تاج: سرخابی‌ها به دنبال برطرف‌کردن مشکلات‌ پرونده‌شان رفته‌اند، برخی تیم‌ها اصلاً جلو نیامده‌اند!

تاج: سرخابی‌ها به دنبال برطرف‌کردن مشکلات‌ پرونده‌شان رفته‌اند، برخی تیم‌ها اصلاً جلو نیامده‌اند!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سرخابی‌ها به دنبال برطرف‌کردن مشکلاتشان رفته‌اند اما فیفا باید درباره بسته‌بودن پرونده باشگاه‌ها به ما گزارش دهد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه همایش خیرین ورزش‌یار در جمع خبرنگاران گفت: 4 هزار ورزشگاه و سالن نیمه تمام وجود دارد که برخی مربوط به فوتبال است. ما سابقه خوبی در خیرین مدرسه‌ساز داریم که همین برای وزارت ورزش الگو شد که توسط خیرین طرح‌های نیمه‌تمام را به پایان برساند. 


وی درباره معرفی آنالیزور جدید گفت: کی‌روش با او آشنا بوده و کار کرده است به همین دلیل با فدراسیون صحبت کرد که ما هم موافقت کردیم، قرار داد او روزمرد است که این موضوع به نفع فدراسیون است. 


تاج درباره معرفی دستیاران ایرانی عنوان کرد: در این باره هم صحبت خواهیم کرد، باید بازی آخر انجام شود تا بعد در این باره صحبت کنیم، ما از همه ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنیم. 


رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص تیم‌هایی که مشکل جذب بازیکن خارجی دارند، خاطرنشان کرد: برخی از باشگاه‌ها در ای‌اف‌سی و فیفا پرونده مفتوح دارند، ممکن است پول کسی را نداده باشند و از آنها شکایت شده باشد، بنابراین باید این پرونده‌ها بسته شود تا آنها اجازه جذب بازیکن خارجی داشته باشند. ممکن است باشگاهی بگوید با بازیکنی مذاکره کرده، اما اگر پرونده مفتوح باشد، فدراسیون فوتبال ثبت نمی‌کند. امروز دیدم توفیقی مصاحبه کرده و گفته پرونده‌مان را بسته‌ایم، ما خوشحالیم، اما گفته‌ایم استعلام کنند. فیفا همه پرونده‌ها را ارسال کرده و پرونده‌ای که بسته باشد را به ما اطلاع می‌دهد. اولویت ما فیفاست که حتی فوتبال کشور را تحت تأثیر قرار داده و ما را تهدید کرده است. 


تاج در مورد فعال شدن سیستم TMS خاطرنشان کرد: خوشبختانه این سیستم راه افتاده و در سازمان لیگ مستقر است، کاربران مجاز می‌توانند از آن استفاده کنند. 


رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اسپانسر تبلیغاتی ورزشگاه‌ها تصریح کرد: علی‌رغم میل باطنی، دو شکایت دادگستری برده‌ایم که اسمی از آنها نمی‌آورم، اما پول قابل ملاحظه‌ای متوجه لیگ می‌شود، ما از دو اسپانسر برای پارسال و امسال به دادسرا شکایت کرده‌ایم، دست سازمان لیگ و فدراسیون پر است، فکر می‌کنم حکم خوبی می‌آید. 37 میلیارد تومان از این اسپانسرها پول گرفته‌ایم، اما در خصوص پولی که داده نشده، قاضی تصمیم می‌گیرد. امسال هم برای تیم ملی با سامانه 9090 وارد مذاکره شده‌ایم که البته باید تعهدات قبلی انجام شود تا همکاری کنیم، برای لیگ هم همینطور است.


وی درباره اسپانسرهای لباس‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: با آدایداس برای همه تیم‌های ملی قرارداد 48 صفحه‌ای امضا کرده‌ایم، در مورد جیووا هم نمی‌دانم چطور برخی سایت‌ها غرامت 2 میلیون یورویی را داده‌اند، حتی اگر آنها هم نخواهند این غرامت را پرداخت کنند با این خبر آنها تشویق می‌شوند، من هم می‌توانم چنین ادعایی را انجام دهم. جیووا لباس‌هایی به ما داده که در فوتسال نمونه آن را دیدید، نمی‌دانم جییووا چه ادعایی کرده است که سایت‌ها هم زده‌اند؟ یک خبرنگار شب خواب می‌بیند و چنین خبرهایی را منتشر می‌کند. مثلاً دیدم یکی از سایت‌ها زده بود تمام تیم‌های ملی تعطیل شده، نمی‌دانم این خبر از کجا آمده است؟ در حالی که تیم فوتسال بانوان به روسیه رفته و تیم جوانان هم در اردوست.


تاج درباره جلسه کی‌روش با پیروانی عنوان کرد: تیم پیروانی در آستانه رفتن به جام جهانی است، آنها این همه تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، تمرین دارند، اما شنیدم برخی می‌گفتند این تیم اعزام نمی‌شود، این خبرها از کجا می‌آید؟ باشگاه‌های ما هم همکاری لازم را دارند. کی‌روش هم جلسه‌ای با پیروانی داشت، خودم هم جلسه‌ای با پیروانی برگزار کردم. همچنین قرار است فردا نشستی را با کی‌روش داشته باشیم. 


رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی بزرگسالان تأکید کرد: بازی با مونته‌نگرو و اتریش از برنامه‌های ماست، در بازی قبلی به مونته‌نگرو 50 هزار دلار دادیم اما این‌بار کی‌روش کمک کرد این بازی رایگان است، پول هتل را هم آنها می‌دهند. تیم نوجوانان هم قرار است به چین برود که این هزینه هم رایگان است. 


وی در پاسخ به این سؤال که برخی باشگاه‌ها بازیکن به تیم ملی جوانان نمی‌دهند، منصوریان هم گفته نورافکن را تیم ملی نمی‌دهد، برنامه شما برای این موضوع چیست؟ اظهار داشت: امروز جلسه‌ای با همه مربیان و سرپرستان رده‌های مختلف داشتیم، ما نمی‌توانیم هر انتظاری را از باشگاه‌ها داشته باشیم.  از آنها بخواهیم در اوج مسابقات به تیم ملی بازیکن بدهند، فدراسیون هم فقط مسئول تیم‌های ملی نیست، مسئول باشگاه‌ها هم هست، از طرفی بحث پیروانی هم درست است که می‌خواهد به جام جهانی برود و باید بازیکن بگیرد. 


تاج ادامه داد: البته باشگاه‌ها هم زمانی که ضرورت بوده بازیکن داده‌اند. چند روز پیش بازی لیگ یک برگزار شد، کاملاً مشخص است که در این شرایط نمی‌توانیم به باشگاه بگوییم بازیکن بدهد، هفته آخر لیگ برتر هم فردا برگزار می‌شود، من هم مدیر باشگاه بودم نمی‌توانستم بازیکن بدهم، البته ما از فصل بعد برای باشگاه‌هایی که در شرایط عادی بازیکن نمی‌دهند، جرایم سنگین درنظر می‌گیریم.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دو تیمی که به لیگ برتر صعود کرده‌اند در خصوص بدهکاری‌شان و شرایط میزبانی آنها گفت: پدیده و سیاه‌جامگان چهار پرونده و راه‌آهن پنج، شش پرونده در فیفا دارند که نگران هستیم. استقلال و پرسپولیس به سمت حل کردن رفته‌اند، اما برخی تیم‌ها حتی جلو نیامده‌اند. تلاش ما این است تیم‌های جدید به این موضوع عادت نکنند. بالاخره یکی باید با این موضوع مقاومت کند و شاید رو دست هم بخورد، اما این دو تیم صعودکننده، اول باید با بازیکنان تسویه کنند. 


وی ادامه داد: هر دو تیم مشکلاتی دارند، با مدیرکل بوشهر صحبت کردم و گفتم این ورزشگاه نمی‌تواند در لیگ برتر میزبانی کند. قرار است او شنبه ایرادات ورزشگاه جم را به ما بگوید، ما دوست داریم بازی در جم باشد نه بوشهر، سپیدرود هم ظاهراً مشکلی ندارد، اما حرف صدور مجوز حرفه‌ای مطرح است که نماینده ما باید آن را ببیند. 


تاج در پاسخ به این سؤال که کی‌روش از کمپ‌های تیم ملی راضی نبوده و آیا بهتر نیست شما برای همیشه مشکل امکانات را حل کنید، تأکید کرد: این انتظار واقعی از فوتبال است، ما باید داخل کشور ظرفیت‌شناسی کنیم، به همین دلیل نمایندگان ما به استان‌های مختلف رفته‌اند، از طرفی زمین شماره دو را برای اردوهای تیم ملی آماده کرده‌ایم، زیرسازی آماده شده، چمن را هم بکاریم عالی می‌شود، البته برای جام حذفی هم باید بگویم مشکلاتی وجود دارد، یک تیم به خرمشهر رفته و در حال بررسی است تا نواقص برطرف شود. 

فدراسیون فوتبال

مهدی تاج

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی