تور جهانی برزیل؛ جهانگردی درآمدزای سلسائو

تور جهانی برزیل؛ جهانگردی درآمدزای سلسائو

برزیل در سالهای اخیر یک "تور جهانی" به معنای واقعی را برگزار کرده که مزایای فراوانی برای سلسائو داشته است.

 

به گزارش پیروزی‌دیلی، از سال 2012، تیم ملی برزیل 24 بازی از 33 دیدار دوستانه خود را خارج از خانه برگزار کرده که درآمدزایی فوق العاده ای برای آنها داشته است.

 

بعد از ظهر جمعه آنها دیداری دوستانه ظاهرا عجیب و غریب را در لیل مقابل ژاپن برگزار کردند. امشب تور جهانی آنها قرار است در انگلیس و استادیوم ومبلی برابر سه شیرها باشد؛ اما این برنامه ریزی، زمانی عجیب به نظر می رسد که شرایط سلسائو در 5 سال اخیر را زیر نظر نگرفته باشیم.

 

البته تور فعلی برزیل قرار نیست در استادیوم ومبلی خاتمه یابد و بعد از انجام دیدار مقابل انگلیس، تیم تیته قرار است در استادیوم لوژینکی در مسکو که میزبان فینال جام جهانی نیز خواهد بود رودرروی روسیه قرار بگیرد و این بازی پیش از سفر آنها به آلمان انجام خواهد شد.

 

البته پشت این برنامه ریزی دلایلی وجود دارد. از سال 2013 و بعد از جام کنفدراسیون ها تا تابستان 2014 که بازی های جام جهانی در برزیل انجام شد، هیچ دیداری در خانه نداشتند تا خود را برای برگزاری مسابقات 2014 آماده کنند.

 

به همین دلیل سلسائو در آن مقطع و برای حذر کردن از انجام بیش از حد بازی های خانگی پیش از شروع تورنمنت، مشکلی با برگزاری دیدارهای خود در سرتاسر دنیا نداشت.

 

همچنین دیگر استدلال برگزاری بازیهای خارج از برزیل این است که این اتفاق به سود بازیکنان نیز خواهد بود، زیرا از ترکیب فعلی تنها 4 بازیکن در قاره اروپا بازی نمی کنند و اگرچه شاید سفر به خاور دور و پکن خیلی برای بازیکنانی که در قاره سبز شاغل هستند مناسب نباشد، اما به هر حال دیدارهای اخیر قهرمان 5 دوره جام جهانی در کشورهایی مانند فرانسه و انگلیس باعث می شود آنها مسافتی طولانی را طی نکنند.

 

اما شاید اصلی ترین دلیل بحث درآمدزایی باشد. بازی در برابر آرژانتین در استادیوم کریکت ملبورن در ماه ژوئن سال جاری 95966 هوادار را به ورزشگاه کشاند که این دومین میزان حضور تماشاگر در تاریخ فوتبال استرالیا بود.

 

حتی در استادیوم هایی مانند امیرتیس لندن متعلق به آرسنال که مردم به علت تماشای بازی های بزرگ در طول سال تشنه حضور ستارگان بزرگ نیستند نیز تیم ملی برزیل موفق شد در مارس سال 2015 و در جریان دیدار تدارکاتی برابر شیلی، حدود 60 هزار هوادار را راهی استادیوم کند و طبیعتا حضور سلسائو در چنین استادیوم‌هایی هزینه هایی نیز خواهد داشت.

 

در حال حاضر سازمان بازاریابی PITCH حق برگزاری دیدارهای برزیل در سراسر دنیا را از آن خود کرده است و قابل درک است که آنها برای کشاندن نیمار و دیگر ستارگان سلسائو به ومبلی برای دیدار دوستانه امشب برابر تیم ساوت گیت مبلغ 3 میلیون پوند را پرداخت کرده اند.

 

برای برگزاری دیدار دوستانه در برابر روسیه در استمفورد بریج در ماه مارس سال 2013، مبلغ 3 میلیون دلار (2.2 میلیون پوند) پرداخت شد.

 

حتی اگر دیداری از لحاظ زمان و مکان خوشایند بازیکنان نباشد مزیت تجاری خود را حفظ خواهد کرد. به عنوان مثال دیدار برابر ژاپن در ساعت یک بعد از ظهر انجام شد تا مناسب زمان فوتبالدوستان در شرق آسیا باشد.

 

در این میان برخی بازی ها در کشورهایی عجیب شامل ایالات متحده، جایی که آنها شش بازی داشته اند، چین دو بار، کره جنوبی، سنگاپور و ترکیه نیز برگزار شده است.

 

مسابقاتی که برزیل در آن حضور داشت در گذشته باعث اختلاف نظر شده است. سازمانی به نام Kentaro مدیریت بازی های دوستانه بین المللی برزیل تا سال 2012 را بر عهده داشت.


در آن مقطع یک دیدار دوستانه با آرژانتین تنها 3 هفته قبل از انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 در این کشور انجام شد که باعث شد تحقیقات مکرری توسط مقامات فیفا در سوئیس در مورد مبلغ 8.6 میلیون دلار (6.5 میلیون دلار) هزینه شده و مبلغ 1.15 میلیون دلار (878000 پوند) گرفته شده توسط فدراسیون برزیل انجام شود.

 

در سال 2010، تانزانیا برای بازی برابر برزیل 2.5 میلیون دلار به آنها پرداخت کرد؛ اما مشکل اینجا بود که تنها نیمی از استادیوم 60 هزار نفری پر شده بود.

 

اما به هر حال عجیب نیست که با این تفاسیر برزیل از سال 2012 دیدارهای زیادی را خارج از خانه برگزار می کند و دیگر آنها تبدیل به یک جهانگرد واقعی شده اند.

تیم ملی برزیل

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی