جام طلایی واقعی ما تو هستی " هانی جان"

جام طلایی واقعی ما تو هستی " هانی جان"


آمدی و افتخار دادی یادگار هادی ، فرزند ۲۴ ابدی.

من و تو و خانواده پرسپولیس تنها صاحبان جشن در دنیا بودیم که دعوتش و برگزاری مراسمش با دگرتران بود! و جامش زهرآگین شد به زهر حسادت که در چگونگی نوشیدنش هم تکلیفمان کردند.
بارها بصورت سربسته و علنی نسبت به تحرکات مجازی اندک هواداران رامین رضاییان که ناتوان از کنترلشان است و فعالیت های رسانه ای حامیان شناخته شده وی در میان بازیکنان سالهای دورمان که گویی مسئله رامین و اکراینی های تیم صرفا به بهانه ای نزد آنان برای زدن برانکو و طاهری تبدیل شده است، هشدار دادیم. شاید رامین خودش هم متوجه نیست که برای این افراد متن مهم است و در پشت این همه پشتیبانی و بهانه جویی ، او حاشیه و آلت دستی بیش نیست درحالیکه خود آنان مدیون پرسپولیس و این هواداران میلیونی اند و نه ولی نعمت آنها. از هجمه های رسانه های مخالف و بی عدالتی های برخی ارکان فدراسیون هم که نگو و نپرس.
امیدوارم پیام حضور یکصد هزارنفری هوادارانی که در حمایت از پرسپولیس و قدردانی از تصمیمات طاهری و برانکویی که پرسپولیس را به اوج تر از اوج های پیشین خود رسانده و موجباب سربلندی همین هواداران را که بعد از افشین قطبی طعم تلخ ناکامی ها را با مربیگری همین بهانه جویان چشیده بودند فراهم آورده است، از جشن قهرمانی ما و تشویق مکرر برانکو و طاهری و بازیکنان تیم و نام نبردن از رامین رضاییان به روشنی درک کرده باشند. 
اینان به علاوه عوامل برگزارکننده جشن و آنهایی که واقعیت را از هانی که باور داریم از من و بسیاری از ما بهتر مسایل را درک می کند پوشاندند و در فضای مجازی هانی را برای بالا بردن جام با دستهای کوچکش و نه فقط برای شرکت در جشن پس از اهدای جام اغوا کردند ، کافیست از خود بپرسند چگونه حضور طفلی که یادگار هادی است را با تنگ نظری هایشان و با ترغیب دگرتران به انحراف از راه مولی علی (ع) برنتافتند! 
مطابق قوانین موضوعه فدراسیون فوتبال، کسانی حق حضور در کنار و درون زمین مسابقه و نشستن روی نیمکت تیم! را دارند که برای ایشان ID کارت (کارت مجوز) از سوی سازمان لیگ صادر شده باشد. اما این که آیا این قانون به برگزاری جشن قهرمانی که صاحبان اصلی اش تنها هواداران و اعضاء تیم و باشگاه قهرمان اند اما برای جلوگیری از شلوغی و هرج و مرج،عوامل باشگاه و بازیکنان به نمایندگی از کل جام را تحویل می گیرند نیز تسری پیدا می کند یا نه، چیزی پیدا نکردم. یعنی اصولا و عقلا مسئولیت برگزاری جشن قهرمانی و چگونگی آن و مدعوین لااقل از لحظه اهداء جام به بعد باید برعهده باشگاه قرار داشته باشد درست مثل بلیط فروشی و خیلی چیزهای دیگر که باید بر عهده باشگاه میزبان باشد ولی نیست. 
اما فرض بر آن که توافق شده بود اینچنین نباشد. یعنی نظارت حداکثری بر فضا از جانب دیگرتران که توانمندند و دیگران را ناتوان می پندارند باشد که نامحرم نباشد! در فضای مجازی بسرعت تصویر نامه ( ابلاغیه ) سازمان لیگ به امضای آقای بهاروند خطاب به سرپرست باشگاه پرسپولیس آقای طاهری دست بدست شد که در سایتهای خبری هم جهت تطهیر سازمان لیگ آمد، بی تاریخ و امضاء روی یک میز کار که تقویم رومیزی اش در کمال تعجب بنظر تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ را نشان می دهد ! ما هواداران هم که همگی بگفته کیروش در مصاحبه اش با فورفورتو از قشر کارگر صفیم که هرگز کار ستادی نکرده و نمی دانیم مکاتبات و رونوشتهای ارسالی آن لزوما باید با درج تاریخ و شماره اندیکاتور دبیرخانه صورت گیرد . باتوجه به متن نامه فرض است که آن نامه،مربوط به جشن قهرمانی موضوع آن در تاریخ مندرج در آن است.در بند الف آن آمده تنها بازیکنان و کادر فنی که دارای کارت مسابقات این فصل لیگ برتر می باشند برای دریافت "مدال" روی سکوی خواهند رفت! و در ادامه اسم این افراد آورده شده است. 
یک راز موفقیت پرسپولیس در این فصل را همین جا فاش کنم؟ یک قرارداد نانوشته داریم بین هوداران که موضوعات حول و حوش تیم و باشگاه مان را خودمان حلاجی کنیم پیش از آنکه امثال عادل با تمام احترامی که برای وی قائلیم، آنالیز درست یا غلط تیم خود را به خوردمان دهد. یعنی عمل به دستور دین که می گوید به حساب خود برسید پیش از آنکه به حسابتان رسیدگی شود. 
در این بند تنها ذکر از دریافت مدال به میان آمده و از دریافت جام در متن خبری نیست، همچنین خط خوردگی انتهای خط ششم نامه و نیز فاقد تاریخ و شماره بودن نامه همگی شائبه تایپ عجولانه نامه برای در معرض دید عموم قرار دادن آن پس از جشن و در پی اتفاقات پیش آمده را بقصد تطهیر سازمان لیگ به ذهن متبادر می کند. حتی با توجه به اطلاعات قانونی پندار خمارلو بر اساس مصاحبه ایشان که در ۲۹ فروردین در سایت نود منتشر گردید و ایشان طی آن به صراحت از عدم توان باشگاه به دعوت رامین رضاییان گفت و بر لزوم حضور این بازیکن با لباس شخصی بر روی سکوهای ورزشگاه هنگام برگزاری مراسم مانند دیگر هواداران بدلیل منطقی عدم سمت قانونی وی در باشگاه و عدم صلاحیت او برای دریافت کارت مسابقه تأکید کرد، نمی توان از وصول چنین نامه ای توسط باشگاه اطمینان حاصل کرد.اما آنچه جالب توجه است عکس العمل هواداران انگشت شمار رامین در ذیل این مصاحبه است که با هجمه و مستمسک قرار دادن حضور هانی فرزند کاپیتانی که اخلاق و زحماتش در قید حیاتش و روح وفاقی که فوت او در تیم ایجاد کرد هرگز با رفتارها و بی اخلاقی های رامین و حتی با تأثیراتش در نتایج تیم قابل قیاس نیست، یک بازیکن حرفه ای را با یک کودک مقایسه کردند و سعی کردند او را تحمیل نمایند. عجیب آنکه تا روز دوشنبه ۲۸ فروردین طبق خبر منتشر شده در خبر ورزشی هنوز هیچ دعوتی از خانواده هادی و شخص هانی برای شرکت در جشن بعمل نیامده بود و بر طبق گفته آقای طاهری و در اجرای قانون، هرگز هم از سوی باشگاه این دعوت انجام نشد و وی روز جشن توسط بازیکنان تیم از نیت خیرشان مطلع شد و طبعا تلاش باشگاه و بازیکنان با اتفاقاتی که توسط مقامات رسمی حاضر در جشن رقم خورد بی نتیجه ماند . حالا همین نفرات که مشخص نشده چگونه برایشان مسجل شده بود هانی قرارست در جشن در کنار زمین باشد! کاسه داغ تر از آش شده اند و همان بازیکنان دوران دور حامی رامین و منتقد برانکو و طاهری باید بگویند حضور رامین رضاییان به چه قیمت و در عناد با چه چیز؟ چرا با هجمه بر علیه حضور یک کودک و کودکان بازیکنان پرسپولیس مصداق تنگ نظرانه "نه خود خوردید نه کس دهید" شدند؟ باید از مسئولین و مقامات برگزاری جشن هم پرسید که آیا نگرانی شان از زیر سؤال رفتن توسط یک عده قلیل حامیان رامین یا نفوذ برخی ها باعث شد که هانی را به آتش آنان بسوزانند و چشمانش را گریان کرده و طعم جشن را در کاممان تلخ کنند ؟ حالا ضیاء عربشاهی توصیه کرده است جهت دلجویی از هانی همین افراد به ظاهر پیشکسوت به منزل هادی بروند! و یا آقای فنونی زاده گفته خود این افراد یک جام برای هانی به منزل هادی می برند! البته ایشان نفرمودند سمت حقوقی ایشان چیست و این جام قرار است از کجا خریداری یا تأمین شود، میدان منیریه !؟ و جالب است که به خودشان زحمت نمی دهند بگویند اگر مصاحبه های جنجالی و تشنج زای درطول فصل امثال این دو عزیز و عزیزانی چون استیلی ، درخشان ، قلیچ ، پیوس و پنجعلی با گرفتن ژست بزرگان و متعصبان پرسپولیس در حمایت از رامین رضاییان و زدن برانکو و طاهری و رادوشویچ و طارمی و غیره به ثمر می نشست آیا امروز این پیراهن عثمان! وجود داشت که ببینیم هانی آن را بالای سر ببرد یا رامین شان !؟ داستان شب زنده داری مهدی یادمان رفته یا شاگرد نانوا بودن رادو یا همین نزدیکی، توافق این ائتلاف بر ۳ ساله و نه ۵ ساله بستن قرارداد توسط طاهری با برانکو چون عرف نیست!؟
این دو سخن سید جلال حسینی را کنار هم بگذارید: هیچ بازیکنی با حاشیه هایش نمی تواند پرسپولیس را زمین بزند و برانکو هیچ وقت بازیکنش را تخریب نمی کند و در پست اینستاگرام خود هم با عنوان درد دلی با هواداران نوشت : پس از مسجل شدن قهرمانی افراد بیشماری ( که هیچ نقشی در این مهم نداشتند ) برای هماهنگی حضور هانی با بنده تماس گرفتند.پس قراری با بازیکنان و مسئولین باشگاه گذاشتیم ...اما بخاطر ندانم کاری و تنگ نظری برخی، این تصمیم بزرگ خانواده پرسپولیس به سرانجام نرسید و باعث جاری شدن اشکهای کودکی معصوم گردید . لازم می دانم جهت روشن شدن افکار عمومی عرض کنم تمام قول و قرارهای یادشده میان باشگاه و بازیکنان فقط جهت شادی روح هادی و خوشحالی خانواده آن عزیز گذاشته شد و هیچ کس بنای سوء استفاده از حضور پسربچه ای خردسال را نداشت. اما همیشه هستند کسانی که به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلودند و مصداق کاسه داغتر از آش.به دنبال منافع شخصی و سوء استفاده از احساسات کودکی معصوم. خدمت این دوستان عرض نمایم که بزرگی در ذات انسانست نه در نقش آفرینی.پس ژست بزرگان پرسپولیس را به خود نگیرید و چهره حق بجانب خود را کنار بگذارید چه آنکه راه اثبات تعصب و اسطورگی سوء استفاده از اشک چشمانی بی گناه نمی باشد. (پایان نقل قول)
مطمئنا منظور سید جلال از بازیکن با حاشیه هایش و اینکه برانکو هیچ وقت بازیکنش را تخریب نمی کند عکس نظر حمید استیلی است. منظورش از افراد بیشماری که هیچ نقشی در قهرمانی پرسپولیس نداشتند ولی با او تماس گرفته اند افراد تأثیرگذاری همچون علی کریمی و مهرداد میناوند و سلطان علی پروین نیست. منظورش از ندانم کار و تنگ نظر مسئولین باشگاه که بازیکنان با آنها قول و قرار گذاشته بودند نیست. درک منظورش از آنان که دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلودند و کاسه داغ تر از آش اند و دنبال منافع شخصی خود هستند و ژست بزرگان پرسپولیس با چهره حق به جانب به خود گرفته اند و سید سعی می کند به آنها راه اثبات تعصب و اسطورگی را نشان دهد، سخت نیست. 
حمید استیلی در مصاحبه منتشر شده اش در سایت نود به نقل از ایسنا می گوید در پرسپولیس رامین رضاییان را خرد کرده اند! و نمی گوید رامین را چه کسانی آلت دست خود کردند و در طول فصل بر سر برانکو و هواداران کوبیدند و رامین با پرسپولیس و برانکو محبوبش چه کرد! و پر و بال دادن به رامین و خوراک دادن به حامیان سایبری اش امروز جه فاجعه ای را در جشن قهرمانی رقم زد! 
استیلی در بخش دیگری از سخنانش می گوید (جمله به جمله را با علامت تعجب بخوانید) : رامین رضاییان امسال در پرسپولیس خیلی اذیت شد. من از نزدیک شاهد این موضوع بودم! ... او بازگشت تا پیراهن پرسپولیس را بپوشد اما او را در این تیم اذیت کردند. بارها می دیدم رضاییان که بازیکن فیکس تیم ملی بود را در دقیقه ۸۸ یا ۹۰ به بازی می گرفتند و این موضوع واقعا روی روح و روان بازیکن تأثیر گذاشته بود . او در تیم ملی بسیار خوب درخشید و بازیکن فیکس بود. هر زمانی هم که در پرسپولیس به بازی گرفته شد یا برای این تیم پاس گل داد یا گلزنی کرد. شاید بتوان گفت بخش اعظمی از امتیازات این تیم را که الآن به قهرمانی پرسپولیس منجر شده رضاییان بدست آورده است.با این حال پرسپولیس ملی پوش تیمش را خرد کرد. (پایان نقل قول) 
اگرچه ایشان که نه در طول فصل و نه در جشن قهرمانی در ورزشگاه رویت نشده است! نگفته چه قدر نزدیک به صحنه بوده اند لیکن اینکه بازیکنی را که بارها (کلا ۵ بازی فصل بازی کرده) در دقیقه ۸۸ یا ۹۰ به بازی بگیری و بتواند بخش اعظم ۶۵ امتیاز کسب شده تیم را به تنهایی بدست آورد در نوع خود اظهارنظری بی نظیر است و بیشتر به طنز می ماند و سؤال مهم آنست که آیا کیروش هم با تبدیل رامین به نیمکت نشین وریای غفوری یک در میان مصدوم در بازی با چین قصد اذیت رامین را دارد یا مخالفت با استیلی و دیگر افراد ائتلاف بازیکنان دور دست پرسپولیس را؟ و آیا تبریک کارلوس کیروش بابت قهرمانی پرسپولیس بالاخص به بازیکنانی که دیگر رامین در بین آنان نیست زنگ خطری برای رامین در تیم ملی نیست ؟ بنظر می رسد استیلی هنوز از حال و هوای آن سال که قطبی از سرمربیگری پرسپولیس و ملی خلع شد بیرون نیامده است، همان زمانی که در محافل خبری از او نقل شد که او پرسپولیس را قهرمان کرده و نه افشین قطبی! اما آنروز بر عکس امروز روزهای بد سرمربی قهرمان لیگ هفتم بواسطه پروژه ضعیف نشان دادن نتایجش در ۳ بازی ملی و زدنش بود.
آقایان به زعم خود پیشکسوت! استاد عیوضی پیشکسوت کوهنوردی ایران می گوید : در خانه ای که بزرگی کوچک شود هیچ کوچکی بزرگ نخواهد شد.
اما با کمال احترام بعنوان یک هوادار گلایه ای هم داشته باشم از پدر بزرگ هانی . کاپیتان ما اسطوره صبر و تحمل بود و انتقال همین خصوصیت او باعث شد هواداران پرسپولیس در روزهای بد بعد هادی با صبر و تحمل تیم را از قعر جدول به قهرمانی رهنمود شوند. کاش با اولین ممانعت دست هانی را نمی گرفتید تا او را بازگردانید . شاید اگر قدری تحمل می کردید هانی حتی شده بعنوان آخرین نفر جام را با دستان پاکش لمس می کرد. مایی که در بدترین ناملایمات طول فصل حرف حق خانواده پرسپولیس را به کرسی نشاندیم...اما باور کنید یادگار طلایی ۲۴ ابدی در خانواده ارتش سرخ حکم جام واقعی را دارد و آن جام اهدایی بهانه جهت بر روی دست گرفتن هانی توسط بازیکنان

علیرضا هادیان

هانی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی