بیست و هفتمین کلین شیت در پرسپولیس/حمله آقای کلین شیت به 2 رکورد افسانه ای

بیست و هفتمین کلین شیت در پرسپولیس/حمله آقای کلین شیت به 2 رکورد افسانه ای

 گلر ملی پوش پرسپولیس 630 دقیقه است که در لیگ برتر گلی دریافت نکرده و اگر همینگونه به درخشش خود ادامه دهد می تواند رکورد افسانه ای بهرام مودت گلر سابق پرسپولیس را بشکند.


اختصاصی پیروزی دیلی؛پرسپولیس در سومین بازی متوالی در آزادی موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد. سرخپوشان در 7 مسابقه خانگی نیم فصل تنها دو گل دریافت کرده اند. گرچه پرسپولیس در خانه حریفان نتایج بهتری کسب کرده و بیشترین امتیازات را اندوخته،اما آنها به نسبت در خانه دو گل کمتر دریافت کرده اند. شاگردان برانکو در 8 مسابقه ای که در خانه حریفان به میدان رفته اند 4 بار دروازه خود را باز شده دیده اند که بیشترین آن در اصفهان و دو گلی بود که این تیم از سپاهان دریافت کرد.

ثبت ششمین کلین شیت در خانه

پرسپولیس در خانه اما تنها در دو بازی آن هم مقابل سیاه جامگان در هفته چهارم  و دیدار با پیکان در هفته ششم گل دریافت کرد و شاگردان برانکو در دیدارهای حساسی چون بازی مقابل استقلال و ذوب آهن در بسته نگه داشتن دروازه خودی موفق ظاهر شدند. آنها در آخرین دیدار خانگی فصل مقابل صنعت نفت آبادان که دیداری عقب افتاده از هفته هشتم بود با برد و ثبت ششمین کلین شیت در خانه به کار خود در نیم فصل پایان دادند.

شکستن رکورد بسته ماندن دروازه در بازیهای خانگی

در لیگ شانزدهم پرسپولیس از اولین بازی خانگی که دروازه اش برابر فولاد در هفته دوم  باز شد تا هفته بیست و دوم که برابر سپاهان دروازه اش از روی نقطه پنالتی باز گردید در ۹ بازی خانگی پیاپی دروازه اش را بسته نگه داشته  و توانسته بود در این زمینه صاحب رکورد شود. سرخپوشان اگر بتوانند در 6 بازی خانگی آینده گلی دریافت نکنند می توانند رکورد خود را در فصل گذشته بشکنند.

بیرانوند مرد شماره یک پرسپولیس و تیم ملی

پرسپولیس در مجموع بازیهای این فصل(خانگی و بیرون از خانه) موفق به ثبت 7 کلین شیت متوالی  و 10 کلین شیت در طول مسابقات شد که مدافعان و دروازه بان های ملی پوش تیم در رقم خوردن این اتفاق بیشترین تاثیر را داشتند، خصوصا علیرضا بیرانوند که نقش اول کلین شیت های پرسپولیس در این فصل و حتی می توان گفت فصل گذشته بود.این گلر جوان و آینده دار با درخشش در ترکیب پرسپولیس توانست به مرد شماره یک و قابل اعتماد برانکو تبدیل شده و در طول دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و تبدیل به شماره یک تیم ملی شود. بیرانوند با درخشش در فصل شانزدهم نقش بسزایی هم در قهرمانی سرخها داشت و با عملکرد بسیار خوبی که داشت توانست برترین گلر سال لقب بگیرد.او فصل قبل در لیگ و آسیا 21 بار موفق به بستن نگه داشتن دروازه پرسپولیس شد و در 12 بازی رسمی به همراه تیم ملی  گلی دریافت نکرد و یک رکورد جهانی را در مقدماتی جام جهانی به ثبت رساند.

 ثبت بیست و هفتمین کلین شیت با پیراهن پرسپولیس

او همچون فصل گذشته با واکنش ها و سیوهای عالی خود نقش مهمی در بهبود وضعیت دفاعی پرسپولیس داشته و همچنان در حال درخشش در دروازه این تیم است.  بیرانوند در طول دو فصلی که درون دروازه پرسپولیس حاضر بوده 27 بار موفق شده در مسابقات لیگ برتر دروازه اش را بسته نگه دارد. فصل گذشته او در 24 مسابقه ای که درون قفس توری سرخها قرار گرفت، 17 بار موفق به ثبت کلین شیت شد و در 14 مسابقه این فصل نیز موفق به ثبت 10 کلین شیت شده است. او در مجموع طی 38 مسابقه ای که در لیگ برتر با پیراهن پرسپولیس به زمین رفته 27 بار موفق شده دروازه خود را بسته نگه دارد که یک آمار فوق آلعاده برای او محسوب می شود. او لیگ شانزدهم 11 گل دریافت کرد و در فصل جاری نیز 5 بار دروازه اش باز شده است.

حمله بیرانوند به رکورد مودت

آخرین باری که دروازه بیرانوند گشوده شد در بازی هفته ششم مقابل پیکان بود. با احتساب بازی معوقه هفته اخیر مقابل نفت آبادان این گلر از هفته هشتم تا دیدار پایانی نیم فصل و طی 6 بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است. به عبارت بهتر او 630 دقیقه است که گلی دریافت نکرده و اگر همینگونه به درخشش خود ادامه دهد می تواند رکورد افسانه ای بهرام مودت گلر سابق پرسپولیس را بشکند. مودت در فصل 54  به مدت 844 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشت و از این حیث در  طول ادوار لیگ رکورددار است. او از دقیقه 15 بازی هفته نهم لیگ سوم تخت جمشید مقابل ذوب آهن که دروازه اش گشوده شد تا دقیقه 52 هفته هجدهم مقابل ملوان در استادیوم آزادی دروازه اش را بسته نگه داشته بود.رکوردی که هیچ گلری بعد از گذشت 40 سال هنوز موفق به شکستن آن نشده است.باید دید علیرضا بیرانوند، گلر جوان پرسپولیس می تواند رکورد پیشکسوت خود را بشکند؟بیرانوند اگر بتواند 3 بازی دیگر دروازه اش را بسته نگه دارد می تواند به این مهم دست پیدا کند.  لازم به ذکر است در لیگ حرفه ای هم ارمناک پطوسیان با 704 دقیقه گل نخوردن رکوردار است و علیرضا بیرانوند تنها 75 دقیقه تا شکستن این رکورد فاصله دارد.

 

شیوا دورانگر

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی