تمام رکوردهایی که آقای گل جا به جا کرد/ طارمی دومین بازیکن ایرانی است که موفق شده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 6 گل بزند

تمام رکوردهایی که آقای گل جا به جا کرد/ طارمی دومین بازیکن ایرانی است که موفق شده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 6 گل بزند

مهدی طارمی مهاجم آماده این روزهای پرسپولیس روز گذشته با هت تریک برابر الوحده امارات یکی از عوامل صعود تیمش به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا بود.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، البته این همه داستان طارمی نبود و او با هت تریک شب گذشته کلی رکورد را به نام خودش ثبت کرد. در ادامه رکوردهای مهدی طارمی که در بازی دیشب به آن دست یافت را مرور می کنیم.

 یک-مهدی طارمی با هت تریک دیشب به مرز ۵۰ گل با پیراهن پرسپولیس رسید. وی در این فصل ۲۴ گل برای پرسپولیس به ثمر رساند که رکورد جدیدی برای این باشگاه محسوب می شود. پیش از این در سال ۱۳۷۳ فرشاد پیوس توانسته بود در یک فصل ۲۲ گل به ثمر برساند که مهدی طارمی دیشب این رکورد را بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد. 

 دو-مهدی طارمی که در سال ۱۳۹۶ در یازده بازی برای تیم ملی و پرسپولیس موفق به ثمر رساندن ۱۰ گل شده بود، اولین هت تریک خود را با پیراهن پرسپولیس انجام داد. اولین هت تریک طارمی با پیراهن پرسپولیس در واقع اولین هت تریک تیم برانکو بوده است. 

 سه-طارمی پس از محمود کریمی که در سال ۲۰۰۴ موفق شده بود در مرحله گروهی ۶ به ثمر برساند اولین بازیکن ایرانی است که موفق شده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این تعداد گل بزند. پیش از این چندین بازیکن ایرانی در مرحله گروهی توانسته بودند که در مرحله گروهی پنج گل به ثمر برسانند که از جمله می توان به فرهاد مجیدی مهاجم استقلال اشاره کرد.

 چهار-طارمی اکنون به عنوان بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آید. وی در لیگ قهرمانان آسیا تا کنون هفت گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده است.

 پنج- هت‌تریک طارمی در این بازی سومین هت‌تریک یک ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا بود. پیش از طارمی محسن بیاتی‌نیا و رسول خطیبی برای پاس تهران و سپاهان اصفهان هت تریک کرده بودند. نکته جالب اینکه بیاتی‌نیا و خطیبی در یک روز (۱۷ فروردین ۸۴) مقابل السالمیه کویت و الوحده عراق هت تریک کردند.آخرین بازیکنی که برای یک تیم ایرانی هتریک کرد لوسیانو پریرا مهاجم وقت فولاد بود که در جریان برتری ۵-۱ این تیم مقابل الفاتح عربستان در اردیبهشت ۹۳، سه گل زد. 

 شش-طارمی همچنین به دومین بازیکن تاریخ پرسپولیس تبدیل شد که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هت تریک می‌کند. پیش از طارمی ایمون زاید در جریان برتری ۶-۱ پرسپولیس مقابل الشباب امارات (فروردین ۹۱) با لباس پرسپولیس در آسیا هت تریک کرد.

رکورد

طارمی

لیگ قهرمانان آسیا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی