به بهانه زادروز مدافع تازه وارد سرخها؛ کشف پیوس، سومین مدافع گیلانی پرسپولیس

به بهانه زادروز مدافع تازه وارد سرخها؛ کشف پیوس، سومین مدافع گیلانی پرسپولیس

شایان مصلح، مدافع تازه وارد سرخها متولد 4 تیر ماه 1372 در رودبار گیلان است.


اختصاصی پیروزی دیلی، پدیده فصل گذشته لیگ دسته اول که جوانی تحصیلکرده،، بااخلاق و آتیه دار است در پست دفاع چپ بازی می کند. این مدافع خوش استایل و با تکنیک فوتبال را به صورت حرفه ای از سن 13 سالگی و بازی در یکی از مدارس ورزشی تهران آغاز کرد. پگاه گیلان اولین باشگاهی بود که مصلح به عضویت آن در آمد و موفق گردید به همراه این تیم قهرمانی در چند دوره مسابقات استانی و کشوری را در رده های پایه تجربه کند.
او در سال 88 در تست تیم های پایه چند تیم مختلف از جمله نفت، استقلال و  راه آهن شرکت کرد و  مورد توجه استقلال قرار گرفت و در سن 17 سالگی با جوانان این باشگاه قرارداد بست و چند سالی را در تیم های پایه استقلال بازی کرد.مصلح در سال 91 به تیم داماش گیلان پیوست و یک فصل در این تیم بازی کرد. او سپس به  تیم پرطرفدار و ریشه دار سپیدرود رفت و دو فصل موفق آمیز را در این تیم سپری کرد.  اولین موفقیت مصلح صعود به لیگ یک با هدایت پیوس بود. این بازیکنکه به نوعی او را باید کشف آقای گل سابق سرخها دانست در سال دوم حضورش در سپیدرد تحت هدایت نظر محمدی فصلی رویایی را سپری کرد و با پیروزی مقابل نساجی در هفته پایانی به عنوان نائب قهرمانی رسید و به عنوان دومین تیم صعود کننده راهی لیگ برتر شد.
مصلح که از جمله تاثیرگذارترین بازیکنان سپیدرود بود و توانسته بود به عنوان پدیده مسابقات در لیگ یک خود را مطرح کند در این بازی نقش بسزایی در صعود سرخپوشان محبوب گیلانی داشت و با پنالتی که این بازیکن از حریف گرفت، حسین کعبی توانست گل برتری سرخپوشان را به ثمر برساند و سپیدرود پس از 50 سال به سطح اول فوتبال کشور راه پیدا کند. 
درخشش این بازیکن در این بازی موجب شد که نام او در کنار ستاره های مطرح لیگ برتری در بورس بازار نقل و انتقالات قرار بگیرد و پیشنهادات جدی تر به نسبت گذشته داشته باشد. مصلح در نیم فصل دوم با عملکرد درخشانش در طول فصلی که گذشت هم از چند تیم لیگ برتری از جمله پرسپولیس پیشنهاد بازی داشت که با مخالفت مدیران سپیدرود این انتقال انجام نگرفت.
با پایان مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال کشور مذاکرات پرسپولیس برای به خدمت گرفتن این بازیکن از نو آغاز شد و به موازات آن تیم رقیب هم با مصلح وارد مذاکره شد. در حالی که رقم پیشنهادی استقلال دو برابر پرسپولیس بود، اما این بازیکن در  نهایت با نیمی از مبلغ پیشنهادی رقیب سرخپوش شد و  در 21 خرداد امسال با قراردادی دوساله به پرسپولیس پیوست تا در فصل جدید بار دیگر کنار دوست و همبازی سابقش محمد انصاری بازی کند.
مصلح بعد از سیدجلال حسینی و صادق محرمی سومین بازیکن گیلانی پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود. جالب است که بدانید او همچنین سومین مدافع چپ تاریخ باشگاه سپیدرود رشت است که به تیم پرسپولیس پیوسته است. پیش از این نیز، حسین مشکین زر در دهه 60 و افشین ناظمی نیز در دهه  70 از تیم سپیدرود رشت به پرسپولیس اتنقال یافته بودند.  گفتنی است مشکین زر تنها در پرسپولیس تمرین کرد و به خاطر پیشنهاد کاری به رشت بازگشت، افشین ناظمی اما در دهه 70 یک نیم فصل در تیم پرسپولیس بازی کرد.
با توانایی هایی که از شایان مصلح دیده می شد پیش بینی می شود این بازیکن برخلاف همتایان سابق خود حضور موفقیت آمیز و پرتداومی در پرسپولیس داشته باشد و بتواند در ترکیب ثابت این تیم بدرخشد. مربیان سابق این بازیکن از آینده درخشان او سخن گفته و معتقدند او در آینده ای نزدیک ملی پوش خواهد شد.با درخششی که مصلح در دو فصل اخیر داشته و با توجه به اینکه این بازیکن به دور از حواشی تنها به پیشرفتش در فوتبال فکر می کند قطعا باید منتظر ادامه درخشش در پرسپولیس و موفقیت های تازه تری برای این بازیکن در آینده باشیم. برای این جوان خوش اخلاق و آینده دار در زادروزش آرزوی موفقیت داریم.

شیوا دورانگر  

 

زادروز

مصلح

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی