جهنم آزادی در انتظار تیم چند ملیتی الریان/پرسپولیس در 13 بازی خانگی بدون شکست و تنها 2 گل خورده

جهنم آزادی در انتظار تیم چند ملیتی الریان/پرسپولیس در 13 بازی خانگی بدون شکست و تنها 2 گل خورده

شاگردان برانکو ایوانکوویچ امروز در دیداری حساس به مصاف تیم الریان قطر می روند.

 

به گزارش اختصاصی پیروزی دیلی، از هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان تیم الریان قطر خواهد بود. در جدول گروه D تیم الریان با 6 امتیاز صدرنشین و   پرسپولیس با 4 امتیاز در رده سوم گروه قرار دارد. 

در دیدار رفت دو تیم که در زمین تیم الریان برگزار شد تیم میزبان با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت و حال پرسپولیس که دور رفت تمام دیدارهایش را خارج از تهران برگزار کرده و از حمایت تماشاگران خودی محروم بود، امیدوار است با حضور تماشاگران پرشمار خودی در اولین بازی خانگی انتقام شکست دور رفت را از نماینده فوتبال قطر بگیرد.

 پرسپولیس به دنبال اولین کلین شیت آسیایی

پرسپولیس در 13بازی خانگی این فصلش بدون شکست بوده و تنها دو بار دروازه اش باز شده که البته یکی از آنها از روی نقطه پنالتی بوده است.سرخپوشان امیدوارند بتوانند با حمایت پرشور تماشاگران خودی روند بی شکستی در استادیوم آزادی را اینبار در لیگ قهرمانان آسیا نیز تکرار کنند.

قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس و سومی الریان در مسابقات داخلی

 بازیکنان پرسپولیس هفته گذشته با برتری مقابل پیکان، قهرمانی خود را در فاصله 4 هفته مانده به پایان لیگ برتر قطعی کردند و با روحیه بسیار بالایی مقابل حریف قرار می گیرند.تیم الریان هم در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ ستارگان قطر با تساوی مقابل العربی، سومی خود را مسجل کرد. شاگردان لادروپ یک هفته پیش از این دیدار، مقابل تیم السد متحمل شکست سنگین 4-1 شده بودند.

با این تفاسیر باید گفت دو تیم در حالی مقابل یکدیگر قرار می گیرند که پرونده بازیهای داخلی تا حدودی برای آنها بسته شده است و هر دو تیم می آیند که با تمام توان خود برای صدرنشینی و صعود از گروه تلاش کنند. البته باید گفت دو تیم از لحاظ مهره قابل قیاس نیستند و پرسپولیس در شرایطی مقابل الریان قرار می گیرد که دو سوم نفرات این تیم را بازیکنان خارجی و ملی پوشان چند ملیتی قطری تشکیل داده اند.در بازی رفت علیرغم اینکه پرسپولیس تیم برتر میدان بود، اما این نماینده فوتبال قطر بود که با استفاده از تجربه بالای ستاره های خارجی اش توانست از حداقل فرصت های بدست آمده مقابل دروازه پرسپولیس به گل و 3 امتیاز برسد.

بدون تردید باید گفت برانکو با بضاعت اندکی که در تیمش رو به رو ست و کمبود نفراتی که روی نیمکت تیمش وجود دارد در این فصل فوق العاده عمل کرده است.این مربی مجبور بوده در تمام طول فصل تیمش را با 11 بازیکن ثابت و  نهایتا با یکی دو تغییر به میدان فرستد و این  در حالی ست که نیمی از نفرات اصلی پرسپولیس همزمان در اردوهای تیم ملی و مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور داشتند و این عاملی بوده که  شاهد افت بدنی بازیکنان و خستگی نفرات این تیم در این هفته های پایانی باشیم. خوشبختانه پرسپولیس با جمع آوری امتیازات لازم توانست از سایر رقبا فاصله گرفته و خیلی زود قهرمانی خود را در لیگ برتر قطعی کند تا این هفته های پایانی را بدون ترس و دلهره به میدان برود.

بدون اغراق باید این تیم را برترین پرسپولیس تاریخ لیگ برتر دانست؛ تیمی که در این فصل بسیاری از رکوردها را جا به جا کرده ،بیشترین ملی پوش را در تیم ملی دارد و ملی پوشانش بیشترین تاثیرگذاری را در موفقیت های اخیر تیم ملی داشته اند که در آستانه کسب صعودی دیگر به جام جهانی قرار دارد.شاید بعدها  که از پرسپولیس دوست داشتنی برانکو سخن به میان بیاید کسی باور نکند تیمی که بیشترین  اشتباهات داوری علیه آن بوده و 4 ستاره خود را در طول فصل از دست داده باشد، علیرغم همه حاشیه سازی ها از سوی رقبا و تهدیدها و ناملایماتی که در طول فصل از سر گذرانده توانسته باشد قهرمان بلامنازع لیگ شانزدهم لقب بگیرد و در لیگ قهرمانان آسیا و گروهی که از آن به عنوان گروه مرگ یاد شده بدرخشد؛ قهرمان عربستان را متوقف کند، نماینده قدرتمند اماراتی را شکست دهد و مقابل نماینده چند ملیتی فوتبال قطر با شایستگی مغلوب شده و  از 3 بازی سنگین خارج از خانه 4 امتیاز کسب کند. پرسپولیس این توانایی را دارد که در دور برگشت با  کسب نتایج لازم از گروه خود صعود کند و حریفان پرسپولیس قدرت واقعی آن را در این دو بازی که مقابل این تیم در خانه قرار می گیرند خواهند دید.


شیوا دورانگر

 

جهنم آزادی

پرسپولیس-الریان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی