جامی که پرسپولیس باید جدی بگیرد / بهترین زمان برای رسیدن به جام حذفی

جامی که پرسپولیس باید جدی بگیرد / بهترین زمان برای رسیدن به جام حذفی

 انتظار کسب چند جام از پرسپولیس چیزی است که کاملا با بضاعت فنی تیم و داشته‌های این سال‌های سرخپوشان همخوانی دارد.


اختصاصی پیروزی دیلی، پرسپولیس در سه سال اخیر روند رو به رشدی داشته و رفته رفته تیم با مدیریت فنی برانکو ایوانکوویچ در شرایطی قرار گرفته که امروز به قدرت اول فوتبال ایران تبدیل شده است.
تیمی هراس‌انگیز برای حریفان که به تنها چیزی که در مسابقه فکر می‌کند کسب سه امتیاز است. در لیگ دو فصل گذشته هم تیم برانکو قابلیت این را داشت که عنوان قهرمانی را از آن خود کند اما با اشتباهات خود و درنهایت با امتیاز برابر با استقلال خوزستان تنها به خاطر تفاضل گل کمتر، به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.
درحقیقت نطفه قهرمانی پرسپولیس از دل همین نایب‌قهرمانی شکل گرفت و پرسپولیس سال گذشته را خیلی مقتدرانه‌تر دنبال کرد و با حداقل اشتباهات درنهایت عنوان قهرمانی را سه هفته مانده به اتمام لیگ از آن خود کرد.
البته در این بین تیم با مصائب زیادی هم روبرو شد، حاشیه‌های ابتدای فصل که ناشی از حضور طارمی و رضاییان در تیم ترکیه‌ای بود و درادامه نیز بازگشت این دو بازیکن به تیم و اتفاقاتی که درادامه رابطه میان برانکو با رامین رضاییان را خراب کرد.
سرمربی سرخپوشان با وجودی که احساس می شد رامین مهره کلیدی تیم است و پرسپولیس از نبودش ضرر خواهد کرد، وقتی احساس کرد بی‌انضباطی‌های این بازیکن به تیم ضربه می‌زند او را کنار گذاشت، اقدامی شجاعانه که به راستی در فوتبال ایران کار هر مربی ای نیست.
تصمیمی که اگر با موفقیت پرسپولیس در لیگ گذشته همراه نمی‌شد قطعا تبعاتش همچنان دامنگیر برانکو و تیمش بود.
از دست دادن امید عالیشاه و احمد نوراللهی به خاطر خدمت سربازی هم از جمله اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای بود که در ابتدا به نظر می‌رسید تیم را با مشکل مواجه کند اما با این وجود تیم به خوبی مدیریت شد و نه تنها راه خود را گم نکرد، بلکه خیلی خوب در مسیری که به خوبی تعریف شده،‌ حرکت کرد.
همه چیزِ سال گذشته برای پرسپولیس خوب تمام شد، جز جام حذفی. در جایی که هیچ‌کسی فکرش را نمی‌کرد سرخپوشان به شکلی عجیب و باورنکردنی مغلوب تیم قشقایی شدند و وداعی تلخ و زودهنگام با جام حذفی داشتند.
البته از جام حذفی در همه جای دنیا، به عنوان جام شگفتی ها یاد می‌شود و خیلی اوقات تیم‌های بزرگ در این جام مغلوب ناشناخته‌ها می‌شوند. پرسپولیس هم درست در جایی که کسی فکرش را نمی‌کرد تن به شکست داد و حریفش هم در مرحله بعدی شکست خورد و نتوانست شگفتی بزرگی را در این رقابت‌ها رقم بزند، تنها کار بزرگ این تیم،‌ مانع شدن برای پرسپولیس در جهت رسیدن به جامی دیگر و بُلد شدن نامش به واسطه حذف تیم اول ایران بود.
سود و زیان پرسپولیس از حذف لیگ برتری‌ها
امسال هم بعد از برگزاری دو مرحله از جام‌ حذفی، پای لیگ برتری‌ها به این جام باز شد و همین کافی بود که جام حذفی به جام شگفتی‌ها تبدیل شود.
لیگ برتری‌ها و آنهایی که در سطح اول فوتبال ایران مدعی هستند، نتایج خوبی در این رقابت‌ها به دست نیاوردند و اغلب هم بعد از شکست عنوان کردند که این جام در اولویت کارشان نبوده و هدف شان حضور پرقدرت در لیگ برتر است.
پارس جنوبی که هفته‌ها صدرنشین بود و در اولین سال لیگ برتری شدنش چهره خوبی از خود در مسابقات به نمایش گذاشته، سپاهان و ذوب ‌آهن در ادامه افت فوتبال اصفهان، در کنار فولاد خوزستان، پیکان، سایپا و پدیده از جمله لیگ‌ برتری‌هایی بودند که برابر تیم‌های لیگ یکی تن به شکست دادند و به این شکل شانس کسب جام در این میدان و رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند.
استقلال هم به زحمت از سد گل‌گهر سیرجان گذشت، اگر آبی‌پوشان نگران التیماتوم هیات مدیره و حساسیت بازی‌های پیش رو برای ماندن علیرضا منصوریان در تیم نبودند چه بسا نام این تیم هم امروز در بین حذف شدگان جام حذفی نقش می‌بست اما آبی‌ها به واسطه وضعیت داخلی‌شان، برای بازی‌های پیش رو هوشیارتر عمل میکنند تا خطر برکناری را از بیخ گوش خود دور کنند.
پرسپولیس به دلیل پیش رو داشتن دیدار با الاهلی در مرحله یک‌ چهارم نهایی لیگ قهرمانان، هنوز دیدارش با نفت تهران را برگزار نکرده، از قبل اعلام شده بود که زمان قطعی این مسابقه بعد از رویارویی پرسپولیس و الاهلی اعلام خواهد شد.
چیزی که مشخص است،‌ سرخپوشان باید برای سومین بار در حدودا دو ماه اخیر، به مصاف نفت بروند. نفتی که در دو دیدار گذشته با حمید درخشان رودرروی شاگردان برانکو قرار گرفت و رفته رفته با مشخص شدن وضعیت مدیریتی باشگاه و بازگشت علی کریمی، انسجام بهتری خواهد یافت.
پرسپولیس باید این دیدار را در کنار بازی‌های لیگ برتر، جدی بگیرد. از تیمی که به جرات این روزها در بهترین شرایط ممکنش قرار دارد و با تیم رویایی دهه 60 مقایسه می‌شود، انتظاری جز این نمی‌رود.
انتظار کسب چند جام از این تیم، چیزی است که کاملا با بضاعت فنی تیم و داشته‌های این سال‌های پرسپولیس همخوانی دارد.
هواداران هم برای جبران اتفاق تلخی که سال گذشته با شکست دور از انتظار برابر قشقایی رخ داد، انتظار دارند که تیم باصلابت‌شان جام حذفی را هم جدی بگیرد.
خصوصا اینکه تا اینجای کار بسیاری از مدعیان لیگ برتری از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند و اگر پرسپولیس هدفش کسب این جام باشد، به راحتی می‌تواند این کار را انجام دهد و جام دیگری را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.
درحقیقت حذف لیگ برتری‌ها از جام حذفی هم زنگ خطری برای پرسپولیس است که اگر نخواهد این جام را جدی بگیرد حتما از دور رقابت‌ها حذف خواهد شد، از سوی دیگر حذف تیم‌های مدعی به سود شاگردان برانکوست که اگر این جام را هم نشانه رفته باشند، با دردسر و مشقت کمتری می‌توانند به آن برسند.


مرضیه دارابی

جام حذفی

پرسپولیس

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی