ترس هلندی‌ها از مسائل امنیتی بازی تیم ملی

ترس هلندی‌ها از مسائل امنیتی بازی تیم ملی

بازی ایران و ونزوئلا تا آستانه لغو رفت و برگشت. بعد از ماجرای پیش آمده بین فدراسیون فوتبال آلمان و ایران بر سر برگزاری شهرآورد سرخابی‌ها در بیله‌فلد و در نهایت لغو آن، فدراسیون فوتبال آن کشور علیه ایران شد.
به گزارش پیروزی دیلی، هلندی‌ها هم که در میزبانی‌هایشان محافظه‌کار هستند، تحت تأثیر فدراسیون آلمان نزدیک بود بازی دوستانه تیم ملی و ونزوئلا را لغو کنند. این را یک ‌فرد آگاه می‌گوید. او در این باره توضیح می‌دهد: «حتی بازی تا آستانه لغو رفت و به فدراسیون گفتند بازی برگزار نمی‌شود. پشت پرده تغییر استادیوم محل برگزاری بازی هم همین بود.» 

ابتدا قرار بود بازی در شهر آرنهم و در استادیوم خیلره دوم برگزار شود اما هلندی‌ها بنا به دلایل امنیتی تصمیم گرفتند بازی را از این شهر به شهر نایمخن منتقل کنند که ایرانی‌های کمتری دارد. نایمخن در نوار غربی هلند و در مرز کشور آلمان قرار دارد. هلندی‌ها پس از تغییر محل مسابقه، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کردند تنها در صورتی با برگزاری مسابقه موافقت می‌کنند که بازی پشت درهای بسته برگزار شود. آلمانی‌ها گویا در این تصمیم‌گیری هلندی‌ها نقش مهمی ایفا کرده‌اند‌؛ تصمیمی که البته با استقبال فدراسیون فوتبال ایران هم همراه شده است.

 همواره در چنین بازی‌هایی، برقراری امنیت دشواری زیادی دارد و فدراسیون فوتبال هم دوست نداشت شایعات و حرف و حدیث‌ها، دردسرساز شود به همین دلیل روی خوشی به تصمیم هلندی‌ها نشان داد. یکی از مسئولان در این باره می‌گوید: «دروغ چرا، ما هم بدمان نمی‌آید بازی بدون تماشاگر باشد. هر چند حضور تماشاگران کمک زیادی می‌کند ولی اولاً بازی در شهری است که ما آنجا ایرانی نداریم. ثانیاً اگر هم ایرانی بخواهد بیاید، زیر 200 نفر است و به همین خاطر از برگزاری بازی پشت درهای بسته استقبال کردیم.» بدین ترتیب روز دوشنبه، هیچ هواداری اجازه نخواهد داشت وارد استادیوم شود و این مسئله برخلاف برخی شایعات به هیچ عنوان به دلیل آن نبوده که کی‌روش بخواهد تیم ملی را پنهان کند. پخش زنده بازی تیم ملی هم دلیلی برای این خواهد بود که تنها نگرانی هلندی‌ها از مسائل امنیتی عامل برگزاری بازی پشت درهای بسته بوده است. دوشنبه‌شب به احتمال فراوان دیدار دو تیم به صورت زنده پخش می‌شود. کی‌روش البته موافق برگزاری بازی پشت درهای بسته نبوده ولی او هم تابع تصمیمی است که گرفته شده است.

ایران-ونزوئلا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی