جدال برانکو با دایی تماشایی است/رقابت جذاب مهندس های پرسپولیس و نفت

جدال برانکو با دایی تماشایی است/رقابت جذاب مهندس های پرسپولیس و نفت

صدرنشین لیگ برتر در شرایطی به مصاف نفت تهران می‌رود  که نیمی از نفرات اصلی اش را در این بازی در اختیار نخواهد داشت.

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی،تیم پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر در ورزشگاه تختی به مصاف نفت تهران خواهد رفت. دیدار رفت دو تیم با پیروزی 3 بر صفر سرخپوشان پرسپولیس همراه بود. در جدول رده بندی تیم پرسپولیس با  50 امتیاز و 5 امتیاز اختلاف امتیاز با تیم تراکتور سازی که یک بازی بیشتر از سرخها انجام داده و در بازی اخیر خود مقابل سایپا متوقف شد، در رتبه نخست قرار دارد.
 دست بسته برانکو و نیمکت خالی پرسپولیس
شاگردان برانکو در آخرین بازی لیگ برتر، مقابل تیم سپاهان به پیروزی دو بر یک دست یافت و در دو مسابقه آسیایی خود نیز مقابل الهلال و الوحده به یک تساوی و یک پیروزی دست یافتند؛فشردگی و سنگینی مسابقات پرسپولیس برای این بدون تبعات نبود و خستگی و مصدومیت نفرات کلیدی این تیم را به دنبال داشت و سیدجلال حسینی، وحید امیری، سروش رفیعی و علی بیرانوند  4 بازیکن اصلی تیم برانکو با آسیب دیدگی مواجه شدند و سرخپوشان که  پیش از این وحید امیری، محمد انصاری، حسین ماهینی و کمال‌الدین کامیابی‌نیا را به دلیل محرومیت در این بازی از دست داده بودند، با ترکیبی دگرگون شده و متفاوت از بازیهای گذشته مقابل تیم نفت قرار گرفتند.البته مصدومان پرسپولیس به این بازی رسیده و مقابل نفت در ترکیب پرسپولیس به میدان خواهند رفت.
غیبت گلزنان بازی رفت
 از نفراتی که در مسابقه رفت به میدان رفتند بیرانوند، احمدزاده،حسینی، ربیع خواه، مسلمان و طارمی در این بازی حاضر خواهند بود و پرسپولیس با 5 تغییر به نسبت بازی رفت مقابل نفت قرار خواهد گرفت.انصاری، ماهینی و امیری به دلیل 3 اخطاره شدن، کامیابی نیا به دلیل انضباطی و عالیشاه به دلیل پشت سر گذاشتن خدمت سربازی و حضور در تیم تراکتورسازی در این بازی غائب خواهند بود و با این شرایط باید گفت پرسپولیس دو گلزن بازی رفت خود را که ماهینی و کامیابی نیا باشد به همراه ندارد و تنها طارمی در این بازی حاضر خواهد بود.
تقویت نفت در نیم فصل دوم
 علی دایی در نیم فصل دوم تغییراتی در تیمش داشت و چند بازیکن با تجربه و اسمی را به خدمت گرفت و با جذب تیموریان و شهباززاده، تیم نفت را تقویت کرد. البته تیم نفت در هفته ای که گذشت درگیر حاشیه های بوده و بازیکنان این تیم در اعتراض به مشکلات مالی دست به اعتصاب زده و در تمرینات حاضر نشدند. علی دایی در بازی مقابل پرسپولیس دو غائب سرشناس خواهد داشت و میلاد فراهانی، گلر اول این تیم و محمد دانشگر مدافع ثابت این تیم به دلیل 3 اخطاره شدن غائب خواهند بود. علیرغم همه مسائلی که گفته شد باید گفت تیم نفت حریف سرسختی برای پرسپولیس خواهد بود و این تیم که در جام حذفی، فینالیست هم شده، متفاوت از آن تیمی است که در بازی رفت مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت و بازی در ورزشگاه خانگی این تیم مزید دیگری برای این تیم است که در این فصل بهترین نتایج را در خانه کسب کرده است.   
نفت؛ تیم داخل خانه
نفت تهران در خانه عملکرد بهتری به نسبت بازیهایی که در زمین حریفان بازی کرده است داشته و بیشترین امتیازات این فصل خود را در ورزشگاه تختی بدست آورده است.  تیم نفت در 22 بازی گذشته 32 امتیاز بدست آورده است و طبق آمار آنها از 11 بازی خانگی 20 امتیاز کسب کرده اند که این یک نشان ازقدرت این تیم در خانه دارد. نفتی ه در آخرین بازی خود، تیم ماشین سازی را در زمین این تیم با دو گل مغلوب کرد و در حال حاضر در رتبه پنجم قرار دارند.
30 دقیقه پایانی سرنوشت ساز
تیم دایی در دفاع و حمله عملکرد نسبتا یکسانی داشته و 26 گل زده و 24 گل نیز از حریفان دریافت کرده است .بررسی دقایق گل‌های زده و خورده نفت تهران نشان می دهد قدرت و ضعف این تیم در نیم ساعت پایانی است. تا جایی که آنها 12 گل از 24 گل زده خود را در این دقایق به ثمر رسانده و جالب اینجاست که 11 گل از 26 گل تیم های رقیب نفت در همین دقایق وارد دروازه این تیم شده است. جالب است که بدانید پرسپولیس هم بیشترین گل های خود را در 30 دقیقه پایانی به ثمر رسانده و شاید بازی دو تیم در نیمساعت آخر تازه آغاز شود و لحظات حساس بازی در این دقایق اتفاق بیفتند.
قاضی، برترین گلزن؛ مبعلی، موثرترین
در تیم نفت چند بازیکن شاخص وجود دارند که از جمله آنها می توان به محمد قاضی و ایمان مبعلی اشاره کرد. مهاجم سابق تیم های پرسپولیس و استقلال که سابقه گلزنی با پیراهن نفت را به پرسپولیس دارد، در این فصل نیز برترین گلزن نفتی ها بوده است؛ محمد قاضی با 9 گل زده بهترین گلزن تیم دایی بوده و ایمان مبعلی، طرح و بازیساز اصلی نفتی ها با ارسال 8 پاس گل، موثرترین بازیکن این تیم. جدال او و محسن مسلمان در این بازی دیدنی خواهد بود و باید دید کدامیک از این دو بازیکن که برترین های پست خود هستند در این بازی برای تیم خود موثرتر خواهند بود و ستاره این بازی لقب خواهند گرفت؟


شیوا دورانگر

جدال مهندس ها

پرسپولیس-نفت تهران

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی