به بهانه زادروز مهدی عسگرخانی؛اولین لژیونر تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران

به بهانه زادروز مهدی عسگرخانی؛اولین لژیونر تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران

به بهانه زادروز مهدی عسگرخانی نگاهی داشته ایم به کارنامه ورزشی گلر سابق پرسپولیس و اولین لژیونر تاریخ این باشگاه.

اختصاصی پیروزی دیلی، مهدی عسگرخانی دروازه بان سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران متولد 5 فروردین 1327 است. وی اولین لژیونر تاریخ باشگاه پرسپولیس و اولین دروازه بان لژیونر فوتبال ایران محسوب می شود. عسگرخانی قبل از پرسپولیس هم در پیکان که متشکل از پرسپولیسی ها بود حضور داشت و در سال 1348 به همراه این تیم با اقتدار قهرمان جام باشگاه های تهران شد و چند روز بعد با شکست زسکا مسکو قهرمان جام دوستی تهران گردید که یکی از معتبرترین تورنمنت های فوتبال ما در اواخر دهه چهل بود. پیکان که از امکانات حرفه ای مثل زمین و استادیوم اختصاصی سود می برد، آلن راجرز انگلیسی را نیز در اختیار داشت که بعدها به جمع سرخها آمد و  پرسپولیس زلزله را ساخت. عسگرخانی به همراه حجازی از بهترین گلرهای دهه 50 فوتبال ایران بود و این دو بازیکن سالها در تیم ملی جوانان و بزرگسالان با یکدیگر رقابت داشتند.در جام ملت های 1976 آسیا، عسگرخانی عضو تیم ملی ایران بود و به همراه این تیم به مقام قهرمانی رسید.

گفتنی است  عسگرخانی در تیم پرسپولیسی که در دی ماه 1347 به عنوان اولین تیم ایرانی در مسابقات جام باشگاه های آسیا شرکت کرد حضور داشت.ا و در دربی دهم  دروازه بان پرسپولیس بود.  عسگرخانی در سال 52  به عنوان اولین گلر  لژیونر  تاریخ پرسپولیس راهی تیم السالمیه کویت شد و دو سال در این تیم بازی کرد. او سپس به ایران بازگشت و به تیم ابومسلم مشهد پیوست.

 






 

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

زادروز

عسگرخانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی