به بهانه سالروز درگذشت عمومحراب/ 24 سال از مرگ مروارید سیاه فوتبال ایران گذشت

به بهانه سالروز درگذشت عمومحراب/ 24 سال از مرگ مروارید سیاه فوتبال ایران گذشت

2بهمن سالروز تولد و مرگ یکی از بزرگان تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران است.

اختصاصی پیروزی دیلی؛زنده یاد محراب شاهرخی 12 بهمن 1322 دیده به جهان گشود و در سن 49 سالگی و در سالروز تولدش بر اثر سکته مغزی دیده از جهان فرو بست. شاهرخی از جمله اولین بازیکنان تاریخ پرسپولیس و از بنیان‌گذاران این باشگاه است.

مدافع چپ خوش تکنیک و ملی پوش فوتبال ایران در دهه 50 فوتبال را از کلوپ شنای اهواز آغاز و در بیست سالگی برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد و 16 بازی ملی انجام داد. او سپس به تیم شاهین پیوست. محراب شاهرخی در سال 1345 و در پی یک اختلاف از شاهین جدا شد و به دارایی تهران پیوست. بعد از انحلال شاهین و تشکیل تیم پرسپولیس به جمع یاران سابق خویش پیوست .این مدافع تنومند و شوتزن در همه خطوط دفاعی برای پرسپولیس بازی کرد اما به دلیل نیاز پرسپولیس در سالیان آخر، عملا تبدیل به دفاع چپ تیم شد. وی 7سال در پرسپولیس بازی کرد و از جمله عناصر تاثیرگذار تیم بود. شوت های سهمگین وی او را به بمب افکن فوتبال شهره کرده بود.  شاهرخی از جمله نفراتی بود که محبوبیت فراوانی نزد علاقمندان پرسپولیس داشت. وی با پیراهن پرسپولیس ، 8 بار مقابل تاج بازی کرد که 2 برد ، 3 تساوی و 3 باخت در کارنامه بازیگری او مقابل تاج ثبت شده است. محراب شاهرخی پس از جدایی از پرسپولیس به تیم شهباز که همان شاهین سابق بود رفت. او در دوران بازیگری به یک قهرمانی با پیکان در سال 1348 و دو قهرمانی با پرسپولیس در لیگ های تخت جمشید 1350 و 1352 رسید.

در تابستان 1356 ، بعد از آنکه مربیانی چون ایوان کونوف و منصور امیر آصفی در پرسپولیس ناکام ماندند به پرسپولیس آمد و تا سال 1360 هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت. در این 4 سال ، پرسپولیس تنها در لیگ پنجم تخت جمشید و جام شهید اسپندی شرکت کرد.پرسپولیس با مربیگری محراب شاخرخی  در لیگ سال 56 به عنوان دوم رسید. در لیگ سال 57 روی پله دوم بود که مسابقات نیمه کاره ماند و در جام شهید مهدی اسپندی که اولین دوره مسابقات رسمی تهران بعد از انقلاب بود به قهرمانی رسید.

او در سال 1360 بنا به دلایلی از  سرمربیگری پرسپولیس استعفا داد و سه سال بعد به عنوان سرمربی تیم فوتبال شاهین به فوتبال برگشت اما حضور کوتاه مدتی داشت. محراب شاهرخی در 12 بهمن 1371 و در  سن 49 سالگی بعد از یک بازی تمرینی  دچار سکته مغزی شده و درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی.


 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی