بی صبرانه انتظار هجمه هایتان را می کشیدیم

بی صبرانه انتظار هجمه هایتان را می کشیدیم


چه عقده گشایی کردند این جماعتی که در طول فصل هر کاری کردند تا برانکو و پرسپولیس را به نفع یک فرد و جریان خاص بر زمین بکوبند موفق نشدند.

حالا تساوی قهرمان لیگ، صدرنشین نیم فصل اول ، صدرنشین نیم فصل دوم تا کنون ، صدرنشین در انتهای سال ۹۵ با ۷۴ امتیاز از ۳۱ بازی را برابر الریان قطر بهانه کرده اند و قیمت بلیط و چیپ زدن طارمی و نبود رامین رضاییان را . انتظارشان را می کشیدیم تا بیایند و هجمه کنند. این هوادار عاشق است حریفش نمی شوید.

چند روزی دست نگه داشتیم تا هیاهو و هجمه های پوچشان فروکش کند و صدا به صدا برسد.صبر کردیم تا ببینیم حرف حسابشان چیست. سخت بود ولی مجبور بودیم تحمل کنیم تا خودشان را پیش از جشن قهرمانی مان خالی کنند.فکر می کنند با یک برد عاشق پرسپولیس شده ایم که یک مساوی یا باخت از میدان بدرمان کند.عجیب است که قبلا بارها و بارها امتحان مان کرده اند و تیرشان به سنگ خورده است. گویی نشنیده گرفته اند بزرگان را که گفته اند آزموده را آزمودن خطاست ولی همچنان مصداق ضرب المثل نرود میخ آهنین در سنگ هستند.
 محکم تر شدیم ، مصمم تر و عاشق تر وقتی دلایل شان را که همه پوچ بود و هست گفتند و نوشتند . ادعایی بیش نبود و طبل توخالی هایی بودند که به سود شخص و جریان خاص سر از لاک شان بیرون آوردند و تلاش کردند تا قریب به ۲ سال زحمت و موفقیت این تیم و این سرمربی و این باشگاه و این آقای گل محبوب و این هوادار فهیم و عاشق را با یک تساوی مقابل الریان قطر در چشم همین هواداران! خوار کنند.چه چیز می خواهند؟رفتن برانکو و طاهری و مهدی آقای گل؟ خوب رک بگویید از هم پاشیدن پرسپولیس. به خودمان می بالیم که اینقدر از ما می گویید و در خواب هم حتی کابوس تان شدیم. 
به طرف تاکنون هدایت یک تیم دسته اولی را هم نسپرده اند از اخراج طارمی مانند رضاییان می گوید. از هوادارنماها هم بگوییم تا انصاف را رعایت کرده باشیم! طرف تا دیروز به حمایت از کی روش مقابل پرسپولیس ایستاده بود و کامنت هایش علیه برانکو در جریده دیگر بارها رویت شده امروز در همان ستون کامنت گذاشته می گوید به عنوان یک هوادار پرسپولیس! خواستار اخراج برانکو نه از پرسپولیس که از ایران ! است. مگر این مربی با شخصیت و کاربلد کروات جای کسی را تنگ کرده؟ 
راستش بین خودمان باشد ، بله جایشان تنگ شده ولی تقصیر ما و سرمربی محبوبمان چیست که هرکجا پایمان را می گذاریم دم آنان به درازای رود نیل آنجاست. شما جای من باشید و آن پیغام ها را بخوانید فکر نمی کنید اینان حامیان چشم و گوش بسته کی روش اند که تا برانکو در ایران است، آب خوش از گلوی شان پایین نمی رود.یکی اخراج رامین رضاییان را دلیل پیروز نشدن پرسپولیس می داند و دیگری افزایش بلیط را بهانه قرار داده درحالیکه خود در اصفهان است و از پیامش پرواضح است که این هوادار شش آتیشه! حتی اگر بلیط مجانی هم بود بخاطر پرسپولیس حاضر نبود پول بلیط اتوبوس بدهد! 
چرا فقط پرسپولیس در این چند روز مورد یورش و حمله قرار گرفت؟مگر تنها نماینده ایران در آسیا پرسپولیس است؟ همین استقلال نبود که مقابل ۸۰هزار تماشاگر خودی با ضربات پنالتی السد را به سختی از پیش رو برداشت؟اگر مهاجم لوکوموتیو موقعیت تک به تک را بجای بیرون زدن با طاق دروازه رحمتی آشنا می کرد یا دفاع موفق لوکوموتیو که کل زمان بازی را بی نقص سپری کرده بود آن تک اشتباه را در دقایق پایانی بازی مرتکب نمی شد آیا استقلال می توانست از تاشکند با یک امتیاز خارج شود و امروز کجای جدول بود؟ بقیه نمایندگان مان کجای جدول خود هستند؟ 
اصلا بگذارید با آمار و سند و مدرک سخن بگوییم. تو خود خوان حدیث مفصل ...  
-پیش از عید امسال همین تیم ملی به رهبری مرد موزانبیکی درپشت درهای بسته و بدون حضور نامحرم! با پنالتی دقیقه ۷۳ سعد امیر از تیم ملی عراق که در گروه دیگر مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ نتایج ضعیفی گرفته است شکست خورد در حالیکه به نظر می رسد کی روش با گماردن اخباری در نیمه دوم در دروازه بدنبال جانشین مطمئن برای بیراموند بود. دریغ از یک گل زده به تیم عراق. چرا هیچکس نگفت بعد ۱۷ بازی بدون شکست با تیم های آسیایی (که از باخت سه بر یک برابر عمان می گذشت) چگونه باز هم به تیمی باختیم که حذف ایران در جام ملتها در ضربات پنالتی ! هم به نام آن ثبت شده است؟ چرا کسی نپرسید پس کجاست آن پیشرفتی که از آن دم می زدند؟ مزید استحضار دوستان ، این بازی تدارکاتی رسمی بوده است و باخت و گل خورده در آن رسما در فیفا در کارنامه کی روش و تیم ملی ثبت است. به عبارتی کیروش نیز سال ۹۵ را با باخت در انتهای سال و گل خورده پشت سر گذاشت.حق داریم شک کنیم که نداشتن بازی تدارکاتی با تیم های قدرتمند جهان از بیم از دست رفتن آمارها و ارقام است نه نبود امکانات مالی فدراسیون؟ 
-تیم ملی ایران با ۵ پله صعود در آخرین رنکینک فیفا در مکان ۲۸ جهان قرار گرفت. جای بسی خوشحالی است اما کسی کلامی از صعود ۷ پله ای ژاپن که در گروهی به مراتب سخت تر از گروه ما قرار دارد می گوید یا کسی چرا نمی گوید با برانکو ۱۷ رنکینک فیفا بودیم؟ 
-به لطف حضور برانکویی که خودش پس از قلعه نوعی در رتبه دوم مربیان ایرانی در رنکینک جهانی قرار دارد پرسپولیس با اختلاف رتبه نخست را در بین تیمهای ایرانی در رنکینک فیفا در دست گرفته و در عین نفوذ عربها در کنفدراسیون فوتبال آسیا رتبه تک رقمی نهم را در بین تیمهای آسیایی با امتیاز ۱۵۳۸ را اخذ کرده و با الاهلی عربستان تیم اول آسیا تنها ۸۲ امتیاز که ظاهرا به تفاوت امکانات سخت افزاری باز می گردد فاصله دارد. 
-چرا آنان که بر علیه برانکو به خاطر نبود رامین رضاییان در بازی الریان و کنار گذاشته شدن او موضع گرفتند از کیروش نمی پرسند چرا رامین در بازی با چین نیمکت نشین بود و اگر وریا غفوری علی رغم بازی ضعیف خود در آن روز مصدوم نمی شد ، هرگز پایش به چمن سبز نمی رسید؟ 
-آنان که امروز با کج فهمی ، هیس طارمی را که قصد داشت در پی درگیری که بین سید جلال و سوریا مهاجم الریان پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی رخ داد از سر داده شدن شعار تند هواداران علیه تیم مهمان جلوگیری کند، به اعتراض او خطاب به هواداران برای جلوگیری از شعار دادن شان علیه خودش تعبیر کرده و در بوق و کرنا کرده اند، چرا بسادگی از کنار نشان داده شدن علامت هیس توسط مرتضی تبریزی به هواداران ذوب آهن در بازی ذوب آهن بنیادکار پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش گذشته اند!؟
یا همین افراد زمانیکه پرسپولیسی ها بواسطه کوتاه آمدن ظاهری کی روش از مواضع خود و دعوت ملی پوشانشان رقم تماشاگران بازی با چین را به یکصد هزار رساندند اما کیروش مجددا با طعنه زدن به برانکو و پرسپولیسی ها در کنفرانس خبری بعد بازی عملا به هواداران پرسپولیس اهانت کرد چرا بعضا سکوت کردند و یا حتی رجز خواندند که دیدید استادیوم آزادی خالی نماند طرح تحریم تیم ملی! شکست خورد. 
-نظر همین افراد که امروز از کی روش عصا ساخته اند و بر سر برانکو می کوبند و برد کیروش مقابل قطر را با تک گل طارمی! به رخ می کشند در مورد آمار زیر چیست؟ مگر نمی گویند اولویت همه ما تیم ملی است ؟ آیا این اولویت فقط به تمجید و تکریم کیروش بر می گردد یا نتایج ضعیف تیم ملی هم بر مساوی و باخت پرسپولیس اولویت دارد؟ اصلا یکی هست از این کارشناسان بعد از اینها بپرسد بازی با یک تیم باشگاهی که ۱۱ مرد اصلی اش مدتهاست کنار هم و تحت نظر لادروپ کار می کنند دشوارتر است یا مقابل تیم ملی چند ملیتی قطر که هرکدامشان از یک تیم آمده اند و تحت نظر مربی بنام فوساتی که کیروش او را نیز هم سطح خود نمی داند! برای یک بازی جمع شده اند؟ 

ایران قطر : آفساید ایران 2- قطر 2 ، شوت ایران 16- قطر 12 ، شوت در چهارچوب ایران 7 - قطر 4 ، پاس ایران 311 - قطر 465 ، سانتر ایران 7 - قطر 16 ، کرنر ایران 5 - قطر 6 ، درصد مالکیت توپ ایران  39.6 - قطر 60.4 ، نتیجه ایران 1 -قطر 0 تک گل طارمی

پرسپولیس الریان قطر : آفساید پرسپولیس 6- الریان 3 ، شوت پرسپولیس 19 - الریان 15 ، شوت در چهارچوب پرسپولیس 4 - الریان 7 ، پاس پرسپولیس 457 - الریان 343 ، کرنر پرسپولیس 9- الریان 6 ، درصد مالکیت توپ پرسپولیس 57 - الریان 43 ، نتیجه 0 -0 

این آمار نه تنها نشان از عملکرد ضعیف تر تیم ملی مقابل قطر دارد بلکه نشان می دهد پرسپولیس برانکو با یک بازی هجومی نه تنها برتر از الریان قطر بود بلکه آمار گواه برتری تفکر برانکو بر تفکر کی روش در مقابل قطری هاست. اما این دو بازی دو تفاوت خاص دیگر هم داشتند : 
اول: توپ طارمی در آنجا گل شد و در اینجا نه تنها پنالتی طارمی گل نشد بلکه ضربه سرش به تیر خورد و یک پنالتی هم برای پرسپولیس نگرفتند. بدین معنا که شاگردان برانکو توان جبران ۳ بر صفر دور رفت را به نفع خود داشتند که با بدشانسی طارمی و بی دقتی داور بدان دست نیافتند. دوم : مطلب دیگری که در آمار بازی تیم ملی بسیار جلب توجه می کند کم تعدادی سانترهای تیم ملی باوجود حضور رامین رضاییان در ترکیب است که شاید همان عملکرد ضعیف وی منجر به جانشینی وریا غفوری به جای او در ترکیب اصلی بازی با چین شد! اگر برانکو را قبول ندارید کیروش را که قبول دارید.براستی چرا فکر می کنید رامین اگر بود هم برانکو باید او را با عملکرد ضعیفش از نظر کیروش ! ، در بازی الریان بازی می داد در حالی که بازی قبلی خود را مقابل شاگردان جلالی بدون رامین با اقتدار به نفع خود تمام کرده بود؟
-در دنیا برای زدن ضربه پنالتی در بازیهای حساس ، نفری که به لحاظ روحی روانی انگیزه و آمادگی بیشتری در آن لحظه در خود می بیند داوطلب نواختن ضربه می شود . به شخصه معتقدم آقای گل فصل قبل که در آستانه کسب عنوان آقای گلی مجدد لیگ قرار دارد و با سه گل زده در آسیا و زدن ۲ گل سه امتیازی در دو بازی قطر و چین جزء بهترین های آسیاست ، بهتر از هرکسی لیاقت زدن آن ضربه پنالتی را داشت و حق با اوست اگر فکر کرده باشد به ثمر رسیدن پنالتی با یک ضربه چیپ می تواند تیر خلاصی بر روحیه شاگردان لادروپ بالاخص دروازه بان الریان باشد و در ادامه ، کار خود و همبازیانش را میتواند در به ثمر رساندن گل های بیشتر راحت تر کند. 
همین دو شب پیش بود که ویدال بقصد زدن چنین تیر خلاص و روحیه خراب کنی به تیم و دروازه بان رئال، پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و زیر طاق دروازه رئال را شانه گرفت و با بدشانسی مشابه، شوتش راهی فضای بالای دروازه شد.کسی شنیده است این بازیکن مسبب شکست رئال شناخته شده باشد یا مانند مهدی آقای گل مورد چنین هجمه ای قرار گرفته باشد و او را بی غیرت خطاب کرده و خواستار اخراجش شده باشند؟ 
-پرسپولیس دو بازی یکی در خانه و دیگری در مسقط دارد و دنیا به آخر نرسیده است. دو بازی را ببریم صعود می کنیم. ولی آنچه امسال برایمان بسیار حیاتی بود به سلامت گذشتن از تونل مرگی بود که حامیان کی روش و مخالفان متحد شده علیه پرسپولیس در طول فصل برای پرسپولیس و برانکو ساختند و البته بارها تیری از غیب آمد و گریبان خودشان را گرفت. حالا مستقیما و بی حرف حدیث و بدون دلهره سهمیه سال بعد را داریم و می توانیم هم تلاش کنیم از گروه فعلی صعود نماییم و هم با دست گرمی فرض کردن بازیهای مرحله بعد این سری بازی ها و کسب درآمد از محل کمک های اختصاص داده شده از سوی ای اف سی به تیم های صعود کرده به مرحله حذفی و با یارگیری خوبی که در راه داریم، تیم را تقویت کرده و سال بعد هم در آسیا و هم فصل بعد در لیگ و جام حذفی مدعی سه گانه باشیم . این آزادی در عمل و هدف گذاری و شایستگی ها و افتخارات و توانمندی بدست آمده را مدیون طاهری و برانکو و شاگردانش هستیم و البته مدیون انسجام هوادارانمان. 
- و اما بلیط! در روزهای معمولی بلیط جایگاه ۱۸۰٫۰۰۰ ، روبروی جایگاه ۱۰۰٫۰۰۰ و طبقه بالا ۷۰٫۰۰۰ ریال است. در این بازی جایگاه ۳۵۰٫۰۰۰ ، روبروی جایگاه ۲۵۰٫۰۰۰ و طبقه بالا ۱۵۰٫۰۰۰ ریال در نظر گرفته شد تا به نوعی هواداران در حل مشکلات مالی تیمش نیز شریک باشد. این در حالی بود که باشگاه از تخفیف ۳۰درصدی بلیط ها برای دارندگان کارت هواداری کوثر کارت نیز خبر داد.یعنی هوادارانی که با تهیه این کارت پیش تر ثابت کرده بودند صرفا یک تماشاچی نیستند از تسهیلات ویژه بهره مند می شدند. با تکمیل بودن جایگاه و روبروی جایگاه نیازی به بحث در مورد بلیط ها ۳۵۰٫۰۰۰ ریالی و ۲۵۰٫۰۰۰ ریالی نمی بینیم و هجمه کور بدخواهان را به پای غرض ورزی صرف می گذاریم و بی پایه اساس می دانیم و اما در مورد طبقه بالا. ورزشگاه آزادی گنجایش ۷۸ هزار و ۱۱۶ صندلی را دارد. ۵۷ هزار و ۱۱۳ صندلی آن در آن روز اشغال شد. ۱۰٪ ورزشگاه 
متعلق به میهمان است یعنی ۷۸۱۱ صندلی. بسیاری از هواداران پرسپولیس از اعلام دیر هنگام باشگاه الریان قطر مبنی بر همراه نداشتن هواداران خود در تهران اطلاع نداشتند.پس اختلاف ما بر سر ما به التفاوت این اعداد یعنی ۱۳٫۱۹۲ صندلی خالی است ! جنگ رسانه ای شما سر همین است؟ یعنی به این خاطر شما هواداران پرسپولیس را بی بضاعت فرض کردید؟ درست مثل آن مرد موزانبیکی مستر کی روش که هواداران پرسپولیس را از سطح پایین جامعه می داند و استقلالی ها را از قشر متوسط جامعه؟ 
اگر هر بلیط این تعداد صندلی را ۱۵۰٫۰۰۰ ریال بدون تخفیف ۳۰٪ و با تخفیف ۱۰۰٫۰۰۰ ریال قرار دهیم، هوادار تنها بین ۳۰٫۰۰۰ تا ۸۰٫۰۰۰ ریال اضافه پرداختی نسبت به روز عادی می داشت! که به نظر نمی رسد برای هوادارانی که قصد حمایت واقعی از تیم محبوبشان را در ادامه راه دارند هزینه ناتوان کننده ای باشد. 
ختم کلام انکه کاش همه دشمنان قسم خورده پرسپولیس دانا بودند در دشمنی با ما و دوست نادان نبودند در دوستی با دشمنان ما و برانکو. 
جش قهرمانی پرسپولیس تشریف بیاورید، لطفا

علیرضا هادیان

طارمی

هجمه علیه پرسپولیس

چیپ طارمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی