جدال های خاطره انگیز پرسپولیس- پدیده؛ از 5  تایی شدن پدیده تا رکورد شکنی و قهرمانی سرخها

جدال های خاطره انگیز پرسپولیس- پدیده؛ از 5 تایی شدن پدیده تا رکورد شکنی و قهرمانی سرخها

تیم های پرسپولیس و پدیده مشهد امروز در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف یکدیگر می روند.

به گزارش پیروزی دیلی، بازی‌های پرسپولیس و پدیده همواره جذاب و پرگل بوده و مخصوصا در دو فصل اخیر صحنه های خاطره انگیزی از بازی دو تیم به یادگار مانده است. بدون شک یکی از خاطره انگیزترین بازیهای دو تیم در بازی برگشت فصل گذشته اتفاق افتاد که سرخپوشان با پیروزی 4 بر صفر مقابل پدیده چند هفته مانده به پایان فصل قهرمانی را با 80 هزار هوادار خود جشن گرفتند.به این بهانه نگاهی داشته ایم به چند بازی ماندگار تاریخ دو تیم در فصول گذشته لیگ برتر.

 

 5 تایی شدن پدیده در جام حذفی

 پرسپولیس و پدیده اولین بار در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که تیم لیگ یکی پدیده در پایان 90 دقیقه مقابل حریف نامدار خود به تساوی یک-یک دست یافت. در وقت های اضافه این بازی جذاب، این شاگردان علی دایی بودند که 4 بار موفق به گلزنی مقابل حریف شدند. ابتدا پرسپولیس با گل به خودی مدافع حریف به گل رسید و در دقایق پایانی تیم پدیده به گل تساوی دست یافت و در وقتهای اضافه پرسپولیس با گلزنی نورمحمدی، یونس شاکری، میلاد غریبی و هادی نوروزی این بازی را با نتیجه 5 بر یک به سود خود به پایان برد. 

 

سوپر گل به یادماندنی کاپیتان نوروزی

بازیهای پرسپولیس و پدیده در لیگ پانزدهم با نتیجه مشابه تساوی 2-2 دو تیم همراه بود. در بازی رفت ابتدا بادامکی دروازه پرسپولیس را باز کرد و این گل توسط علی علیپور پاسخ داده داده شد. در ادامه یکبار دیگر پدیده به گل رسید و هادی نوروزی که ستاره این بازی بود و پاس گل اول را در اختیار علیپور قرار داده بود باز هم ناجی سرخپوشان شد و با شوتی بسیار زیبا از فاصله ای دور که در پایان فصل به عنوان زیباترین گل شناخته شد بازی به تساوی کشاند.

در بازی برگشت هم ابتدا پدیده به گل رسید، سپس طارمی بازی را به تساوی کشید و هچون دیدار رفت دروازه پرسپولیس برای بار دوم  باز شد.سرخپوشان که 10 نفره شده بودند توسط رامین رضائیان یک دقیقه قبل از پایان بازی روی یک ضربه کاشته از فاصله 30 متری به زیبایی و با پای راست  دروازه بازی را به تساوی کشیدند. رضاییان با ان کاشته تماشایی  یاد گل زیبای هادی نوروزی را زنده  کرد.

 

پاس طلایی احمد

بازی های پرسپولیس و پدیده در لیگ  پانزدهم نیز جذاب و تماشایی بود. در بازی رفت دو تیم بار دیگر سرنوشت بازی در ثانیه های پایانی رقم زده شد. در این بازی پرسپولیس خیلی زود توسط طارمی به گل رسید اما درادامه تیم پدیده دروازه سرخپوشان باز کرد و در واپسین دقایق بازی در حالی که این بازی می رفت تا با تساوی و دور شدن پرسپولیس از صدر همراه باشد، تعویض طلایی برانکو برد ارزشمندی را برای این تیم رقم زد و احمد نورالهی که در دقیقه 72 به جای رضاییان به بازی آمده بود در دقیقه۹۲ پایه‌گذار گل دوم تیمش شد. در آخرین لحظات بازی یک ضربه کرنر نصیب پرسپولیس شد و با سانتر احمد نورالهی و ضربه علیپور توپ در موقعیتی مناسب روی سر وحید امیری نشست و او هم با یک ضربه تمام کننده دروازه پدیده را برای دومین بار باز کرد تا پرسپولیس به صدر جدول بازگردد.

 

4 تایی شدن پدیده در روز رکورد شکنی سرخها

بهترین برد سرخپوشان در فصل گذشته در هفته بیست و هشتم اتفاق افتاد. در جدالی که به نظر می رسید به دلیل قهرمانی زودهنگام پرسپولیس جذاب نباشد، یکی از تماشایی ترین بازیها شد و شاگردان برانکو که برخی ها گمان نمی کردند به دنبال برد نباشند با اشتهایی سیری ناپذیر تیم خوب و شکست ناپذیر رضا مهاجری را که 4 هفته بود دروازه اش بسته مانده و در 5 بازی متوالی مقابل حریفان به برد رسیده بود با 4 گل در هم کوبید. هر چهار گل سرخها در نیمه دوم و در فاصله دقایق 50 تا 90 مسابقه توسط کامیابی نیا، علیپور، طارمی و احمدزاده به ثمر رسید. با این نتیجه رکورد امتیاز در لیگ برتر شکسته شد و پرسپولیس در یک روز فراموش نشدنی در پایان بازی با 80 هزار هوادار حاضر در آزادی قهرمانی را جشن گرفت. 


شیوا دورانگر

 

 

 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی