جای خالی عالیشاه در میان برترین ها /آینده بهترین گلساز لیگ پانزدهم در خطر

جای خالی عالیشاه در میان برترین ها /آینده بهترین گلساز لیگ پانزدهم در خطر

امید عالیشاه می توانست همچون فصل پانزدهم ستاره مسابقات باشد

اختصاصی پیروزی دیلی،پرسپولیس در لیگ شانزدهم علاوه بر کسب قهرمانی، همه ترین های لیگ برتر را تصاحب کرد. تنها عنوان مهمی بود که این فصل به شاگردان برانکو تعلق نگرفت، بهترین گلساز بود؛ عنوانی که امید عالیشاه در فصل گذشته با ارسال 8 پاس گل برای پرسپولیسی ها به ارمغان آورد و جدایی نابهنگامش در نیم فصل، امکان تکرار دوباره آن را از پرسپولیس گرفت. در فصلی که گذشت مسلمان، رفیعی و علیپور با ارسال 7 پاس گل به صورت مشترک، برترین پاسورهای پرسپولیس بودند و پس از مبعلی، حاج صفی و رضایی که با 8 پاس گل، برترین پاسورهای لیگ شانزدهم بودند، در رده دوم قرار گرفتند.

امید عالیشاه که در 3 فصل اخیر از جمله بازیکنان اصلی پرسپولیس بود و ستاره این تیم لقب داشت، در فصل شانزدهم هم مرد ثابت تیم برانکو بود و در 9 بازی برای پرسپولیس به میدان رفت.وینگر چپ خوش تکنیک سرخها از هفته دهم به دلیل مصدومیت از ترکیب پرسپولیس خارج شد و در نیم فصل به دلیل پشت سرگذاشتن خدمت سربازی پس از 3 فصل و نیم بازی در محبوبترین تیم آسیا به تیم تراکتورسازی پیوست. عالیشاه 711 دقیقه برای پرسپولیس در نیم فصل نخست به میدان رفت و یک گل و یک پاس گل داد و در حالی که امیدوار بود درخشش را در تیم تراکتورسازی ادامه داده و بتواند همچون فصل گذشته بهترین گلساز فصل لقب بگیرد به دلیل حکم انضباطی فیفا و محرومیت تراکتورسازی از جذب بازیکن،فرصت بازی در نیم فصل دوم را از دست داد .    

عالیشاه باید در فصل هفدهم نیز به خدمت سربازی خود ادامه دهد و این در حالی است که تراکتورسازی در تابستان نیز نمی‌تواند بازیکنی به لیست خود اضافه کند، چون همچنان از سوی کمیته انضباطی فیفا محروم است. با این شرایط بنظر می آید ستاره تیم پرسپولیس باید در یکی از تیم های نظامی لیگ یکی مانند ملوان یا فجرسپاسی به فوتبالش دهد، که این یک بازگشت به عقب برای بازیکنی است که 3 فصل فوق العاده در لیگ برتر داشته است. امید عالیشاه قبل از آغاز لیگ شانزدهم از فوتبال اروپا  و لیگ ترکیه پیشنهاد بازی داشت که با رد تمام پیشنهادات خارجی و داخلی قرارداد خود را با سرخپوشان با این جمله که "پرسپولیس بر سر من گذاشت" تمدید کرد، ان هم در حالی که تیم هایی مانند استقلال و تراکتورسازی پول بیشتری به ستاره پرسپولیس می دادند. حال این بازیکن که در بزرگترین و محبوبترین تیم باشگاهی فوتبال کشور کاپیتان بوده و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد با چنین سابقه ای و در شرایطی که در اوج فوتبالش قرار دارد باید در لیگ یک به فوتبالش ادامه دهد! اینکه بازیکنان برای گذراندن خدمت سربازی‌ به تیم‌های خاصی نقل مکان کنند از آن دست اتفاقات عجیبی ست که فقط در فوتبال ما شاهد آن هستیم و کسی هم به این فکر نیست که آینده یکی از بااستعدادترین فوتبالیست های این کشور بخاطر قوانین عجیب حاکم بر فوتبال ما در حال تباه شدن است.

 تا به کی قرار است بازیکنان لیگ برتری با معافیت تحصیلی فوتبال بازی کنند و تیم ها هر لحظه بیم آن را داشته باشند که ستاره های خود را از دست خواهند داد؟ جدایی عالیشاه و نورالهی در نیم فصل ضربه بزرگی به پرسپولیس زد و نیمکت  پرسپولیس را که برای قهرمانی می جنگید از بازیکنان بزرگ خالی کرد و  حتی می توانست قهرمانی سرخها را به خطر بیندازد. اگر وحید امیری جذب پرسپولیس نمی شد، برانکو هرگز نمی توانست برای جای خالی امید عالیشاه، ستاره تیمش کاری کند و چه بسا جدایی عالیشاه هم مانند نورالهی در طول فصل مشکل ساز می شد.

قطعا اگر عالیشاه از جمع سرخپوشان جدا نمی شد آمار گلزنی این تیم بهتر از چیزی بود که در پایان فصل بدست آمد؛بازیکنی که فصل به فصل، پیشرفت بیشتری داشت و عملکرد درخشانتری از خود به جای گذاشت.عالیشاه در 17 بازی لیگ سیزدهم،2 گل و یک پنالتی برای سرخپوشان گرفت. در لیگ چهاردهم او 26 بار برای سرخپوشان به میدان رفت و در فصل بحران زده سرخها ستاره تیم بود و 4 گل و 3 پاس گل داد.او در دربی رفت زننده گل برتری سرخها به حریف بود. عالیشاه در 3 فصل و نیم حضورش در پرسپولیس هرگز در دربی بازنده نبود و ستاره این بازی بزرگ بود. او در 6 دربی حاضر بود و با فرارهای تند و تیز و ارسال های دیدنی اش  کابوس مدافعان استقلال بود. بدون شک اگر عالیشاه در دربی برگشت حاضر بود باز هم می توانست ستاره میدان باشد و نتیجه را به نفع پرسپولیس تغییر دهد.اما غیبت او و احمد نورالهی باعث شد تا سرخپوشان علیرغم برتری به حریف در دربی برگشت بازنده باشند.

اوج درخشش عالیشاه در لیگ پانزدهم بود.او علاوه بر اینکه 8 پاس گل به همبازیانش داد و نقش بسزایی در آقای گلی طارمی داشت، 6 بار هم برای سرخپوشان گلزنی کرد و بعد از جری بنگستون بهترین گلزن پرسپولیس بود. بیلان بازی عالیشاه در 3 فصل اخیر بیانگر این نکته است که درخشش عالیشاه می توانست در فصل شانزدهم نیز ادامه دار باشد، اما متاسفانه یک انتخاب اشتباه مسیر فوتبال این بازیکن را تغییر داد و حال شرایط به گونه ای پیش رفته که آینده این بازیکن در ابهام قرار گرفته است. 

 

شیوا دورانگر

 

Ali :
۲۵ ارديبهشت ۹۶
اقا چراالکی اینو بزرگش میکنید چرامرد نیستید بنویسید این بازیکن تو نیم فصل حضورش تو پرسپولیس کل امارش یه‌گل بود همین چرا نمینویسید این اقابا وجود داشتن گواهی تحصیلی  وباوجوداینکه میتوانست تااخرفصل در پرسپولیس بمونه خیلی موزیانه از پرسپولیس جدا شد وتیمو بی بازیکن کرد  خواهشا اینارو بزرگ‌نکنید الکی 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی