تمرکز و افزایش ضریب هوشی بازیکنان فوتبال با TMS

تمرکز و افزایش ضریب هوشی بازیکنان فوتبال با TMS


امروزه تمام مطالعات در جهت شناسایی عملکرد مغز و چگونگی تاثیر آن بر رفتارها گام بر میدارد. ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست.


یکی از مشکلات ورزشکاران حرفه ای ریلکس شدن و تمرکز قبل از مسابقات است.مثلا مسابقه فوتبالی را در نظر بگیرید مهاجم نوک تیم تمرکز ندارد و اکثر فرصت ها را به هدر میدهد.امروزه درر فوتبال روز با صحبت خالی نمیتوان تمرکز را بالا برد بلکه استفاده از دستگاههای به روز کمک شایانی به این ماجرا دارند.مثلا اگر مهدی طارمی که در نبوغ و فهم فوتبالی او شکی نیست اگر نیم ساعت قبل از مسابقه حساس با الاهلی از دستگاهی مثل تی ام اس استفاده کند،این دستگاه امواج مغناطیسی را از میدان مغناطیسی ایجاد شده به سمت مغز گسیل میدارد و این امواج پس از گذر از جمجمه تبدیل به امواج الکتریکی ضعیفی میشوند که قسمت هدف مغز را مورد تحریک قرار میدهند(این کار میتواند سلولهای مغزی کم کار را وادار به کار بیشتر و سلولهای مغزی پر کار را به حالت تعادل بازگرداند) و علاوه بر کاهش شدید استرس و فشار روحی سبب افزایش تمرکز او شده و کارایی او را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و این یعنی افزایش نسبت گل به موقعیت ایجاد شده!

دکتر مهدی خلج

استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا.

tms

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی