بیرانوند: غیرت ایرانی را همه در ابوظبی دیدند

بیرانوند: غیرت ایرانی را همه در ابوظبی دیدند

پس از درخشش پرسپولیس و حذف الاهلی عربستان، دو بازیکن ایرانی به تیم منتخب هفته آسیا راه پیدا کردند. علی علیپور که گل اول را زده بود به همراه علیرضا بیرانوند سنگربان موفق پرسپولیس در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.
به گزارش پیروزی دیلی، در همین راستا خواندن تازه‌ترین حرف‌های علیرضا بیرانوند خالی از لطف نیست.

 * به تو یکی باید دوبله یا شاید هم سوبله تبریک بگوییم!

 (با تعجب) چطور؟ 

* اول آنکه الاهلی را حذف کردید و به نیمه نهایی رسیدید. دوم مقابل عمر السوما گل نخوردن و سوم اینکه به عضویت تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا درآمدی. حالا متوجه شدی چرا گفتیم سوبله؟!

 ممنونم. تلاش بچه‌ها بود. غیرت ایرانی را همه در ابوظبی دیدند و حضور در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا هم خوشحال‌کننده است. البته این اتفاق هم به لطف زحمت همه همبازیانم رقم خورد. 

* درباره عمر السوما حرف نزدی.

 حرفی ندارم که بزنم. هرچه بود تمام شد و رفت. پرسپولیس بالا رفت و همه ایران خوشحال شدند. 

* ولی این مهاجم سوری کلی کری خوانده بود و...

 قبل از مسابقه هم به شما گفتم که درباره کری‌خوانی‌های عمر السوما نظری ندارم. ما باید در زمین جواب او را می‌دادیم که دادیم. ادامه این بحث برایم جالب نیست. 

* پس از آن بازی کذایی مقابل سوریه، نمایش خیلی خوبی برابر الاهلی عربستان داشتی. چطور خودت را دوباره پیدا کردی؟ 

به هر حال یک فوتبالیست حرفه‌ای باید بتواند خودش را آماده کند. آن مسابقه تمام شد و رفت و باید به بعدش فکر می‌کردم. ضمن آنکه مربیان تیم ملی و پرسپولیس هم به من کمک کردند. صحبت‌های مربیان مرا آرام کرد تا بتوانم خودم را پیدا کنم.

 * بی‌تعارف فکرش را می‌کردی پرسپولیس 10 نفره بتواند با نتیجه ۳ بر یک الاهلی را ببرد؟

 راستش را بخواهید نه! واقعاً سخت است که بتوانی در آن گرمای وحشتناک و هوای شرجی 10 نفره بازی کنی و برنده هم از زمین خارج شوی. 

* برخی‌ها می‌گویند الاهلی تیم قدرتمندی نبود. 

اگر قدرتمند نبود تا مرحله یک‌چهارم نهایی نمی‌رسید. همین که به جمع 8 تیم برتر آسیا راه یافته یعنی تیم خوبی است. این حرف‌ها چیزی از ارزش پرسپولیس و پیروزی بزرگ ما کم نمی‌کند. 

*حریف بعدی شما الهلال عربستان است. مقابل این تیم می‌خواهید چه کار کنید؟ 

حریف بعدی ما پیکان است! 

* منظور ما آسیا بود که... 

ببینید، ما بازی به بازی جلو می‌رویم. در حال حاضر اولین مسابقه ما در لیگ برتر برابر پیکان است. پرسپولیس مدافع عنوان قهرمانی است و باید با قدرت در لیگ برتر جلو برویم. 

* نتیجه بازی با پیکان را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟ 

شک ندارم، برنده می‌شویم. این دیدار در استادیوم آزادی برگزار می‌شود و جلوی چشم هزاران هوادار بامعرفت پرسپولیس بازی می‌کنیم به همین خاطر به برد تیم ایمان دارم. 

* خیلی وقت هم می‌شود که در آزادی بازی نکردید. 

واقعاً حیف است. چرا ما باید در عمان با الاهلی یا الهلال بازی کنیم؟ باور کنید اگر جلوی طرفداران پرسپولیس بازی کنیم قدرت ما چند برابر می‌شود. دل‌مان برای هواداران پرسپولیس تنگ شده است و دوست داریم یک‌شنبه این عزیزان را در ورزشگاه آزادی ببینیم.

 * حالا در مورد الهلال عربستان حرف می‌زنی؟ 

با این اراده و تعصبی که در بچه‌های پرسپولیس جلوی الاهلی دیدم، می‌گویم الهلال عربستان را هم شکست می‌دهیم.

 * راستی علی علیپور هم به همراه تو به تیم منتخب هفته آسیا راه پیدا کرد. نظری نداری؟ 

علی علیپور یک مهاجم جوان و جنگنده است که تا لحظه‌ای که داخل زمین بود، مدافعان حریف را اذیت کرد. یک گل زیبا هم زد و حقش بود، انتخاب شود. البته همه بازیکنان پرسپولیس شایسته بودند و نمایش فوق‌العاده‌ای ارائه دادند.

علیرضا بیرانوند

پرسپولیس-الاهلی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی