چالش مرکب/ کیروش چالش جدید منصوریان، دالیچ چالش جدید کیروش ،بی پولی چالش آبی ها

چالش مرکب/ کیروش چالش جدید منصوریان، دالیچ چالش جدید کیروش ،بی پولی چالش آبی ها


صحبت از حیا کن رها کن در استقلال است. اما این تنها چالش نیست. بی پولی برای انتخاب سرمربی خارجی به چالش هیئت مدیره ، دعوت از امید نورافکن و روزبه چشمی توسط کیروش به چالش جدید منصوریان در صورت ابقاء و جایگزینی دشمن کیروش به تعبیر رسانه ها با منصوریان ، به چالش جدید کیروش مبدل خواهد شد.


استقلال بعد باخت با ۶ گل به العین در بحران کم دانشی منصوریان شیرجه زد ، با نتیجه نگرفتن در چهار هفته ابتدایی در آن غوطه ور شد و با باخت هفته پنجم در خانه به پدیده در آن غرق شد تا شاید برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران هواداران یک باشگاه برای تغییر یک سرمربی در فضای مجازی آرزوی باخت تیم محبوبشان را در هفته پیش رو بکند! و روز مسابقه مرگ و زندگی سرمربی ، اکثر هواداران این تیم با نیامدن به ورزشگاه تیمشان را تنبیه کنند و اندک حاضرین نیز با هو کردن و سردادن شعار حیا کن رها کن خواستار استعفای علیرضا منصوریان بشوند. استعفایی که نه تنها منصوریان زیر بار آن نمی رود بلکه با کمی تأخیر و متکی به روشهای پوپولیستی و مظلوم نمایی که شگرد دارد ، سعی خواهد کرد با توهم توطئه و منتسب کردن معترضان به جریانات خط بده خارج و داخل باشگاه همانند تجمع اعتراضی آبی ها مقابل وزارت ورزش ، ضمن پافشاری بر اخراج از سوی هیئت مدیره و قرارداد سه ساله خود ، جو را به سود خود برگراند. در این میان هیئت مدیره استقلال که با بی پولی دست به گریبان است یا باید به ماندن وی رأی دهد یا با شجاعت ریسک تبعات مالی و حقوقی بعد آن را بپذیرد و وی را اخراج کند. اما چالش بعدی استقلال بعد اخراج منصوریان ابعاد دیگری نیز دارد. برده شدن تکراری نام گزینه های خارجی جهت آرام کردن هواداران و تسلط بر فضای احساسی هواداران با ایجاد شایعه حضور افرادی چون دالیچ که به تعبیر برخی رسانه مخالف و دشمن کیروش است تا اسکوچیچ و ماگات و کخ و اشتلیکه و غیره ، امید خاصی را در هواداران استقلال برای رسیدن به روزهای اوج و شانه به شانه شدن با پرسپولیس برانکو و جلوگیری افتادن در دور تسلسل قلعه نوعی مرفاوی مظلومی زنده کرده است. این درحالی است که همان مشکل بی پولی ، بزرگترین دغدغه باشگاهی است که برای ریخت و پاش ۳۰ میلیاردی اول فصل خود در جذب بازیکنان پا به سن گذاشته و مصدوم و ۵۰ درصد راندمان و امثال قایدی کم سن و سال ، بخش عظیمی از درآمدهای پیش بینی شده طول فصل خود را پیش خور کرده است. 
به فرض اول یعنی ماندن منصوریان گریزی دیگر بزنیم. بسیاری نتایج خوب منصوریان در نیم فصل دوم لیگ قبل را به حمایت کیروش و تیم آنالیزور تیم ملی نسبت می دهند ، آنچه به زعم ما باعث شد کیروش با تغییر گسترده در کادر فنی تیم ملی و حتی مترجم و راننده شخصی اش خود را از آن مبری جلوه دهد و به تعبیری شروع اختلافات کیروش با منصوریانی شد که سعی داشته دانش کم فنی خود را به کیروش پیوند بزند! این اختلاف با بی اهمیت جلوه دادن تیم ملی جوانان و امید تحت سرمربی گری پیروانی که از حمایت کیروش برخوردار است از سوی منصوریان ، بنظر وارد فاز جدیدی شد و با استخدام دلموت دستیار کنارگذاشته شده کیروش ناراحتی کیروش را بیشتر برانگیخت. هرچند کیروش بیانیه ای صادر کرد! امید نورافکن و روزبه چشمی دو کاپیتان تیم ملی جوانان و امید در مقاطع مختلف مورد علاقه علیرضا منصوریان اند که اولی به موضوع مناقشه ای جنجال برانگیز میان منصوریان و فوتبال ملی تبدیل شد و با شلوغ کاری سرمربی آبی ها و رأی عجیب کمیته انضباطی اوضاع بر وفق مراد این سرمربی و به ضرر فوتبال ملی و مدیران تیم ملی پیش رفت. حالا شاید دعوت از این دو بازیکن در کنار وریا غفوری عصای دست منصوریان که در چند بازی اخیر بعلت عملکرد ضعیف یا نا آمادگی گزینه های تعویضی منصوریان یا بیشتر مواقع نیمکت نشین بوده اند ، اعلام جنگ از سوی کیروش به منصوریان باشد که اگر می تواند اینبار بازیکنانش به اردوهای بلند مدت کیروش ندهد! و اما شق دیگر قضیه آنست که منصوریان از استقلال جدا شود و جایگزین آن مربی ایرانی نباشد. شاید کسی مثل دالیچ سرمربی سابق العین امارات که کم هزینه تر از ماگات و اشتلیکه بنظر می آید ، بهترین گزینه استقلال باشد. اضافه شدن وی به مربیانی چون قلعه نوعی ، کرانچار و برانکو و غیره که در مقاطعی با کیروش استحکاک داشته اند چالش جدیدی را برای کیروش به ارمغان می آورد. شاید وی مقابله با کیروش را از همین لیست چالشی کیروش برای منصوریان شروع کند. جالب آنکه این مربی در واکنش به شایعه حضورش در ایران گفته با برانکو مشورت خواهد کرد!

منصوریان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی