شما میلیاردی بخر!، ما قهرمانیم

شما میلیاردی بخر!، ما قهرمانیم

شرایط سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات با روندی متفاوت در حال پیگیری است.

به گزارش پیروزی‌دیلی، فصل نقل و انتقالات است و تیم‌ها مشغول یارگیری، پرسپولیس و استقلال نیز مشغول به جذب نفرات مدنظر خود برای حضور پرقدرت در مسابقات هستند. رویه دو تیم اما بسیار متفاوت است. پرسپولیس به دنبال پوشش نقاط ضعف خود است و استقلال به دنبال خریدهای میلیاردی! خبرنگار پیروزی در ادامه شرایط دو تیم در نقل و انتقالات را مورد بررسی قرارداده‌ است.


پوشش نقاط ضعف یا خرید میلیاردی؟!

پرسپولیس خیلی زود وارد فازخرید بازیکن شد. منشا و خلیل‌زاده در حالی که پرسپولیس هنوز درگیر بازی‌های آسیایی بود رسما سرخ‌پوش شدند و پس از آن نیز نعمتی و مصلح پرسپولیسی شدند و تا با تمدید احتمالی کامیابی‌نیا و بازگشت نوراللهی فهرست بزرگسالان پرسپولیس تکمیل شود. در مقابل استقلال با خرید بیت‌سعید خریدهای خود را آغاز کرد و در ادامه نیز شهباززاده، شجاعیان و منتظری نیز به این تیم اضافه شدند. در حالی که پرسپولیس با توجه به کمبود نیروی دفاعی دو بازیکن در این منطقه خرید، استقلال با مبالغ گزاف بیشتر روی خط حمله خود که فصل گذشته نقطه قوت این تیم بود دست گذاشته است.


نجومی‌های فصل گذشته، تمدیدی‌های میلیاردی

پرسپولیس در حالی وارد نقل و انتقالات شد که تنها دو بازیکن آزاد داشت. تیم رقیب اما تعداد بیشتری بازیکن آزاد داشت و در نتیجه زمان بیشتری صرف تمدید با بازیکنان خود کرد. در حالی که پرسپولیس پس از بازی با لخویا وارد مذاکرات سنگین با کامیابی‌نیا برای بستن قراردادی دو ساله و با نرخی معقول شد و همچنان در حال مذاکره است، آبی‌ها در همان جلسه اول و با مبالغ نجومی با بازیکنان مدنظر خود به توافق می‌رسند! گفته شده که ابراهیمی با مبلغی حداقل یک و نیم میلیارد تومانی با استقلال به توافق رسیده و نفراتی چون رحمتی و حیدری که از فصل گذشته با استقلال قرارداد داشته‌اند نیز برای فصل در همین حدود دریافت خواهند کرد.


ورودی‌های میلیاردی استقلال، پرسپولیس محدود به سقف قرارداد

در حالی که به احتمال بسیار زیاد تنها دو خرید پرسپولیس سقف قرارداد این باشگاه (یک میلیارد) را دریافت خواهند کرد، باشگاه رقیب در این زمینه حداقل سه مورد ارقام بالای میلیارد و یک مورد رکوردشکنی در ادوار لیگ داشته است! در میان بازیکنان ورودی دو تیم، مصلح و نعمتی از پرسپولیس بسیار کمتر از سقف قرارداد دریافت خواهند کرد، در مقابل شهباززاده، بیت سعید و منتظری نفرات میلیاردی استقلال هستند و داریوش شجاعیان نیز انتقال گران‌قیمتی است که حداقل نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان برای استقلال آب خواهد خورد. ارقامی که استقلال را برای چندمین فصل متوالی تبدیل به گران‌ترین تیم فصل خواهد کرد و به احتمال زیاد منجر به ثبت گران‌ترین تیم ادوار لیگ‌برتر خواهد شد.


کدام تیم تقویت شد؟

در فصلی که گذشت پرسپولیس با اقتدار قهرمان شد و تنها تیم ایرانی بود که به جمع هشت تیم برتر آسیا رسید. با وجود این سرخ‌ها در طول فصل استرس نیمکت ضعیف را همراه خود داشتند. برانکو که ترکیب اصلی خود را شناخته در نقل و انتقالات به دنبال تقویت نیمکت بود که بازیکنانی در همین راستا جذب پرسپولیس شدند. در میان نفرات جذب شده تنها منشا در ترکیب اصلی حضور خواهد داشت و مابقی بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی خواهند جنگید. پرسپولیس در حال حاضر نفراتی چون رادوشوویچ، خلیل‌زاده، مصلح، ربیع‌خواه، نعمتی و علیپور را روی نیمکت خوهد داشت که احمد نوراللهی نیز احتمالا به جمع آنها اضافه خواهد شد. در نقطه مقابل استقلال برعکس عمل کرده است. استقلال که در دفاع ضعف داشت نه تنها در تقویت خط دفاع خود موفق نبود، بلکه با جدایی احتمالی رابسون بهترین مدافع خود را نیز از دست داده است و منتظری که ده سال پیرتر از این بازیکن است جانشین وی در استقلال شده است. استقلال در تقویت کناره‌های دفاع نیز ناکام ماند تا در دفاع راست غفوری همیشه مصدوم و در دفاع چپ تنها میلاد زکی‌پور کم تجربه را در اختیار داشته باشد. دیگر خرید استقلال در پستی است که این تیم فرشید اسماعیلی جوان را در اختیار داشته است. داریوش شجاعیان که هم پست اسماعیلی است در حالی با مبلغی نجومی به این تیم پیوسته که نقطه ضعف استقلال در پست شماره ده نبوده است. همچنین سجاد شهباززاده نیز به جای کاوه رضایی به این تیم ‌پیوسته است، مهاجمی که در فصل گذشته تنها دو بار موفق به گلزنی شده و مدت‌ها است از شرایط آرمانی به دور است.


شما میلیاردی بخر، قهرمانی برای ماست

خریدهای نجومی اسقلال در روزهای اخیر شاید تنها در یک پست این تیم را تقویت کرده باشد اما نقاط ضعف استقلال همچنان باقی است. استقلال احتمالا در یک سوم ابتدایی لیگ امید ابراهیمی را نیز در اختیار نداشته باشد تا وضعیت برای منصوریان دشوارتر نیز شود. آبی‌ها دلخوش به عکس یادگاری با بازیکنان میلیاردی هستند و فعلا به روزهای سخت پیش رو فکر نمی کنند، هرچند که با نخستین شکست تمامی این فضای کاذب از بین خواهد رفت و داغ شکست شش تایی در مقابل العین تازه خواهد شد. در سوی دیگر پرسپولیس نقاط ضعف خود را ترمیم کرده و با نفرات جوان‌تری نسبت به استقلال به میدان خواهد رفت. پرسپولیس برای موفقیت در پنج جام پای به میدان خواهد گذاشت و با توجه نفرات جذب شده در مسیر تاریخ‌سازی گام برخواهد داشت. سوال اینجاست، استقلال با خط دفاعی پر حفره، غیبت ده هفته‌ای امید ابراهیمی، با مهاجمی که در یک فصل تنها دو گل زده و دروازه‌بانی که روز به روز ضعیف‌تر از دیروز است چه خواهد کرد؟


پدرام محمدزاده

استقلال

نقل و انتقالات

پرسپولیس

نیما :
۹ تیر ۹۶
دوست عزیز این چه طرز صحبت با باشگاه قهرمانه؟این چه منطقیه؟چه کسی به ترکیب تیم قهرمان دست میزنه؟مگر ما چی کم داشتیم که مثل تیم رقیب خونه تکونی کنیم؟الان رئال مادرید چند بازیکن جذب کرده؟بارسا چطور؟اتفاقا ما نیازی نداریم به هر قیمت بازیکن جذب کنیم.اگر باشگاهم بخواد من به عنوان هوادار مخالغم.دیدت رو عوض کن.ما بهترین تیم رو داریم.بهترین عملکرد در نقل و انتقالات رو داشتیم.حسرت خریدهای تیم رقیب رو نخور.اونا شیش تا خوردن.لطفا مارو با اون تیم ضعیف مقایسه نکن که تحقیر میشیم.
Ali :
۶ تیر ۹۶
باهمین حرفها به خودتون امیدواهی بدهید  اینکه استقلال باترفند مبلغ بالاپیشنهاددادن بازیکن میگیره وبابازیکنانش تمدیدمیکنه بدنیست بداونه که بامبالغ پایین پیشنهاددادن بازیکنانی مثل بشاررسنو کاوه رضاییو کنعانیو سعدناطقو فراری بدی 
Ali :
۶ تیر ۹۶
چرا شما دست ازخودشیرینی برای ترکاشوندوطاهری برنمیدارید؟ خوشحالید هربازیکنیوکه مابا استقلال سرجذبش رقابت داریم ترکاشوند بامبلغ کم پیشنهاد دادن میده به استقلال؟ اقای ترکاشوند بابت اوکراینیهاکه خودش واسطه بود بابت هرکدوم یک میلیاردوخردی داد ولی برای جذب بازیکنانی که خواهان زیادارندو به اقای ترکاشوندچیزی نمیرسه مثل بشار رسنو سعدناطق که صدبرابربهترازاوکراینیها هستن میره مبلغ پایین پیشنهاد میده.الان بابت تمدیدکامیابی نیا یکماهه دارند مذاکره میکنندوحاضرنیستن مثل استقلالیها هرجوری شده بازیکن تاثیرگزارشو حفظ کنه این هشداروبدهیدبه باشگاه وترکاشوندکه ازدست دادن کمالو هواداران ازچشم شما میبینند 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی