تیم دوم پایتخت ۱ تیم چهارم امارات ۶

تیم دوم پایتخت ۱ تیم چهارم امارات ۶

اتوبوسی که در العین امارات علیرضا منصوریان را زیرگرفت و چند روز قبل تر از روی پیروانی گذشت شاید در جام جهانی پیش رو اعتبار فوتبال ایران را له کند. آقای تاج این زنگ خطری برای فوتبال ایران است که رئال با تحقیر اتلتیکو آن را بصدا درآورد!
در کمتر از یک هفته دو شاگرد اول مکتب اقتباسی کیروشیسم! یکی در جام جهانی جوانان و دیگری در لیگ قهرمانان آسیا روز و شب تلخی را برای فوتبال ایران رقم زدند.
هنوز از شوک شکست دفاع اتوبوسی ۴۵ دقیقه ای شاگردان جوان امیرحسین پیروانی علی رغم پیش بودن با یک گل در پایان نیمه اول مقابل جوانان پرتغال خارج نشده بودیم که اتوبوس!
 شاگردان علیرضا منصوریان با آنکه یک نیمه ۹۰ دقیقه ای بازی! را با یک گل باد آورده در خانه از حریف اماراتی پیش افتاده بودند ، در العین به گل نشست. شکست تحقیر آمیز استقلال تهران با نتیجه باورنکردنی ۶ بر ۲ در مجموع دو بازی مقابل تیم چهارم لیگ امارات در اولین تقابل استقلال با تیم های قدر آسیایی و پیش تر از آن شکست تیم ملی جوانان ایران ، نشان داد سبک وارداتی کیروش به فوتبال ایران تا چه حد می تواند در مقابل تیمهایی که از مهره های هجومی کارآمد و بازی مالکانه به سبک رئال زیدان و پاسهای عمقی و پشت دفاع در منطقه ۶ تا ۹ قدم قلب دفاع حریف بهره می برند ، ناتوان باشد. البته پیش تر شاگردان برانکو دیگر هم وطن مامیچ در دربی ۸۴ به رغم پذیرش شکست -در حالی که به بازی آسیایی خود می اندیشید و دربی را بهترین بازی تدارکاتی پرسپولیس می دیدند- شکنندگی آن را به تصویر کشیدند بطوری که اگر جنگ روانی رحمتی در اواخر بازی و عملکرد ضعیف تیم داوری فغانی در طول ۹۰ دقیقه نبود، آبی ها در پایان بازی با حداقل ۶ گل در کیسه خود روانه خانه می شدند. استقلال در صورتی که برتری نتیجه و برتری روحی روانی خود ناشی از برد با گل زده در خانه به حریف را با بازی مالکانه و هجومی در خانه حریف گره می زد می توانست ضمن بکارگیری مگویان در پست خود بجای آنکه این بازیکن سنگین و کند را بعنوان بازیکن آزاد مأمور مهار عمر عبدالرحمن تکنیکی و سرعتی بکند با عقب نگه داشتن العین و به اشتباه انداختن دفاع آن ، ابتدا به گل در خانه حریف دست یافته و سپس با کنترل بازی ، پیروز از میدان خارج شود. حرکتی که بسیار دیر و بعد از فروکش کردن عطش العین در پی گل ۶ ام این تیم برای لحظاتی از استقلال دیده شد و منجر به گل کاوه رضایی روی اشتباه محرز دیوار دفاعی و سنگربان العین گردید. اما منصوریان همچون پیروانی که در نیمه دوم بازی تیم ملی جوانان برابر پرتقال ۴۵ دقیقه با پارک کردن اتوبوس مقابل دروازه و دراز کشیدن پیاپی شکاری روی زمین و بازی تأخیری ضمن چشمداشت به ضد حمله قصد اداره بازی را داشت ، سیستم کیروشی و پارک کردن اتوبوس و دادن توپ به حریف و استفاده از تک مهاجم و ضد حمله را در دستور کار خود قرار داد. در مقابل العین که از سرمربی کروات سود می برد، با بازی مالکانه و پاس های متعدد در حالی که خط هافبک استقلال را در غیاب امید ابراهیمی ناکارآمد و جناحین استقلال را اتوبان می دید به تدریج خود را بر تیم استقلال تحمیل کرد و با اجرای تیکی تاکا و شوت پشت هجده قدم و یا حرکت در عمق از کناره و پاس به عقب و یا ارسال های دقیق در عمق و پشت خط دفاع در حد فاصل ۶ تا ۹ قدم محوطه جریمه استقلال که می توان آن را منطقه تردید و تعارف دروازه بان دفاع نامید! ، با ۶ گل تلخ ترین شکست فصل آبی ها و شاید فوتبال ملی را رقم زد. پیش تر گل سروش رفیعی به استقلال در دربی ۸۴ و اگر اشتباه نکنم ۳ گل از ۴ گل پرسپولیس در دربی ۸۲ حداقل به یکی از این سه مدل به ثمر رسید یا هر دو گل رئال مادرید در بازی برگشت که به شکست ۲ بر ۱ شاگردان سیمئونه و حذف اتلتیکو مادرید از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا انجامید حاصل ارسال های دقیق در عمق و پشت دفاع در همان منطقه تعارف دروازه بان با دفاع و ضربه تمام کننده بازیکنان رئال بود که بموقع در آن نقطه حاضر می شدند. 
آقای تاج! آوای این زنگ خطری که رئال برای حامیان سبک اتلتیکویی بصدا در آورد ، دیروز در مرحله گروهی جام جهانی جوانان و امروز در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا در گوش دو شاگرد اول سرمربی موزانبیکی تیم ملی ایران نواخته شد و اگر دنبال دلیل شادمانی قوی تر و بالاتر از هدف ضعیف و بزرگنمایی شده دوبار حضور پیاپی در جام جهانی اتفاقا با تنها سرمربی که دوبار به او فرصت و کلی پول داده شده! و پاداش صعود ۳ میلیارد تومانی در راه دارد نباشید ، فردا در جام جهانی ۲۰۱۸ همین صدا در گوش صاحب سبک کیروشیسم و فوتبال ملی بزرگسالان ایران در تقابل با بزرگان فوتبال جهان ، طنین انداز خواهد شد. همچنان برعکس اظهارنظر شما اعتقاد داریم صعود به جام های جهانی در رده های مختلف و داشتن چند نماینده در آسیا حتی اگر صعود شاگردان ویچ محبوب سرخ ها به مرحله بالاتر محقق شود، اوج آمال و آرزوهای ما نبوده و حال فوتبال ایران اصلا خوب نیست

6 تایی ها

منصوریان

سیدمهدی :
۹ خرداد ۹۶
این جاست که تفاوت مربی با دانش خارجی با مربیان داخلی ما مشخص میشه، اونا مدام پی آموختن و امتحان کردن هستن و اینا با یادگیری یه سبک کار مدام درش دجا می زنن. دیشب از قیافه مامیچ برتری طلبی و خواستن برد با تمام وجود معلوم بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی