توضیحات کارشناس حقوقی فوتبال درباره شایعه کسر 6 امتیاز از پرسپولیس

توضیحات کارشناس حقوقی فوتبال درباره شایعه کسر 6 امتیاز از پرسپولیس

 کارشناس حقوقی فوتبال شایعات مربوط به کسر امتیاز از پرسپولیس را رد کرد.

به گزارش پیروزی دیلی، صمد ابراهیمی، کارشناس حقوقی فوتبال گفت: شایعات موجود در خصوص ابلاغ رای دیوان بین المللی داوری ورزش CAS مبنی بر کسر شش امتیاز از پرسپولیس واقعیت ندارد.CAS مرجع انضباطی نیست که رای به کسر امتیاز بدهد.در این دیوان داوری، رای اتاق حل اختلاف فیفا بررسی مجدد می شود و آخرالامر در مورد اینکه همان رای باید تایید شود یا نیاز به اصلاح و تغییر دارد تصمیم گیری می شود.

از رای CAS می توان نزد دادگاه فدرال سوییس تجدیدنظر خواهی کرد. در هر مرحله ای رای بدهی یک فرد یا باشگاه قطعی شود پرونده به فیفا برمی گردد و آنها رای نهایی با یک مهلت معمولا یک ماهه برای پرداخت را ابلاغ می کنند. اگر ظرف این مهلت رای اجرا نشود یا رضایت شاکی جلب نگردد پرونده برای اعمال تنبیهات به کمیته انضباطی فیفا می رود.پس فعلا CAS هیچ رایی صادر نکرده و هیچ پرونده ای به کمیته انضباطی فیفا جهت کسر امتیاز یا هر تنبیه دیگری نرفته است.
یک نکته کلی:اگر برای باشگاهی رای کسر امتیاز،  بعد از اتمام لیگ آن کشور صادر شود چنانچه قبل از قرعه کشی فصل بعد باشد ، کسر امتیاز در فصل خاتمه یافته لحاظ و جدول اصلاح می شود و اگر تاریخ ابلاغ رای بعد از قرعه کشی فصل بعد باشد ،باشگاه متخلف، لیگ آینده را با امتیاز منفی شروع خواهد کرد.

صمد ابراهیمی

پرسپولیس

کسر امتیاز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی