به بهانه زادروز کفشگری/می توانست دوباره بازگردد اما ...

به بهانه زادروز کفشگری/می توانست دوباره بازگردد اما ...

به بهانه زادروز مهرداد کفشگری، هافبک بااخلاق و متعصب سابق پرسپولیس نگاهی داشته ایم به کارنامه ورزشی این بازیکن در طول دوران فوتبالش.

اختصاصی پیروزی دیلی، مهرداد کفشگری هافبک دفاعی با تعصب و بی حاشیه سابق پرسپولیس متولد 12 اردیبهشت 1366(قائمشهر)است. این بازیکن فوتبالش را به همراه هادی نوروزی از بازی در تیم پرسپولیس قائمشهر آغاز کرد و سپس به تیم داماش ایرانیان پیوست.

از تیم ملی جوانان تا پرسپولیس

کفشگری با درخشش در تیم داماش توانست به تیم ملی زیر 17 سال کشور راه یابد و تجربه بازی در تیم جوانان را به عنوان بازیکن ثابت بدست آورد. در همین ایام بود که او مورد توجه علی دایی واقع شد و دو فصل در تیم راه آهن بازی کرد.  کفشگری در سال 92 به خواست علی دایی به تیم محبوب و بزرگ پرسپولیس منتقل شد تا بار دیگر با دوست و همبازی سابقش یعنی هادی نوروزی همبازی شود.

برتری مقابل رقبای نامدار

کفشگری در لیگ سیزدهم، حضور موفقی در پرسپولیس داشت و توانست در اولین فصل حضورش با وجود رقبایی چون قاسم دهنوی، مارکو سپانوویچ و رضا حقیقی  13 بار در ترکیب ثابت سرخها قرار بگیرد. او حتی در مقاطعی از فصل دهنوی را که با سرو صدای زیاد به پرسپولیس آمده بود نیمکت نشین خود کرد. کفشگری در فصل سیزدهم که با نائب قهرمانی پرسپولیس همراه بود یک گل زیبا نیز برای تیم به ثمر برساند که این گل در جریان پیروزی خاطره انگیز 6 بر  صفر مقابل مس کرمان که هدایت آن بر عهده پرویز مظلومی بود، از فاصله 35 متری با یک شوت دیدنی به ثمر رسید.

افت بعد از پرواز 24 ابدی

با شروع لیگ چهاردهم و جدایی دهنوی از جمع سرخپوشان، کفشگری به مهره ای ثابت در پرسپولیس تبدیل شده و در بیشتر دیدارهای فصل به میدان  رفت؛ فصلی که البته برای او و پرسپولیس با حواشی و اتفاقاتی تلخ همراه بود. پیروزی در هر دو دربی رفت و برگشت و درخشش در رقابتهای آسیایی بهترین اتفاقاتی بود که او در آن فصل با پرسپولیس پشت سرگذاشت.

برای فصل پانزدهم ،کفشگری با جلب رضایت برانکو در لیست سرخها قرار باقی ماند تا سومین سال حضورش را در این تیم تجربه کند. او که در لیگ گذشته یکی از مهره های کلیدی تیم برانکو بود و چند بازی حتی به عنوان مدافع چپ به بازی گرفته شد، با جذب کمال کامیابی نیا و حضور احمد نورالهی وارد یک رقابت سخت و جدی شد . البته درخشش کامیابی نیا و استفاده از یک هافبک دفاعی موجب شد تا کمتر فرصت بازی به کفشگری برسد. حضور سه هافبک دفاعی آماده می توانست خوشبختی بزرگی برای برانکو و پرسپولیس باشد اما یک اتفاق تلخ باعث شد تا هافبک دفاعی باانگیزه سرخها نتواند همان  بازیکن آماده دو فصل پیش باشد. یک خبر تلخ در نهمین روز مهر سال گذشته پرسپولیس و کفشگری را در شوک بزرگی فرو برد و مرگ ناگهانی هادی نوروزی به دوستی 12 ساله کفشگری و این بازیکن پایان داد.  پذیرفتن این اتفاق برای کفشگری آسان نبود و  به جرات می شود گفت مرگ کاپیتان پرسپولیس بیشتر از هر بازیکنی روی کفشگری تاثیرگذار بود و به این بازیکن خوب از نظر روحی آسیب بسیاری رساند که این با توجه به رفاقتی و دوست دیرینه ای که بین این دو بازیکن وجود داشت عجیب نبود و مجموع این اتفاقات و درخشش دو هافبک دفاعی دیگر پرسپولیس در کنار مصدومیتی که کفشگری به آن دچار شد باعث گردید که او جایگاه ثابتش را در تیم از دست دهد. با این همه او توانست کاپیتانی پرسپولیس را هم در لیگ پانزدهم تجربه کند و فصل را با نتایج و بازیهای خوبی که پرسپولیس به نمایش گذاشت با کسب عنوان دومی و سهمیه آسیایی در کنار سایر بازیکنان با خاطراتی شیرین برای خودش و هواداران این تیم به پایان برساند. متاسفانه اما باشگاه و سرمربی تیم چندان کفشگری را بخاطر درگذشت دوست و همبازی صمیمی اش درک نکرده و حتی علیه وی به دلیل افت روحی و فنی اش موضع گرفتند!

برانکو می خواست اما...

در پایان لیگ پانزدهم علیرغم اصرار برانکو به حفظ کفشگری با توجه به اینکه باشگاه تمایلی به ادامه حضور این بازیکن نداشت از پرسپولیس جدا شد و در حالی که قبل از انتصاب دایی با نفت مذاکراتی انجام داده بود، در نهایت به تیم فوتبال پدیده مشهد پیوست. بعد از امضای قرار داد با پدیده، کفشگری با پیشنهاد علی دایی برای بازی در تیم نفت مواجه شد، اما از جایی که با تیم پدیده قرارداد امضا کرده بود عملا امکان شاگردی دوباره دایی را نیافت.  

 می توانست برگردد اما...

کفشگری در نیم فصل تلاش کرد به پرسپولیس برگردد و جای خالی احمد نورالهی را روی نیمکت قرمزها پر کند، هواداران پرسپولیس هم بسیار مشتاق بازگشت این هافبک متعصب بودند اما این اتفاق میسر نشد تا پرسپولیس نیم فصل را بدون هافبک دفاعی ذخیره آغاز کند.نبود یک ذخیره مطمئن روی نیمکت بزرگترین نگرانی کادرفنی و هواداران بود که با اخراج کمال کامیابی نیا در بازی برابر تراکتورسازی و غیبت این بازیکن در دربی مشخص شد که این نگرانی بی دلیل نبوده و آن روزها بود که بیشتر از هر زمانی حسرت  نبود بازیکن متعصبی مانند کفشگری در پرسپولیس احساس شد؛ بازیکنی که در دوران 3 ساله حضورش در این تیم در هیچ دربی بازنده میدان را ترک نکرد.کفشگری به خوبی می توانست جای خالی کامیابی نیا را در دربی پر کند و باز هم مانع ازبرتری این تیم شود. اما خلا هافبک جنگنده ای مانند او باعث شد که حریف از فضاهای خالی مقابل دروازه روی دو شوت به گل برسد .این هافبک جنگنده و بااخلاق که همیشه نشان داده مانند یک هوادار عاشق پرسپولیس است بعد از شکست این تیم در دربی دچار حمله قلبی شد. او در طول فصلی جاری بعد از هر پیروزی و موفقیت با پیام هایی که در صفحه شخصی اش منتشر می کرد، به هم تیمی های سابقش روحیه می داد و بارها در مصاحبه هایش به هواداران نوید قهرمانی می داد.

برای این بازیکن متعصب و بااخلاق در زادروزش بهترین ها را آرزو داریم. 

تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس

زادروز

کفشگری

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی