به بهانه زادروز چپ پای خوش تکنیک پرسپولیس؛ فرشاد احمدزاده، ستاره ای برای همه پست ها

به بهانه زادروز چپ پای خوش تکنیک پرسپولیس؛ فرشاد احمدزاده، ستاره ای برای همه پست ها

به بهانه زادروز هافبک شماره 10 پرسپولیس نگاهی داشته ایم به کارنامه فرشاد احمدزاده در دوران فوتبالش.


اختصاصی پیروزی دیلی، فرشاد احمدزاده متولد 1 مهر 1371 (ارومیه)است. این هافبک خوش تکنیک، فوتبال را به صورت حرفه ای از بازی در تیم پارسه تهران آغاز کرد. احمدزاده در در لیگ آزادگان ۹۰-۹۱ با پیراهن پارسه در ۱۸ بازی ۸ پاس گل و ۲ گل به ثمر رساند و با درخشش در این تیم مورد توجه ژوزه، مربی وقت سرخپوشان قرار گرفت و به عنوان سهمیه زیر 23 سال با قراردادی 3 ساله به پرسپولیس پیوست.

6 تایی کردن ملوان در اولین بازی رسمی

در جریان پیروزی 6 بر صفر پرسپولیس مقابل ملوان در جام حذفی، فرشاد احمدزاده به عنوان بازیکن تعویضی برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت و در حالی که تنها 19 سال داشت به جای محمد نوری به زمین آمد و 8 دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد.

جدایی موقت از پرسپولیس


فرشاد احمدزاده که همزمان برای تیم های پایه پرسپولیس بازی می کرد، در فصل سیزدهم به دستور علی دایی از جمع سرخپوشان جدا شد .دایی به او اعلام کرد اگر در این تیم بماند، فرصت بازی پیدا نمی کند و این بازیکن زمانی که متوجه شد در حضور هافبک های اسمی پرسپولیس فرصتی برای بازی به او نمی رسد، راهی تراکتور سازی شد تا ضمن پشت سرگذاشتن خدمت سربازی بتواند در لیگ برتر بازی کند.

درخشش در تراکتور سازی

احمدزاده برای اولین بار بطور رسمی درهفته سوم لیگ سیزدهم در ترکیب اصلی تیم تراکتورسازی مقابل ذوب آهن به میدان رفت. او  اولین گل خود را در لیگ برتر در هفته هشتم وارد دروازه صبای قم کرد. درخشش احمدزاده  موجب شد تا مجید جلالی از او در ترکیب اصلی تراکتور بازی بگیرد و این بازیکن در طول دو فصلی که در این تیم تبریزی بازی کرد یکی از ستاره های تراکتور بود. . احمدزاده در زمان مربیگری اولیویرا به بازیکنی کلیدی در ترکیب تراکتورسازی تبدیل شد. او آنقدر فوق‌العاده ظاهر شد که نقشی اساسی در قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی داشت.
فرشاد احمدزاده در دوربرگشت از بازیهای لیگ قهرمانان آسیا در سال ۱۳۹۳ اولین گل آسیایی خود را  در جریان دیدار با العین روی حرکت انفرادی و جا گذاشتن 4 مدافع حریف به ثمر رساند و با این گل تراکتورسازی را از یک  شکست حتمی نجات داد.

 بازگشت به پرسپولیس و 4 تایی کردن استقلال

فرشاد احمدزاده بعد از پشت سرگذاشتن دو فصل موفق در تیم تراکتورسازی که منجر به دعوت اوبه تیم ملی با دعوت از سوی کارلوس کی روش شد در تابستان ۹۴ با پایان سربازی به پرسپولیس بازگشت.احمدزاده در بازگشت دوباره توانست به ترکیب ثابت پرسپولیس برسد و ستاره این تیم در فصل پانزدهم باشد. احمدزاده در مجموع 29 بازی برای سرخپوشان(27 بازی در لیگ برتر و 2 بازی در جام حذفی) 3 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل داد. اوج درخشش احمدزاده در بازی برگشت مقابل استقلال بود که او دو پاس گل داد و روی گل اول هم تاثیرگذار بود و پاس او باعث شد تا نورالهی شوتزنی کرده و از ریباند ضربه او طارمی گل اول را بزند و سرخپوشان بار دیگر رقیب سنتی را 4 تایی کنند.

قهرمانی در لیگ شانزدهم

دومین فصل حضور فرشاد احمدزاده در پرسپولیس با قهرمانی مقتدرانه سرخها در لیگ شانزدهم همراه بود.احمدزاده بعد از دو فصلی ناکامی به همراه تراکتورسازی و پرسپولیس در لیگ های چهاردهم و پانزدهم، سرانجام توانست به اولین قهرمانی اش در لیگ برتر برسد. او در فصل شانزدهم یکی از ارکان قهرمانی پرسپولیس بود و یکی از بازیکنان کلیدی برانکو بود. احمدزاده در مجموع 32 بازی در این فصل برای سرخپوشان به میدان رفت. 24 بازی در لیگ، 1 بازی در جام حذفی و 7 بازی در آسیا که با 2 گل و 3 پاس از سوی او همراه بود. ضمن اینکه در بازی مقابل نفت او زننده یکی از 3 گل قهرمانی سرخپوشان در سوپرجام بود.

 هفتصدمین گل به نام شماره 10

شماره 10 خوش تکنیک سرخ ها که حال به عنوان یکی از مهره های کلیدی برانکو خود را در این تیم مطرح کرده و بسیار هم مورد علاقه این مربی است و در چندین پست مختلف برای سرخپوشان بازی کرده،  در فصل هفدهم نیز همچون دو فصل گذشته مهره ثابت پرسپولیس بوده است. احمدزاده که همبازیانش او را پسر برانکو خطاب می کنند در تمام 7 مسابقه ای که از فصل جاری سپری شده در ترکیب پرسپولیس حاضر بوده است و با  زدن3 گل و ارسال یک پاس گل درخشش فوق العاده ای داشته است. او در حالی در 7 بازی 3 گل به ثمر رسانده است که در مجموع دو فصل گذشته 5 گل به ثمر رسانده بود. احمدزاده که تا پیش از شروع مسابقات این فصل، هرگز با پا برای پرسپولیس گل نزده بود و عادت داشت با ضربه سر گلزنی کند، در این فصل هرچه گل زده با ضربات پا بوده  است.او در دیدار برابر سیاه جامگان با گلی که در دقیقه ششم بازی وارد دروازه حریف کرد، گل شماره 700 پرسپولیس در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد .ناگفته نماند احمدزاده در دو بازی اخیر پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حاضر بوده است و برانکو هم امید زیادی به درخشش ستاره تکنیکی تیمش برای پیروزی مقابل الهلال دارد.

احمدزاده

زادروز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی