بیانیه ستارگان ٩٨ و پیشکسوتان فوتبال ایران در حمایت از استیلی

بیانیه ستارگان ٩٨ و پیشکسوتان فوتبال ایران در حمایت از استیلی

ستارگان جام جهانی ٩٨ و پیشکسوتان فوتبال ایران در حمایت از استیلی و تقبیح صحبت های مک درمورت بیانیه ای را منتشر کردند.

 

به گزارش پیروزی دیلی به نقل از  فارس، در پی انتشار حرفهای توهین آمیز مک درموت دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی علیه حمید استیلی صدای اعتراض همبازیهای این چهره ملی بلندتر از قبل به گوش می رسد.

بازیکنان بزرگ تیم ملی در جام جهانی ۹۸ فرانسه با اعلام حمایت از استیلی به مک درموت هشدار دادند که با همه وجود از استیلی دفاع خواهند کرد و اجازه نخواهند داد یک فرد درجه ۳ در تیم ملی که در فوتبال ایران سابقه ای جز دستیاری یک مربی ایرانی را نداشته علیه یک چهره ماندگار در فوتبال ایران حرفهای توهین آمیز به زبان بیاورد.

ستاره های تیم ملی به این دستیار کی‌روش اعلام کرده اند باید از استیلی عذرخواهی کرده و دست از رفتار زشتش علیه ستاره های تیم ملی ایران بردارد. آنها همچنین ناراحتی و اعتراض خود را نسبت به بی تفاوتی ریاست فدراسیون فوتبال به حرفهای یک دستیار اعلام کرده اند.

به نظر می رسد ادامه توهین‌های مک درموت با واکنشهای تندتر ستاره های تیم ملی در رسانه ها همراه شود.

در آسمان پرستاره فوتبال ایران

جایی برای حرمت شکنان نیست!

تاریخ فوتبال ایران این روزها را فراموش نمی کند. روزهایی که اندیشه های خشک و تک بعدی انسانها قصد زدن ریشه های این فوتبال را دارند.

امروز نقاب ها از چهره ها افتاده و نمی توان تصویر زشتی که پشت این نقاب ها پنهان مانده بود را به راحتی فراموش کرد.

باز هم داستان وطن پرستی ما ایرانی هاست. وطن پرستی که دارد زخم عداوت و خشمهای پنهان را بر پیکر خود تحمل می کند.

هیچوقت به خودمان دروغ نمی گوییم. دروغ اینست که بگوییم به اسطوره های فوتبالمان توهینی نشده است. نمی خواهیم به نام مقدس تیم ملی ایران از کنار بخل و حسد آدمها به راحتی بگذریم. گاهی حرف نزدن ما را به حساب حماقتمان می گذارند. نمی گویند به حرمت نام تیم ملی ایران مهر سکوت بر لب می زنیم و غوغا را مهمان دلهایمان می کنیم.

تاریخ فوتبال ما هیچوقت تصادفی به نامهای بزرگ برنخورده است. ستاره هایمان چون ستاره بودند ماندگار شدند و میلیونها قلب ایرانی را از آن خود کردند. حالا این ستاره ها حرمت دارند و به حرمت شکنان باید بیاموزیم این مملکت چنین نامردمی هایی را نه تاب می آورد نه فراموش می کند.

نام حمید استیلی یک نام تصادفی در این فوتبال نیست. این نام در کنار نام آوران بسیاری همچون خداداد عزیزی ، علی کریمی ، کریم باقری ، مهدی مهدوی کیا ، علی دایی و بسیاری دیگر قرار گرفت تا قلب فوتبال ایران از حرکت نایستد. حال هر کس بخواهد به دل این نامهای بزرگ چنگ بزند و بر آن زخم به یادگار بگذارد جلویش خواهیم ایستاد.

حرمت تیم ملی ایران سرجای خودش. حرمت پاره های تن ایران و فوتبالش را با همه وجود حفظ خواهیم کرد.

کی روش می توانست نامی جاودان در آسمان فوتبال ایران شود اما تفکراتش و همراهان کج اندیشش این جاودانگی را نمی خواهند. او هنوز متوجه نشده با تلاش و رشادت‌های امثال استیلی و عزیزی و باقری و کریمی و مهدوی‌کیا زمینه حضور او در این فوتبال فراهم شده و حالا می خواهد در این فوتبال نقش رئیس خودمختار را ایفا کند!

جاودان شدن زورکی نیست. اگر کسی جاودان شد با همه وجود از وجودش دفاع خواهیم کرد. کی‌روش امروز باید جاودانگی استیلی و امثالش را کنار باورهایش قرار دهد. اگر نمی تواند بداند که بازنده فقط خودش است. دستیارانش در این معادلات هرگز جایگاهی ندارند حتی اگر زبان حال کی روش شوند!

می دانیم درک این حرفها برای مردی که از جاودان شدن در فوتبال ایران خوشش نمی آید واقعا سخت است.

امیدواریم تاریخ به او بیاموزد در آسمان پر ستاره فوتبال ایران ستاره شدن لیاقت می خواهد و اینجا جایی برای حرمت شکنان نادان نیست!


حمید استیلی

پرسپولیس

پیشکسوتان

سرور تاج :
۲۳ مهر ۹۷
این اقای مک در شوت مگه چه کاری برای فوتبال ما کرده که اسطوره ای مثل حمید استیلی توهین می کند؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی