توضیحات رئیس کمیته استیناف درباره تبرئه مدیر سابق تیم ملی فوتبال

توضیحات رئیس کمیته استیناف درباره تبرئه مدیر سابق تیم ملی فوتبال

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره پرونده افشین پیروانی و تبرئه شدن وی بعد از حکم محرومیت ۵ ساله توضیح داد و گفت: به هیچ عنوان در این پرونده توصیه‌پذیر نبودیم.

به گزارش پیروزی دیلی، ۲۱ فروردین ماه امسال بود که افشین پیروانی مدیر وقت تیم ملی فوتبال ایران با رای کمیته اخلاق به پنج سال محرومیت از فعالیت مرتبط با ورزش در داخل کشور محکوم شد و شائبات زیادی پیرامون فعالیت های اقتصادی پیروانی با شرکت حامی مالی تیم ملی ایجاد شد.


۹ ماه بعد از رای کمیته اخلاق، کمیته استیناف به تجدیدنظرخواهی پیروانی رسیدگی و مدیر سابق تیم ملی فوتبال ایران را از این محرومیت و اتهام مالی تبرئه کرد.


علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پروسه صدور رای تبرئه پیروانی و اینکه گفته می شد سرنوشت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از پول شرکت حامی مالی مشخص نیست، گفت: وقتی رای از کمیته اخلاق به کمیته استیناف آمد، از آقای پیروانی دعوت کردیم و مدارک و اسنادش را ارائه کرد. لازم بود مدیران شرکت حامی مالی تیم ملی هم دعوت شوند. زمانی که پیروانی مدیر تیم ملی بود، این شرکت دو مدیرعامل عوض کرده بود.


وی افزود: در پرونده آمده بود که پیروانی زمانی که در تیم ملی حضور داشته است، از ۴۰۰ میلیون تومان سوء استفاده مالی کرده است. کمیته اخلاق بر اساس محتویات پرونده حکم داده و پیروانی را ۵ سال محروم کرده بود. پیروانی هم دلایل و مدارکش را برای کمیته استیناف آورد. ۲۰۰ میلیون تومان از این ۴۰۰ میلیون تومان کارت هدیه بوده است که شرکت حامی تیم ملی تحویل آقای پیروانی داده بود تا او هم در اختیار بازیکنان و کادر فنی قرار بدهد. این مسئله منافاتی با اقدامات پیروانی نداشته است. پیروانی هم دلایل و عکس هایی از جلسه اش با حامی مالی آورده بود که کارتها را بین بازیکنان و اعضای تیم ملی تقسیم کرده بود.


رئیس کمیته استیناف درباره سرنوشت ۲۰۰ میلیون تومان دیگر، تاکید کرد: در قرارداد پیروانی با فدراسیون فوتبال چیزی ذکر نشده بود مبنی بر اینکه همزمان با کار در تیم ملی، از فعالیت های دیگر سلب شود. ممکن است تیم ملی برای یک تورنمنت مثل جام ملتهای آسیا چند ماه تشکیل شود و فعالیت کند ولی بعد از آن تعطیل شود و هرکس دنبال زندگی خودش می رود. بر همین اساس نمی شود کسی را از فعالیت های دیگر سلب کرد. ضمن اینکه در قرارداد آقای پیروانی هم چنین چیزی نیامده بود.


صالحی ادامه داد: پیروانی سابقه فعالیت های اقتصادی و تبلیغاتی و کارهایی از این دست را از جمله برای همین شرکت مالی در گذشته داشته است. مثلا نمایشگاهی تشکیل می دادند و آقای پیروانی در آن صحبت می کرد و پولی هم که داده شده، در این راستا بوده است. این فعالیت خارج از چارچوب همکاری با تیم ملی بوده است.


«در رای کمیته اخلاق بحث بیلبوردهای تبلیغاتی که پیروانی از آن سوء استفاده کرده بود، مطرح شده بود. دلایل پیروانی برای این اتهام چه بود؟» رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سئوال، گفت: اصلا قراردادی برای بیلبوردها امضا نشده بود؛ نه از سمت آن شرکت و نه از سمت آقای پیروانی. حتی این شرکت تاکید داشت نیازی به بیلبورد نداشتیم. در واقعیت قراردادی درباره بیلبوردها وجود نداشت.


وی در خصوص اینکه پس چطور کمیته اخلاق روی این مسئله رای صادر کرده است؟ تاکید کرد: در قسمتی از رای از بیلبورد صحبت شده بود ولی چنین چیزی نبود. در واقع چکی که حامی مالی داده بود، به خاطر خدمات ارائه شده از سوی پیروانی خارج از فعالیت تیم ملی بود.


رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سئوال که «چرا پروسه صدور رای استیناف ۹ ماه طول کشیده است؟» گفت: اگر صدور رای طولانی شد به این خاطر بود که دسترسی به مدیران عامل این شرکت که گاهی خارج از ایران بودند، سخت بود. ما نمی توانستیم برای آنها اخطار بفرستیم و باید تلفنی دعوتشان می کردیم. گاهی اوقات آنها خارج از ایران بودند و اینکه بخواهیم هماهنگ کنیم همه با هم به کمیته استیناف بیایند، سخت بود.


صالحی در پایان در خصوص شائبه توصیه پذیری کمیته استیناف در این پرونده از طرف برخی افراد و وزارت خانه ها، تاکید کرد: هیچ توصیه ای از طرف هیچ ارگانی در کار نبوده است.

علیرضا :
۱۰ آذر ۹۷
توضیحش خیلی ساده تره چون حاضر نشد از کیروش مقابل برانکو دفاع کنه . و از تیم ملی اومد بیرون کیروش بهتون دستور داد که از فوتبال محوش کنین . 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی