جهنم آزادی در انتظار آگیره و  شاگردانش/پرسپولیس به دنبال چهارمین صعود آسیایی

جهنم آزادی در انتظار آگیره و شاگردانش/پرسپولیس به دنبال چهارمین صعود آسیایی

 پرسپولیس و الوحده امروز در دیداری حساس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.این بازی تعیین کننده سرنوشت صعود دو تیم خواهد بود.  
 
 


به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، تیم‌ پرسپولیس از ساعت 19:55 دقیقه در بازی هفته پایانی گروه D لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم  الوحده امارات خواهد بود. این بازی از حساسیت بالایی برخوردار است و نتیجه آن در صعود سرخپوشان به مرحله حذفی تاثیرگذار خواهد بود. در گروه D لیگ قهرمانان آسیا که پرسپولیس در آن حضور دارد، تیم الهلال با تساوی مقابل پرسپولیس با 9 امتیاز صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها را قطعی کرده است. تیم‌های الریان قطر، پرسپولیس و الوحده امارات که به ترتیب 7، 6 و 4  امتیاز دارند از شانس صعود برخوردار هستند و باید گفت سرنوشت صعود سرخپوشان تا حدود بسیار زیادی به نتیجه جدال دو تیم الهلال و الریان بستگی دارد. شاگردان برانکو باید حتما الوحده را شکست داده و منتظر لغزش تیم الریان برابر الهلال باشند.


عملکرد الوحده در لیگ امارات
 تیم الوحده فصل گذشته در لیگ امارات سوم شد و در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان با برتری 3 بر صفر  برابر الوحدت اردن به مرحله گروهی این رقابت‌ها راه یافت. الوحده در لیگ 14 تیمی امارات که 25 هفته آن سپری شده با کسب 38 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.10 برد،؛ 8 تساوی، 7 باخت، 53 گل زده و 38 گل خورده حاصل کار شاگردان خاویر آگیره در این فصل لیگ برتر قطر بوده است.الوحده در آخرین بازی‌اش در لیگ امارات مقابل تیم دیبا در خانه به تساوی 2-2 دست یافت.
 
عملکرد شاگردان آگیره در لیگ قهرمانان

تیم الوحده بازیهای دور نخست لیگ قهرمانان آسیا را با شکست 2 بر یک مقابل الریان در قطر آغاز کرد. این تیم در دومین بازی خود مقابل پرسپولیس در خانه متحمل شکست سنگین 3 بر 2 شد و در بازی آخر نیز موفق شد که الهلال را در خانه این تیم با نتیجه پر گل 2-2 متوقف کند.
شاگردان آگیره که دور رفت را با یک امتیاز به پایان بردند، بازیهای برگشت را با  هم شکست یک بر صفر مقابل الهلال آغاز کردند.  الوحده در هفته پنجم بازیها در یک جدال عجیب و غیرمنتظره با نتیجه 5 بر یک تیم الریان را در حالی که از این تیم عقب افتاده بود در هم کوبید تا با توجه به توقف پرسپولیس مقابل الهلال شانس صعود پیدا کند.
 
 ستاره های سرشناس حریف
 تیم الوحده 4 بازیکن خارجی دارد. سباستین تاگلیابو آرژانتینی. بالاژ ژودژاک مجارستانی، خورخه والدیویا، هافبک اسبق تیم ملی شیلی و  یک مدافع کره ای به نام چانگ وو خارجی ها و نفرات سرشناس تیم الوحده هستند. ضمن اینکه اسماعیل مطر، هافبک و کاپیتان مطرح تیم ملی امارات، کاپیتان تیم الوحده است.
 
خط حمله پرقدرت با مهاجمان زهردار

تیم الوحده که  با 4 امتیاز در قعر جدول گروه D  قرار دارد با 10 گل زده و 9  گل خورده بهترین خط حمله و ضعیف ترین خط دفاعی را در اختیار داشته است. سباستین تاگلیابو، خطرناکترین بازیکن الوحده محسوب می شود. این مهاجم آرژانتینی که سابقه بازی در تیم اورتون و تیم های عربستانی را دارد در 19 بازی این فصل که برای تیمش به میدان رفته 18 گل به ثمر رسانده و در رده چهارم برترین گلزنان لیگ برتر فوتبال امارات قرار دارد.  تاگلیابو در لیگ قهرمانان آسیا  هم  3 گل برای الوحده به ثمر رسانده است و برترین گلزن تیمش بوده است. 
بالاژ ژودژاک، کاپیتان و ستاره تیم ملی مجارستان که سابقه بازی در تیم‌های روسی و بورسا اسپور ترکیه را دارد دیگر مهاجم مطرح الوحده است. این بازیکن با ارسال 7 پاس گل برترین گلساز این فصل لیگ امارات تاکنون بوده است.  ژودژاک دو گل آسیایی هم برای تیم الوحده در این فصل به ثمر رسانده است.


عملکرد مشترک گلزنان دو تیم
 نکته قابل توجه اینکه مهاجمان اول دو تیم عملکرد مشابه ای در بازیهای تیم های خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان داشته اند. مهدی طارمی که برترین گلزن این فصل لیگ برتر ایران بوده است 18 گل برای تیمش به ثمر رسانده و در لیگ قهرمانان آسیا هم 3 بار موفق به گلزنی شده است. طارمی در بازی رفت دو تیم ستاره میدان بود و دوبار دروازه اماراتی ها را باز کرد.امید همه در بازی برگشت به درخشش او و گلزنی دوباره این بازیکن مقابل الوحده است.سباستین تاگلیابو نیز 18 بار در لیگ و 3 بار در لیگ قهرمانان برای تیمش گلزنی کرده است.
 
 به دنبال دومین پیروزی و  چهارمین صعود آسیایی
تیم های فوتبال پرسپولیس و الوحده تاکنون  3 بار با یکدیگر بازی کرده اند که حاصل آن یک پیروزی و یک شکست برای پرسپولیس و یک تساوی میان دو تیم بوده است. این دو تیم اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا 2011 با هم رو به رو شدند که سرخپوشان که در بازی رفت با تک گل بادامکی مقابل این تیم به تساوی دست یافتند و در دیدار برگشت با دو گل در امارات مقابل این تیم مغلوب شدند.

به گزارش پیروزی دیلی، پرسپولیس بعد از 6 سال بار دیگر با تیم الوحده در یک گروه قرار گرفت و در دیدار رفت موفق شد این تیم را در خانه مغلوب کند. سرخها در این بازی ابتدا توسط امیری مقابل حریف پیش افتادند اما در حالی که  با دریافت دو گل آنها در آستانه شکست قرار داشتند به طرز معجزه آسایی در ده دقیقه پایانی بازی باخته را با زدن دو گل به سود خود به پایان بردند. امیری در دقیقه 3 و طارمی در دقایق 81 و 89 برای پرسپولیس گلزنی کرد و دو گل الوحده را هم اسماعیل مطر و والدویا در دقایق 59 و 66 به ثمر رساندند.
پرسپولیس اگر موفق به شکست الوحده شود و تیم الهلال بتواند الریان را متوقف کند، سرخپوشان چهارمین صعود آسیایی را در ششمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا جشن خواهند گرفت.


شیوا دورانگر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی