تقدیم به اویی که قدرش را آنطور که باید نمی دانیم؛ چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

تقدیم به اویی که قدرش را آنطور که باید نمی دانیم؛ چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

تقدیم به همایون خان بهزادی
پیروزی دیلی:

خیلی خوب است که پیشکسوتان و بازیکنان پرسپولیس در اقدامی شایسته و قابل تحسین در آستانه سالگرد ناصرخان حجازی با انتشار متن و عکس یاد این اسطوره را زنده نگه می دارند و اینگونه به بزرگان فوتبال احترام گذاشته و به نوعی هم مقبولیت خود نزد طرفداران دیگر تیم ها را نیز حفظ می کنند اما بی تعارف یاد اولین سالگرد درگذشت همایون سرطلایی می افتیم که افتخاراتش بی شمار بود و بی تردید اگر خون دل خوردنهایش نبود و حرف شنوی ستاره های شاهین از او و کوچ دسته جمعی شان به پرسپولیس نبود امروز پرسپولیسی هم نبود که به آن ببالیم. 

یادمان نمی رود هیچ گاه که سرطلایی مان در فصل ها و سالهای بحرانی دهه هشتاد و نود، برخلاف برخی پیشکسوتان چه از مدیرعامل و سرمربی وقت خوشش میاد و چه بدش می امد ورد کلامش این بود؛حمایت کنید. در روزهای سخت عاشقی کنید و صبور باشید. همه چیز انشاله با حمایت هواداران درست می شود. 

بله. امروز که پرسپولیسی ها در استانه سالگرد ناصرخان حجازی از این اسطوره آبی ها که اتفاقا دوست صمیمی عمو همایون بود یاد می کنند یاد اولین سالگرد درگذشت پدر معنوی پرسپولیسی ها می افتم. چند نفر از اینها یاد سرطلایی بودند یا چند نفرشان در پی درگذشت کاظم سیدعلیخانی کاپیتان محجوب و فقید پرسپولیس پستی منتشر کردند و یادش را گرامی داشتند؟! 

نمی دانم چه بگویم. فقط می توان تکرار کرد و دوباره نوشت عکس به اشتراک گذاشتن در آستانه ششمین سالگرد ناصرخان حجازی بی تردید کاری پسندیده و قابل تحسین است اما کم لطفی هایی که در حق سرطلایی مان روا داشتیم و می داریم نیز بس آزاردهنده. 

آری!ما هنوز آنطور که باید درک نکرده ایم چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در میان این همه فوتبالیست پرافتخار تاریخ فوتبال ایران و آسیا دو سال متوالی از همایون خان بهزادی برای مراسم برترین های سال فوتبال آسیا دعوت بعمل آورده و در حاشیه این دعوت نامش را در تالار مشاهیر فوتبال آسیا ثبت کرد. ما هنوز بزرگی و بزرگ منشی سرطلایی را درک نکرده و هنوز قدر حمایت های خالصانه اویی که هیچ گاه و هیچ گاه برخلاف خیلی ها بدنبال سهم خواهی از پرسپولیس نبود را نمی دانیم.

حقیقت تلخ است. ما هنوز قدر اویی که مظلومانه سالها خانه نشین بود و محروم از حضور در عرصه فوتبال را ندانسته و هنوز نمی دانیم سرطلایی به رغم کهولت سن با پیگیری ها و خون دل خوردن ها بعنوان رئیس کمیته پیشکسوتان فوتبال تا چه حد در تشکیل پرونده و دریافت مستمری و بیمه بسیاری از پیشکسوتان تاریخ فوتبال از طریق صندوق حمایت از قهرمانان نفش آفرین بود و فریادرس خیلی ها 

نه!ما هنوز نمی دانیم همایون خان بهزادی چگونه با منش عارف گونه خود چگونه مراسم تشییع و ترحیم و سالگردهای پیشکسوتان پرسپولیس و دیگر تیم ها را ابرومندانه برگزار کرد و آبروی بسیاری از خانواده ها را خرید و با تشکیل تیم پیشکسوتان پرسپولیس و اداره ان در حداقل دو دهه تا چه حد مانع از گوشه نشینی و خانه نشینی بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان شد. 

سرطلایی عزیز. ما هنوز خیلی چیزها را نمی دانیم و نمی خواهیم بدانیم در این فوتبالی که برای خیلی ها همه چیز در پول و مال و منال خلاصه شده و برخی ها با ثروت اندوزی به هرطریقی سیراب نمی شوند چگونه حتی تا آخرین ماههای حیات نزد هیج کس سرخم نکردی و در تیغ افتاب تابستان هدزدن را در مدرسه فوتبال به نونهالان اموزش می دادی و به نانی حلال قناعت می کردی اما راضی نمی شدی با به توپ بستن مدیر و مربی پرسپولیس یا لابی با این مقام و آن مسئول به پستی برسی و منصبی. 

براستی ما کی می خواهیم آنطور که باید بخاطر بسپاریم خالق حماسه شش تایی چگونه در سه قهرمانی آسیایی تیم ملی نقش اصلی و محوری را ایفا کرد و........روحت شاد سرطایی و یاد آن درد دلها و ان ابیاتی که ما را مهمان خود می کردی بخیر. بی شک هر چه را از یاد ببریم این شعر که ورد زبانت بود را نمی توانیم از حافظه ذهن مان پاک کنیم؛ چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من

*حسین قدوسی-سردبیر پیروزی

حسین قدوسی

ناصر حجازی

همایون بهزادی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی