توضیحات کاشانی درباره انتخاب گرشاسبی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس

توضیحات کاشانی درباره انتخاب گرشاسبی به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس گفت: با توجه به لزوم اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان با استعفای طاهری موافقت کرد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، جعفر کاشانی در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس درباره نشست امروز (چهارشنبه) هیئت مدیره باشگاه، گفت: آقای علی اکبر طاهری در تاریخ 12 آبان استعفای خود را مطرح کردند. این استعفا در آن زمان به منظور بررسی شرایط و امکان ادامه فعالیت ایشان پذیرفته نشد و تمایل بر ادامه این همکاری بود اما با توجه به اینکه اجرای دقیق ضوابط قانونی سرلوحه امور است، به استناد مصوبه دوم مهر ماه 1396 مجلس محترم شورای اسلامی ایران در ارتباط با بازنشستگان و تاکید بر اجرای سریع آن از سوی مراجع ذیصلاح و نهادهای نظارتی، وزیر ورزش و جوانان موافقت خود با این استعفا را اعلام کردند.


وی ادامه داد: آقای سلطانی‌فر در پی‌نوشت استعفای آقای طاهری از زحمات و تلاش‌های ایشان که آن را تحت عنوان سرپرستی و مدیر عاملی قابل توجه خواندند تشکر کردند و حضور و اقدامات آقای طاهری را باعث کسب افتخارات و نتایج شایان توجه توسط پرسپولیس دانستند. ایشان با تاکید بر لزوم اجرای ضوابط قانونی که به تصویب مجلس محترم رسیده است موافقت خود با استعفای آقای طاهری را برغم میل باطنی امضا کردند.


رئیس هیئت مدیره پرسپولیس خاطرنشان کرد: آقای وزیر همچنین به هیئت مدیره باشگاه تکلیف کردند و ماموریت دادند که به سرعت نسبت به تشکیل جلسه اقدام کرده و یکی از اعضای هیئت مدیره را برای عهده‌دار شدن مسوولیت سرپرستی باشگاه به وزارت معرفی کنند. بر همین اساس امروز چهارشنبه اول آذر ماه 1396 نشست هیئت مدیره با حضور اینجانب و آقایان گرشاسبی و حاجی بیگی تشکیل شد و با توجه به جمیع شرایط، آقای گرشاسبی با اتفاق آرا به عنوان سرپرست انتخاب شده و به وزارت ورزش و جوانان معرفی شدند. هیئت مدیره همچنین  از تلاش‌ها و اقدامات آقای طاهری تشکر ویژه ای داشتند. قطعا زحمات و اثرات مثبت ایشان قابل کتمان نیست.

مدیریت پرسپولیس

هیات مدیره پرسپولیس

کاشانی

علیرضا هادیان :
۲ آذر ۹۶
واقعا باید به حال این فوتبال تأسف خورد. 
قانون !؟ کدام قانون وقتی از تمام تعاریف و تمام مفاد قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون منع بکارگیری بازنشستگان ، ماده ۴ و تبصره ۲ ذیل آن و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ... بنظر می رسد که : 
اولا : منظور قانون گذار بازنشسته های مشاغل تحت پوشش استخدام کشوری است نه مدیرانی که به رغم انتصاب از سوی مجامع دولتی شرکتهای چون گواه ، ایران خودرو و سایپا و امثالهم ، از بیمه تأمین اجتماعی استفاده کرده و مشمول قوانین استخدامی کار و امور اجتماعی هستند و صندوق بازنشستگی این دو همانند قوانین مربوطه شان ، متفاوت و مجزا هستند! 
ثانیا : فرض که طاهری در زمره بازنشستگان تأمین اجتماعی نباشد ، پرسپولیس در زمره شرکت های اجرایی و استفاده کننده از بودجه عمومی کشور موضوع ماده ۵ و ۴ و تبصره ۲ ذیل ماده اخیرالذکر نیست! به عبارتی پرسپولیس نه تنها ردیف بودجه ندارد و مطابق قانون از دریافت هرگونه وجه و کمکی به هر نحوی از دولت محروم شده حتی اگر بداسطه مصادره شدنش ظاهرا شرکت دولتی محسوب شود بلکه اصلا عهده دار هیچ بخشی از مسئولیت های دولت در اجرای اصل ۴۴ و نامه رهبر معظم انقلاب نیست. 
ثالثا : فرضا که این هم درست نیست! مطابق قانون نیازی نیست که مدیرعامل حتما از میان مستخدمین یا کارمندان یا مدیران شرکت باشد! یعنی طاهری می توانست بعنوان مدیرعامل باشد ولی حقوق بگیر و در استخدام دولت نباشد! 
رابعا : بعلاوه مورد سوم ، هواداران دستمزد مدیر منتخب خود را عملا تاکنون داده اند و می شد طاهری مدیر عامل قراردادی با پرسپولیس بماند ولی از محل هدایا و کمک های هواداری حقوق دریافت کند! 
خامسا : تا آنجا که ما در قانون منع بکارگیری بازنشستگان زیر و رو کردیم ، آمده است می توان از خدمات این بازنشستگان بصورت پاره وقت و به شرط مدت زمان حضور حداکثر یک سوم مدت زمان و دستمزد معادل یک سوم مستخدمین رسمی استفاده کرد که برخی می گویند می شود بعنوان مشاور! باشد لیکن بنطر می رسد حتی می تواند مدیر عامل باشگاه باشد ولی با برقراری همان دو شرط فوق الاشاره. 
جمیع موارد صرفا تعبیر و برداشت ما از قوانین است و حکم به عدم منع قانونی برای ادامه فعالیت طاهری دارد ولی شاید دیر باشد!  
سؤال اینجاست که اگر اینقدر سخت گیری وجود دارد که قانون اجرا شود جناب کاشانی و جناب سلطانی فر 
۱ـ چرا میر عامل و اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مستثنی هستند ؟ 
۲ـ در بدنه هیئت مدیره خود پرسپولیس بازنشسته دیگر نداریم ؟ 
۳ـ چرا قانون منع بکارگیری افراد دو شغله اینقدر از حساسیت برخوردار نشده است؟  
۴ـ سخن از مهدی مهدوی کیا و هاشمیان و بازی با نام اسطوره های پرسپولیس بیشتر به آرام کردن هواداران شاید مرتبط باشد تا واقعیت! مهدوی کیایی که بسیار دوستش داریم ولی همین چند وقت پیش بخاطر اظهاراتش در فضای مجازی ، نمایندگان مجلس و ملت و داغداران شهید حججی او را مورد لطف قرار دادند و وحید هاشمیان که دنبال مربیگری است چه سابقه درخشان مدیریتی دارد؟ 
باشگاهی که سلطان علی پروین هم با آن همه اعتبار و درخشان و استیلی اش هم ، نتوانستند کار مثبتی در هیئت مدیره آن داشته باشند. 
۵ـ دریافت چک از اسپانسر پیشین توسط گرشاسبی در روزهای به اصطلاح مرخصی طاهری ، سرپرستی گرشاسبی ، شایعات اختلاف طاهری با داورزنی بر سر برگشت اسپانسر پیشین و ... هم چیزی است که فکرمان را مشغول کرده که آیا واقعا بحث قانون مطرح است یا منویات برخی بزرگان در وزارتخانه و تمایل برخی افراد در هیئت میره ؟ 
پیش بینی ما قطعا فرو رفتن پرسپولیس در گل در آینده و زمین گیر شدن پرطرفدارترین باشگاه آسیا است.  بازگشت به روزهای تلخی که شاید بیش از ۱۰ سال طول کشید اما طاهری به آن پایان داده بود. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی