سازان مشهد فعالیت کند. انصاری فرد به همراه تیم ملی فوتسال 4 بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد و بعد از آن مربیگری تیم فوتسال پرسپولیس را به عهده گرفت. آخرین تجربه او در مربیگری «تام ایران خودرو» بود که بازیکنان این تیم به رهبری انصای فرد موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ فوتسال کشور شدند.
انصاری فر که در سال های 71 و 70 و 69 و همزمان با دوران فوتبالش در پرسپولیس مدیریت کل تربیت بدنی راه آهن را به عهده داشت ،  مدتی هم مدیریت باشگاه پرسپولیس و راه آهن را برعهده داشت .
 ناگفته نماند که محمد حسن انصاری فرسال ها به عنوان سردبیر روزنامه پیروزی فعالیت داشت.

زادروز

محمدحسن انصاری فرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی