به بهانه صعود زودهنگام تیم ملی و قهرمانی پرسپولیس/حال خوب تیم ملی با درخشش پرسپولیسی ها

به بهانه صعود زودهنگام تیم ملی و قهرمانی پرسپولیس/حال خوب تیم ملی با درخشش پرسپولیسی ها

قهرمانی زودهنگام پرسپولیس و صعود زودهنگام تیم ملی می تواند نوید بخش روزهای درخشانی برای فوتبال کشورمان باشد.

اختصاصی پیروزی دیلی؛ قدیم ها هواداران پرسپولیس در استادیوم ها شعار می دادند به جون هر چی مرده، زلزله بر می گرده و حالا باید گفت پرسپولیس زلزله با همان قدرت ویران کننده بازگشته است.محبوبترین تیم آسیا بعد از پشت سرگذاشتن یک دهه و نیم بحران، حاشیه و تغییرات فنی و مدیریتی سرانجام به ساحل ثبات و آرامش رسید تا بار دیگر افتتخار آفرینی را از سر بگیرد.

قهرمانی در اوج حاشیه

پرسپولیس در همه 16 دوره ای که لیگ برتر برگزار شد با مشکلات و حاشیه های متعددی دست و پنجه نرم کرده است.سرخپوشان حتی در فصل های اول و هفتم که قهرمان مسابقات شدند نیز مشکلات مالی و مدیریتی زیادی داشتند. جنگ های مدیریتی پرسپولیس از سالهای ابتدایی حرفه ای شدن فوتبال ایران شروع  شد و در این سالها بیش از ده مدیر و سرمربی در پرسپولیس تغییر یافتند.سرخها در لیگ هفتم به دلیل عدم پرداخت به موقع طلب بازیکن خارجی خود با جریمه و کسر 6 امتیاز مواجه شدند و در حالی که می توانستند پیش از پایان فصل قهرمان شوند،در دیداری فینال گونه مقابل سپاهان درثانیه های پایانی با گل طلایی سپهر حیدری قهرمان شدند.

بحران بعد از 3 دهه زلزله

پرسپولیسی که در دهه های 50،60 و 70  با رقم زدن نتایج درخشان و کسب پیروزی های مقتدرانه یک به یک جام ها را درو می کرد، به یکباره از آن پرسپولیس زلزله که حریفی جلودارش نبود تبدیل به تیمی متوسط و حتی در برهه ای آنچنان ضعیف شد که قرار گرفتن در رده های میانی جدول را تجربه کرد؛آن هم پرسپولیسی که هوادارانش  در 3 دهه ای که از آن نام برده شد رتبه ای پایین تر از سومی را از این تیم ندیده بودند.

این هواداران بامعرفت

با این وجود اما هواداران پرشور و با معرفت پرسپولیس عاشقانه به پای تیم محبوبشان ایستادند و آنقدر از این تیم حمایت کردند و به آن باور و انگیزه دادند که این تیم بار دیگر خود را بازیافت.پرسپولیس نه در بازی مقابل ماشین سازی، بلکه روزی قهرمانی خود را در لیگ شانزدهم قطعی کرد که یکصد هزار هوادار با اشک تیم محبوبشان را برای شروعی پرقدرت در فصل آینده بدرقه کردند.

اغراق نیست اگر بگوییم پرسپولیس بهترین هواداران دنیا را دارد؛هوادارانی که کلمات یارای وصف عشق پرشورشان نیست و درک این همه عشق هم برای کسی آسان نیست. فقط یک پرسپولیسی می تواند بعد از باخت 3-2 در دربی همچنان حامی تیمش باشد و فقط یک مربی حرفه ای می تواند مثل برانکو لشگر شکست خورده اش را بعد از یک باخت شوک آور در حساسترین بازی فصل برنده به جنگ با سپاهان بفرستد و روحیه قهرمانی را دوباره به تیمش بازگرداند و سه هفته به پایان فصل مقتدرانه  قهرمان کند.

 بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر

این پرسپولیس را اگر بهترین تیم تاریخ لیگ برتر بدانیم هم سخنی به گزاف نگفته ایم. تیمی که در پایان سه هفته مانده به انتهای لیگ با ثبت 20 کلین شیت و دریافت تنها 10 گل  در آستانه کسب عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر قرار دارد. پرسپولیس با 3 امتیازی که برابر  پدیده  کسب کرد رکورد امتیاز در تاریخ لیگ برتر را شکست.

6 امتیاز تا شکستن رکورد تا شکستن رکورد لیگ 18 تیمی

البته بیشترین امتیاز کسب شده در لیگ برتر تا به امروز 67 بوده که در دوره هایی حاصل شده که لیگ با 16 تیم برگزار می شده است؛ سپاهان دوبار در لیگ های نهم و یازدهم و استقلال در لیگ دوازدهم توانسته اند به این رکورد برسند. و حال با توجه به اینکه پرسپولیس شانس گرفتن 6 امتیاز در  2 بازی آینده را دارد، این فرصت را خواهد داشت که بتواند حتی این رکورد را هم  جا به جا کند و رکوردار کسب امتیاز در تاریخ لیگ برتر شود.

وقتی حال پرسپولیس خوب است

صفحات تاریخ این فوتبال را که ورق بزنی، رکوردها و افتخارات متعددی از پرسپولیس دیده می شود.برخی از آنها با گذشت سالها هنوز دست نخورده مانده است و می توان گفت ثبت رکوردهای جدید از پرسپولیس ، باز پس گرفتن عنوان قهرمانی و تکرار آن روزهای پرخاطره ویکه تازی دوباره سرخها در لیگ اتفاق مهمی برای فوتبال ایران بود. قدرت گرفتن پرسپولیس، یعنی اینکه باید منتظر روزهای درخشانی برای فوتبال مان باشیم. تاریخ نشان داده هرگاه پرسپولیس در اوج بوده، فوتبال ملی ایران به موفقیت های بزرگی رسیده است. حال هم می بینیم که تیم ملی ایران با بهره مندی از بیرانوند،رضاییان و سیدجلال در فاز دفاعی در بازیهای مقدماتی جام جهانی بیشترین کلین شیت را داشته و در سایه درخشش طارمی و گل های 3 امتیازی اش در دو بازی اخیر در آستانه صعودی زودهنگام به جام جهانی قرار گرفته است. حالا همه هواداران پرسپولیس بی صبرانه منتظر رقم خوردن آن اتفاقات مهم هستند؛ صعود پرسپولیس از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا و صعود تیم ملی به جام جهانی.  

 

 

شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی