به بهانه پاس گل های فراموش نشدنی ابراهیم خان آشتیانی در دربی های 4 و 6 تایی

به بهانه پاس گل های فراموش نشدنی ابراهیم خان آشتیانی در دربی های 4 و 6 تایی

سانتر هایی که تاریخ نوشتند.
به گزارش پیروزی دیلی، ابراهیم آشتیانی دوست داشتنی یکی از بهترین های تاریخ دربی های پایتخت بوده است که در این بازی ها 5بار پاس گل داده است و جالب این که گلهای دربی روز 15 بهمن ماه سال 50 و16 شهریور سال 52 با پاس فوق العاده او آغاز شد و در هر 2 سانتر او با ضربه کلانی منجر به گل پرسپولیس شد .

ابراهیم آشتیانی فوق العاده بود، نادر فریاد شیران در این باره می گوید: ابراهیم آشتیانی در فوتبال ما اولین مردی بود که از کنار زمین می توانست نفوذ کند و قبل از ان یک تیم 4 دفاع داشت که هیچ کدام از خط وسط زمین رد نمی شد . 

علی پروین می گوید: در فوتبال ایران 25سال در بالاترین سطح بازی کردم و در این عرصه هیچ کس به اندازه ابراهیم آشتیانی با فوتبال من آشنا نبود و من و ابراهیم هر 2 از همبازی بودن با هم لذت می بردیم . 

کلانی می گوید: در فوتبال ایران همه عادت داشتند که حمله را از هافبک وسط شروع کنیم و بازی را به کناره ها منتقل کرده و یا بازیکن خط حمله از دریبل کردن دفاع مستقیم به گل می رسید اما سانتر از کناره های زمین را ابراهیم آشتیانی باب کرد و بی تردیدی من حداقل 20 گلم را از روی سانترهای کناره های زمین آشتیانی زدم که 3 تایش در بازی برابر تیم فوتبال تاج سابق بود .

 خدا رحمش کند همایون بهزادی و ابراهیم آشتیانی را ، البته همایون خان درباره آشتیانی همیشه روایت جالبی بر این مبنا داشت که ابراهیم آشتیانی تا زمان ما مدرن ترین فوتبالیستی بود که من دیده بودم . 

روزگار گذشت و رفت و چقدر هم دل انگیز رفت اما پایانش تلخ بود، نمی دانم چرا مرگ همایون بهزادی و آشتیانی چقدر تلخی ویژه های داشت ، نمی دانم شاید اسطوره بودن این 2 مرد دلیل بود و یا شاید هر چیز دیگر ...دلمان برای آشتیانی و آن سانترهای رویایی تنگ شده است.

 *15 بهمن 50 سانتر او در روی گل های اول وسوم منجر به 2 گل برای پرسپولیس شد . 

*3فروردین 51: سانتر او را این بار ایرانپاک بدل به گل کرد . 

*16 شهریور52: سانتر او در بازی شش تایی ها با گل کلانی حکایت6 تا را آغاز کرد .

ابراهیم آشتیانی

دربی

سانتر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی