به جا مانده از سالگرد درگذشت کاپیتان

به جا مانده از سالگرد درگذشت کاپیتان

مراسم دومین سالگرد 24 ابدی پرسپولیس در غیاب چشم‌گیر اهالی فوتبال و پرسپولیسی‌ها  برگزار شد


به گزارش خبرنگار پیروزی دیلی، ساعت 14:24 پنج‌شنبه ، 6 مهر 1396 در محل هیأت غریب مدینه مراسم 24 مین ماه پرواز ناگهانی 24 ابدی پرسپولیس آغاز گردید. تقارن 9 مهر که تاریخ اصلی درگذشت کاپیتان فقید پرسپولیس است با روز عاشورا باعث گردید خانوادۀ هادی نورزی تصمیم به برگزاری مراسم دومین سالگرد افلاکی شدن وی در زمانی جلوتر بگیرند. طبق کلیپی که 10 رز پیش از این مراسم در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود، ابتدا بنا بر این بد که مراسم در روستای زادگاه بر سر مزار زنده‌یاد هادی نوروزی برگزار گردد. اما در فاصله 48 ساعت مانده به برگزاری این مراسم به دلیل آن‌که سازمان هواشناسی شرایط آب و هوایی منطقه در روز 6 مهر را بارانی پیش‌بینی کرده بود، چاره ای جز تغییر محل برگزاری مراسم نمانده بود. در بابل چند مکان و سالن مناسب برگزاری چنین مراسم‌هایی وجود داشت. بر اساس جلسه‌ای که با رئیس ، نایب‌رئیس  عضو شورای شهر و عضو اداره ورزش بابل با حضور وابستگان درجه یک هادی نوروزی برگزار شده بود، گمان می‌رفت همکاری مبسوطی پیرامون این قضایا با برگزارکنندگان مراسم دومین سالگرد کاپیتان فقید پرسپولیس صورت بگیرد. در نهایت محل برگزاری مراسم به فاصله کمی مانده به برگزاری به محل یک هیأت مذهبی که متعلق به ملک باشگاه خونه به خونه بابل است انتقال یافت.کارت های دعوت جدید به همین دلیل در زمان مناسب به دست مدعوین نرسید و به همین خاطر بسیاری از چهره‌های صاحب نام به این مراسم نرسیدند. هر چند اطلاع رسانی از زمان و محل برگزاری مراسم در سطحرسانه های رسمی کشور انجام شده بود غیبت برخی افراد به هیچ وجه نمی‌تواند توجیه مناسبی داشته باشد. نفراتی هم به دلیل اختلافات شخصی با مالک محل برگزاری مراسم غیبت خود را توجیه کردند.

در اولین مراسم سالگرد درگذشت هادی نورزی که بر سر مزار وی در آرام‌ستان شهدای کپورچال برگزار گردید، جمعیتی بالغ بر هزاران نفر حضور داشتند. اما در مراسم دومین سالگرد کاپیتان فقید پرسپولیس، دوری راه مانع از حضور جمعیتی در خور انتظار شد. تغییر مکان برگزاری مراسم از کپورچال به محل هیأت مذهبی در جاده امیرکلا به بابلسر در 5 کیلومتری این شهر در شکل‌گیری این اتفاق بی‌تأثیر نبود. با تمام این تفاسیر مراسم 24 مین ماه پرواز ناگهانی 24 ابدی پرسپولیس رأس ساعت اعلام شده آغاز گردید. در مدخل ورودی مکان برگزاری مراسم ماشین‌های آتش‌نشانی و آمبولانس و نیروهای زحمت‌کش انتظامی که به جهت پیش‌بینی شرایط ویژه تدارک دیده شده بودند به چشم می خوردند. همچنین بنرهای بسیاری مزین به چهرۀ کاپیتان ابدی پرسپولیس از سوی شخصیت ها و نهادهای مختلف نصب شده بود که عرض تسلیت و مرحمی بر دل هنوز داغ‌دار خانواده، همسر، فرزندان و دوست‌داران هادی نورزی باشد که مهم‌ترین آنها از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان بود. هنگام ورود به سالن مراسم، انتظامات هیأت مردان و زنان را به دو جهت مختلف راهنمایی می‌کردند. اما پس از ورود به سالن همگی دوباره در کنار هم قرار می گرفتند.


مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، علی علیپور، سیداحمد مهدی زاده(بازیکن سایپا)، محمد عباس‌زاده، رضا نورمحمدی، میثم بائو، جواد نکونام، حمیدرضا رجبی، بازیکنان دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی قائم‌شهر، محمد رامشگر (پدر فوتبالی هادی نورزی و مهرداد اولادی)، محمدرضا اولادی (پدر مهرداد اولادی)، وحید رضایی (روابط عمومی باشگاه پرسپولیس)، مریم حیدرزاده، مجتبی پورعلی‌گنجی، شهروز پاشاکی، هم‌تیمی‌های هانی نوروزی در مدرسه فوتبال اوژن، آرات حسینی (نابغۀ ژیمناستیک ایران) به همراه پدرش، نادر ناظری و جان‌علی خسرونژاد (مربیان کشتی هادی نورزی)، محمد نورزاده (پدر فوتبالی علی علیپور)، امام‌جمعۀ بابل، اعضای شورای شهر بابل، فرماندار و شهردار بابل، مدیرکل اداره ورزش مازندران و مدیر اداره ورزش بابل، چهره‌های سرشناس حاضر در مراسم دومین سالگرد زنده یاد هادی نوروزی بودند. البته از نظر کیفیت و کمیت، مهمانان حاضر نسبت به مراسم اولین سالگرد درگذشت 24 ابدی پرسپولیس کاهش چشمگیری داشتند.در مراسم سال قبل چهره های مدال آور المپیک از کشتی حضور داشتند.چهره های صاحب نام فوتبال ایران و مازندران حضور داشتند.مراسم با حضور آنان رونق بیشتری داشت.اما در مراسمی که پنجشنبه برگزار گردید،این خلاء به خوبی به چشم می‌آمد. این گله از طرف خانواده و اقوام هادی نورزی شنیده می شد که از باشگاه پرسپولیس و هم‌تیمی‌های هادی انتظار بیشتری داشتند. آنها حتی از ارسال یک پیام تسلیت یا انتشار یک پیام تسلیت در صفحات اجتماعی خود که می توانست مرهمی بر دل هانی نوروزی باشد کوتاهی کردند که این مورد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.خانواده هادی نورزی موسی سلامت را مثال می زدند که با وجود مشکلات حرکتی و سختی سفرهای طولانی در تمام مراسم های مرتبط به هادی نوروزی از جمله مراسم روز پنجشنبۀ گذشته حضور یافت.

اجرای برنامه مراسم دومین سالگرد درگذشت هادی نوروزی با قرائت قرآن توسط قاری کپورچالی، سیدمهدی حسینی آغاز گردید. سپس در هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ایران حاضران به پا خواستند. اولین سخنران مراسم مدیرکل اداره ورزش استان مازندران بود که ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران، از سجایای اخلاقی و منش هادی نوروزی صحبت کرد. در زمینۀ اجرای مراسم نسبت به مراسم های پیش از آن ضعف هایی در کار مجری برنامه وجود داشت که از نظر دورنماند. هرچند که پیش از این عنوان شده بود برای اجرای مراسم از علی ضیاء دعوت به عمل آمده است. حجت الاسلام روحانی، امام جمعه بابل نیز از سخنرانان این برنامه بود که از تقارن ایام محرم با دومین سالگرد هادی نوروزی که از عاشقان امام حسین(ع) بود سخنان مبسوطی را ایراد کردند. در بخشی دیگر از مراسم معصومه ابراهیم‌پر پشت تریبون رفت  با خواندن متنی در خصوص شرایط خود طی 24 ماه گذشته و فراغ همسری مهربان و پدری عاشق فرزندان و همزادپنداری با حضرت زینب(س)، غم خود را در برابر مصیبت آن بانوی بزرگوار ناچیز دانست.همزمان با این آیتم، کلیپی از هادی نوروزی پخش می‌شد که در آن کاپیتان فقید پرسپولیس از عشق و علاقه به خانواده صحبت می کرد که این موضوع صدای هق هق گریۀ حضار و همسر 24 ابدی پرسپولیس را درآورد. مریم حیدرزاده، شاعرۀ پرسپولیسی نیز قطعه‌ای در رسای هادی نوروزی خواند. فایل صوتی مرتضی پورعلی‌گنجی که به دلیل حضور در تیم السد قطر نتوانسته بود خود را به این مراسم برساند نیز از بلندگوی سالن مراسم پخش شد.
در پایان با حضور رمضان نوروزی، هانی نوروزی و مالک باشگاه خونه به خونه بابل با اهدای تندیس 24 ابدی از موسی سلامت، محمد عباس‌زاده که به وعدۀ خود عمل کرد و در فصل گذشتۀ لیگ یک به عشق هادی نوروزی 24 گل به ثمر رساند و مرتضی پورعلی‌گنجی که مدال قهرمانی خود در جام حذفی قطر را به هانی نوروزی اهدا کرده بود تجلیل به عمل آمد. البته در غیاب ملی پوش فوتبال ایران، مجتبی برادر وی این تندیس را دریافت کرد.

دو نکتۀ قابل توجه در حاشیۀ این مراسم به چشم آمد و به گوش شنیده شد. اول این که هم‌بازی‌های هادی نوروزی در پرسپولیس به اتفاق جواد نکونام به متلیان برنامه هشدار دادند که اگر یک نفر خاص که در مجلس حضور داشت پشت میکروفن برود و صحبت کند، بلافاصله مراسم را ترک خواهند کرد.دلیل این تصمیم‌شان مسائلی بود که در زمان حضور هادی نوروزی در پرسپولیس از سوی این شخص متوجه آن مرحوم شده بود.
مورد دوم این که باشگاه خونه به خونه هم مانند باشگاه پرسپولیس از عقد قرارداد با هانی نورزوی طفره رفته و این موضوع توسط مجری برنامه به مالک باشگاه بابلی یادآوری شد.
پس از پایان مراسم در هیأت مذهبی بسیاری از حاضران به طرق مختلف خود را به کپورچال رساندند و با حضور در آرام‌ستان شهدای زادگاه 24 ابدی پرسپولیس و مزار کاپیتان فقید سرخ‌ها با نثار گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام وی ادای احترام کردند.


گزارش از صالح محمد رحیمی

دومین سالگرد

هادی نوروزی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی