تهدید و خودشیرینی هم جواب نداد آبی ها بیرون درهای باز تیم ملی!

تهدید و خودشیرینی هم جواب نداد آبی ها بیرون درهای باز تیم ملی!


در اوج اختلاف کیروش و برانکو، سکوهای قرمز حرمت سرمربی پرتغالی تیم ملی را نگه داشتند. پرسپولیسی ها در بازی با قطر در آزادی نیز به تبعیت از بزرگتر تیم خود برای بزرگتر تیم ملی سنگ تمام گذاشتند. حتی هیچ مصاحبه ای بر علیه سرمربی تیم ملی از بازیکنان پرسپولیس ثبت نشده است.
اما آبی ها که در نبود یک بزرگتر در تیم شان ، بی نظم و نامتعادل و ناهماهنگ نشان داده اند بعد از کابوس دربی ۸۲ در ابتدای سال ، در پایان سال ۹۵ نیز جنگ روانی را به خانواده منسجم پرسپولیس با نزدیکی مجدد برانکو و کیروش باختند. 
خواندن افکار کیروش به خاطر پیچیدگی های او سخت است اما کارغیرممکنی نیست. شاید بتوان با ضریب اطمینان بالایی گفت هیجان و حمایت هواداران ارتش سرخ آسیا و انضباط و دیسیپلین حاکم در تیم بواسطه حضور بزرگتری به نام برانکو در پرسپولیس، تداعی کننده روزهای خوب برای کیروش در کنار هواداران شیاطین سرخ است که من یونایتد با حضور بزرگانی چون او و فرگوسن بی نقص، منسجم و قدرتمند بود.
زمانی که استعدادیابی بر عهده او بود و پرورش بر عهده فرگی و جوانانی چون دیوید بکهام و رونالدو و بسیاری دیگر پا گرفتند و پله های نخست ترقی را طی کردند. حالا همان وظیفه را به نوعی دیگر در تیم ملی ایران برعهده گرفته است. جنگجوست و تند است ولی اجازه حضور منم ها و بازیکنانی که فکر می کند ممکن است جو تیم ملی را بهم بریزند، در تیم خود نمی دهد و البته پس از کش و قوس فراوان، کاملا منطقی مجددا به جلب حمایت هواداران سرخ از خود با دعوت ۶ ملی پوش اقدام کرده است.
اتفاقاتی که اخیرا در باشگاه، تمرینات و مسابقات آبی ها به وقوع پیوست از یکسو و از سوی دیگر لیست جدید تیم ملی که همان دو اسم تکراری از استقلالی ها در آن به چشم میخورد ، نشانگر آنست که کیروش نمی خواهد بی نظمی و عدم تعادل رفتاری استقلال و هوادارانش به تیمش سرایت کند. 
آبی ها در شرایطی مقابل لوکوموتیو از سری بازیهای لیگ قهرمانان آسیا صف آرایی کردند که هواداران و رسانه های منتسب به آبی ها و حامیان کیروش دست در دست هم در فاصله زمانی بازی السد تا این بازی تلاش کرده بودند نه تنها حداکثر ۸۰ هزار تماشاگر دیدار السد را ۱۰۰ هزار نفر جلوه داده و ۲۰ هزار نفر دیگر را هم مانده در پشت در استادیوم تلقین کنند! بلکه آنان را به نفع خود مصادره نموده و کد غلط را به کیروش بدهند که هواداران استقلال می توانند به تنهایی در مسابقه تیم ملی ایران با چین نگرانی وی را بابت پرشدن سکوهای ورزشگاه آزادی درصورت عدم حضور سرخ ها برطرف کنند و ازین طریق دعوت نشدن ملی پوشان پرسپولیس را کم اهمیت جلوه دهند! اعلام رسمی تعداد صندلی های سکوهای آزادی به عدد ۷۸ هزار و ۱۱۶ و ثبت رسمی آن در AFC اگرچه حسرت ۶ تایی ها را برای شکستن رکورد یکصدهزار نفر تماشاگر در آسیا که متعلق به پرسپولیس است جاودانه کرد اما با توجه به آنکه امکان تفکیک سرخآبی ها از هم وجود نداشت این تبلیغات تا حدودی به باور جامعه تبدیل شد تا آنکه بازی های کم تماشاگر استقلال به رغم نتیجه گیری های مطلوب از راه رسید!شاخص آنها دربی برگشت امسال و همین آخری بازی با لوکوموتیو بود که در هر دو، بازیکنان استقلال از دیدن سکوهای خالی از تماشاگر یکه خوردند.
اما خودزنی اساتید جعل و فتوشاپ از همان بازی السد و با سردادن شعار و ناسزاگویی علیه پرسپولیس و برانکو و حمایت از کیروش کلید خورد و با تلاش به تلقین وجود دستهایی پشت پرده بنفع پرسپولیس توسط قلعه نوعی،مرفاوی و افراد دیگر از جنس استقلال ادامه یافت و مقابل لوکوموتیو تاشکند در برابر دیدگان خود کیروش و به شیوه ی عجیب و غریب در نیمه نخست با شعار تهدید آمیز علیه کیروش! و حمایت از سنگربان تمام شده شان و در نیمه دوم با شعار برعلیه برانکو و پرسپولیس به قصد خودشیرینی برای کیروش به اوج خود رسید.
آنچه بیشتر از این رفتارهای دوگانه باعث شد کیروش به فقدان یک بزرگتر در خانواده استقلال پی برده و قید آبی های بی نظم و انضباط و ناهماهنگ را بزند، اعتصاب بازیکنان استقلال به رهبری سه سرمربی تیم! یعنی منصوریان به اتفاق دو دست چپ و راستش -رحمتی و حیدری- بود که ضمن به تعطیلی کشاندن تمرینات در اقدامی نامتعارف و با گردن کشی ، بر علیه هیئت مدیره استقلال مصاحبه کرده و خواهان عزل آنان شدند! همین بی انضباطی ها و منم کردن های آبی ها موجب شد تا کیروش که به تازگی بجز افشین پیروانی بی حاشیه با اخراج نکونام و دیگر دستیاران ایرانی خود و تغییر مترجم و راننده خود از یک طرف کانال دستیابی افراد خارج از تیم ملی را به اطلاعات درون تیمی مسدود کرد و ازطرف دیگر راه را بر ترجمه مغرضانه از سخنان برانکو و پرسپولیسی ها و ورود اطلاعات حاوی کدهای غلط بست، سرخ ها و آبی ها را بدرستی ارزیابی کرده و پیشنهاد ما و دیگر دلسوزان واقعی تیم ملی را بشنود و پس از حضور در ورزشگاه السد و تماشای بازی پرسپولیس و الریان قطر از نزدیک ، میل خود به بازگشت به آغوش قرمزها و اینبار هواداران میلیونی ارتش سرخ أسیا را با دعوت از ۶ بازیکن پرسپولیس آشکار کرد. 
اینک کیروش با اطمینان خاطر به مصاف خانگی با چین می رود چرا که می داند در آن روز منسجم ترین هواداران در آسیا به تبعیت از بزرگتر تیم ، ورزشگاه ۸۰ هزار نفری آزادی را به جهنم سرخ برای چینی ها و سرمربی جدیدشان تبدیل خواهند کرد. 
بازیکنان پرسپولیسی تیم ملی هم بخوبی می دانند پس از این رفع کدورت و نگرانیها وظیفه سنگینی را در بازیهای پیش رو بر عهده خواهند داشت و با آرامش کامل، سر مقابل توپ حریفان خواهند گذاشت. 
روز مسابقه تیم ملی و چین، چنانچه کیروش صلاح بداند تا تیم ملی پیراهن قرمز خود را برتن کند ورزشگاه آزادی را سرخ پوش خواهیم کرد تا از او برد شیرین مقابل چین را عیدی بگیریم

تیم ملی

کی روش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی