تعظیم لیگ به ارتش سرخ/ همه رکوردها در مشت تیم برانکو

تعظیم لیگ به ارتش سرخ/ همه رکوردها در مشت تیم برانکو

تمام رکوردهای لیگ شانزدهم در مشت پرسپولیس
پرسپولیس با یک قهرمانی زودهنگام و این مسئله خواه، ناخواه باعث پایین آمدن انگیزه های این تیم شد و هرچند پرسپولیس لیگ شانزدهم بسیاری از رکوردها را جا به جا کرد اما چند رکورد هم باقی ماند. نگاهی داریم به رکوردهایی که پرسپولیس در این فصل ثبت کرد. 

رکورد در برد
پیروزی پرسپولیس برابر پدیده درهفته بیست و هشتم، بیستمین پیروزی پرسپولیس در لیگ شانزدهم بود. پیش از این تیمهای فولاد در لیگ چهارم، استقلال در لیگ هشتم، سپاهان لیگ نهم، سپاهان، تراکتورسازی و استقلال در لیگ یازدهم، استقلال در لیگ دوازدهم موفق به کسب ۱۹ پیروزی شدند با ابن توضیح که در بین تیمهای اشاره شده، فولاد تنها تیمی است که در لیگ شانزده تیمی موفق به ثبت چنین رکوردی شده است و بقیه تیمها این رکورد را در لیگ هجده تیمی از خود به جای گذاشتند که در هر صورت این رکورد توسط پرسپولیس در لیگ شانزدهم شکسته شد. 

میزبان بی رحم
 بخش مهمی از نتایج درخشان پرسپولیس در فصلی که گذشت ناشی از عملکرد فوق العاده این تیم در بازیهای خانگی است. سرخپوشان پس از آنکه در دربی رفت برابر استقلال با تساوی بدون گل متوقف شدند در تمام بازیهای خانگی به جز آخرین بازی با ذوب آهن در هفته بیست و نهم به پیروزی رسیدند و بدین ترتیب پرسپولیس با ۱۱ پیروزی پیاپی در بازیهای خانگی رکورد تاریخ لیگ را شکست. 

دومین تیم بعد از سپاهان
پرسپولیس با کسب تساوی برابر ذوب آهن در هفته بیست و نهم، ششمین تساوی فصل خود را رقم زد و این در شرایطی است که سپاهان در لیگ دوم با ۴ تساوی کم تساوی ترین تیم تاریخ این مسابقات است. تساوی های زیاد سرخپوشان در هفته های ابتدایی لیگ کار دست این تیم داد، چه بسا که پرسپولیسی ها می توانستند در این آیتم نیز رکورددار شوند.

ششمین تیم تاریخ
 کم شکست ترین تیمهای تاریخ لیگ برتر ، پرسپولیس دوره اول ، پاس و استقلال در لیگ سوم ،استقلال لیگ پنجم و استقلال خوزستان با ۳ شکست هستند اما پرسپولیس با 5 شکست لیگ را به پایان رساند.

مثل 7 تیم دیگر
 پرسپولیس تنها تیم بی شکست در بازیهای خانگی در این فصل است پیش از این تیمهای فولاد و پاس در لیگ سوم ، استقلال در لیگ پنجم، مس کرمان در لیگ هشتم، سپاهان در لیگ دهم پرسپولیس در لیگ سیزدهم و سپاهان در لیگ چهاردهم، لیگ را بدون شکست در بازیهای خانگی به پایان رساندند و پرسپولیس هم لیگ شانزدهم را بدون باخت خانگی پشت سر گذاشت. 

اول شدن بدون شریک
بهترین خط حمله تاریخ لیگ برتر استقلال لیگ هشتم با ۷۰ گل زده است. استقلال لیگ هشتم علاوه بر بهترین خط حمله، بهترین خط دفاع لیگ آن دوره را به صورت مشترک کسب کرد این شرایط را سپاهان در لیگ دهم هم داشت و حالا پرسپولیس موفق به کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ شانزدهم شد. سرخپوشان تنها تیم تاریخ لیگ برتر هستند که در یک دوره به تنهایی عنوان بهترین خط حمله و خط دفاع را بدون شریک از آن خود ساخته است. 

مثل قهرمان فصل قبل
بخش عمده ای از اقتدار پرسپولیس در لیگ شانزدهم مدیون ساختار دفاعی قدرتمند این تیم است پرسپولیس که قهرمانی در لیگ پانزدهم را به خاطر ضعف در کار دفاعی از دست داد در لیگ شانزدهم بیشترین تغییر نفرات را در این پست داشت که حاصل این دگرگونی باعث شد تا پرسپولیس لیگ شانزدهم را با تنها 14 گل خورده به پایان برساند و در کنار استقلال خوزستانی که در لیگ پانزدهم 14 گل دریافت کرده بود، رکورددار تاریخ برتر شود. 

بهتر از استقلال لیگ دوازدهم
عملکرد خوب خط دفاعی و دروازه بان پرسپولیس باعث شد آمار کلین شیت بی نظیری برای تیم ثبت شود. استقلال قهرمان لیگ دوازدهم موفق به ثبت ۲۱ کلین شیت در آن دوره شد که رکورد تاریخ لیگ برتر است. پرسپولیس هم در لیگ شانزدهم موفق یه ثبت 20 کلین شیت شد و نباید فراموش کرد که رکورد استقلال در لیگ ۱۸ تیمی ثبت شده که معادل کلین شیت در ۶۱ درصد بازیهاست و پرسپولیس در لیگ 16 تیمی موفق به ثبت 20 کلین شده بنابراین با ۶۶ درصد کلین شیت در بازیهای یک دوره رکورددار تاریخ این مسابقات است. 

9 باز پیاپی بدون گل خورده
 یک از رکوردهای جالب پرسپولیس مدل 16 بسته نگه داشتن دروازه در بازیهای خانگی است پرسپولیس از هفته دوم در اولین بازی خانگی که دروازه اش برابر فولاد باز شد تا هفته بیست و دوم که برابر سپاهان دروازه اش از روی نقطه پنالتی باز شد در ۹ بازی خانگی پیاپی دروازه اش را بسته نگه داشت و توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند. 

بهترین تفاضل تاریخ بعد از سپاهان
خط دفاع عالی و خط حمله خوب پرسپولیس باعث شده تا این تیم صاحب تفاضل گل ممتازی شود. سپاهان در لیگ نهم با تفاضل گل 37+ رکورددار بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ برتر است و این در حالی است که سرخپوشان لیگ شانزدهم با تفاضل گل 32+ به پایان رساندند.

بهترین میانگین امتیازی
 پرسپولیس هم اکنون با ۶6 امتیاز و قهرمانی زودهنگام لیگ شانزدهم به پایان رساند و با میانگین ۲،۱۶ امتیاز در هر بازی بهترین عملکرد تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. پیش از این فولاد لیگ چهارم با میانگین ۲،۱۵ امتیاز در هر بازی این عنوان را در اختیار داشت. 

بهتر از قهرمان دو لیگ
سپاهان در لیگ نهم و استقلال در لیگ دوازدهم موفق به کسب ۶۷ امتیاز در یک دوره شدند که رکورد تاریخ لیگ برتر است و پرسپولیس لیگ را 66 امتیاز به پایان رساند. باید در نظر گرفت که رکورد هردوتیم سپاهان و استقلال در لیگ 18 تیمی ثبت شده است. 

اسم رمز پرسپولیسی ها
در تاریخ لیگ برتر، در لیگ دوم سپاهان موفق شد لیگ را با ۷ امتیاز اختلاف با تیم دوم به پایان برساند که این رکورد تا این دوره، رکورد تاریخ لیگ برتر محسوب می شد. سرخپوشان با 9 امتیاز فاصله نسبت تیم دوم جدول یعنی استقلال لیگ شانزدهم را به پایان رساندند و بنابراین پرسپولیس در این آیتم نیز رکورددار تاریخ لیگ برتر شد. با توجه به اینکه شماره 9 سرخپوشان مهدی طارمی آقای گل این دوره از رقابت ها و از قضا همان بازیکنی است که در دربی 4 تایی دو گل به استقلال زد این روزها پرسپولیسی ها حسابی برای آبی ها کری ها می خوانند.

مثل قهرمان لیگ دوم
بسیاری بر این باورند که قهرمانی پرسپولیس زودترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر است ولی پرسپولیس در این عنوان یک شریک دارد.سپاهان لیگ دوم هم مثل پرسپولیس ۳ هفته قبل از پایان فصل قهرمانی اش را جشن گرفت ولی کار سپاهان از این جهت ارزشمند تر است که این موفقیت را در لیگ چهارده تیمی و تنها در ۲۶ هفته بازی بدست آورد. 

25 هفته اقتدار
پرسپولیس این فصل به گونه ای عمل کرد که کمتر تیمی حتی مزه صدرنشینی را تجربه کند و با توجه به صدرنشینی این تیم تا انتهای فصل ،پرسپولیس از ۳۰ هفته لیگ ۲۵ هفته در صدر جدول قرار گرفت و این رکورد تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. 

بعد از پرسپولیس مدل 87
پیروزیهای متعدد و متوالی پرسپولیس از لیگ شانزدهم باعث شد تا در بازیهای خانگی پرسپولیس به طور متوسط حدود ۵۲ هزار تماشاگر حضور داشتند اما پرسپولیس این فصل به پرسپولیس افشین قطبی در لیگ هفتم نرسید. پرسپولیس لیگ هفتم با متوسط ۵۹ هزار تماشاگر، پر تماشاگرترین تیم تاریخ لیگ برتر است و پس از آن پرسپولیس لیگ شانزدهم قرار دارد. شاید اگر ظرفیت استادیوم آزادی به خاطر صندلی گذاری طبقه دوم کم نمی شد پرسپولیس لیگ شانزدهم در این زمینه هم می توانست رکورد شکنی کند. 

 **مرجان گلچین

تمرین پرسپولیس

تیم برانکو

رکورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی