جوانگرایی 6 تایی‌ها با 6 بازیکن +34 ساله!

جوانگرایی 6 تایی‌ها با 6 بازیکن +34 ساله!

منابع مالی نامحدود؟ شاید اینگونه باشد ولی هر چه که هست خریدهای استقلال پایانی ندارد.


به گزارش پیروزی‌دیلی، با وجود بحران محدودیت نفرات بزرگسال استقلال باز هم به دنبال یک بازیکن بزرگسال دیگر بود. رابسون جانواریو مدافع برزیلی فصل گذشته این تیم که تحت مالکیت باشگاه باهیا برزیل بود، هرچند وی ساعاتی پیش رسما به بواویشتا از لیگ پرتغال پیوست. استقلال در نقل و انتقالات تابستانی تا بدنیجا 16 ورودی داشته و با 9 بازیکن هم تمدید کرده است. به همین بهانه نگاهی داشته‌ایم به وضعیت این تیم در نقل و انتقالات؛


16 ورودی، واقعا نیاز بود؟

شاید. استقلال تیم دوم جدول بود و با توجه به مهره‌های جوان در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی گرفت. اما شکست شش گله در مقابل العین، وضعیت را بحرانی کرد. با وجود ابقای کادر فنی، نیاز بود تا با اقداماتی حواشی ناشی از آن شکست را فراموش کرد. فصل نقل و انتقالات پر سر و صدا، یکی از راه‌هایی بوده که استقلال برای فرار از تبعات یک شکست 6 گله به آن متوسل شد. خرید مهره‌هایی با سر و صدای فراوان و قیمت‌های گزاف استراتژی منصوریان برای فراموش کردن آخرین بازی آسیایی است. اما سوال اینجاست، آیا استقلال در آن بازی مشکل مهره داشت یا مشکل استراتژی؟ به نظر سنگینی مورد دوم بیشتر است و استقلال بیش از آنکه نیاز به جذب بازیکن جدید داشته باشد، نیاز به تقویت کادر فنی داشت که هیچ اقدامی در جهت آن صورت نگرفته است.


جوان‌گرایی! با سه خرید +34 سال

منصوریان در راستای تقویت بنزین سبز (!) تیم خود، سه بازیکن بالای 34 سال (جباری، منتظری و جپاروف) را جذب کرده تا کادر بازیکنان بالای 34 سال این تیم با حضور پادوانی، رحمتی و حیدری تکمیل شود. 6 بازیکن بالای 34 سال قطعا بنزین سبز استقلال را برای سالیان سال تامین خواهد کرد! در کنار این 6 بازیکن، استقلال دو بازیکن بالای 30 سال دیگر (انصاری و مگویان) نیز دارد. میانگین سنی بازیکنان بزرگسال استقلال 29.5 سال است. با وجود آنکه میانگین کل نفرات این تیم در حال حاضر 25.4 سال است، اما این عدد با نفرات متعدد زیر 21 سال حاصل شده، نفراتی که نمونه آن فصل گذشته نیز در لیست بازیکنان استقلال حضور داشتند اما حتی در روزهایی که نیمکت این تیم کمبود یار داشت نیز مورد استقاده قرار نگرفتند.


7 مدافع میانی، 5 میلیارد ناقابل!

در فهرست نفرات فعلی استقلال، استقلال 6 مدافع میانی خواهد داشت. مگویان، منتظری و پادوانی (بزرگسال) و حسینی، سهرابیان و گوگ (زیر 23 سال). این نفرات حدود 5 میلیارد هزینه روی دست استقلال خواهند گذاشت و در بهترین شرایط تنها دو نفر از آنها به میدان خواهند رفت! هزینه 5 میلیاردی برای دو مهره در میدان، قطعا سنخیتی با اقتصاد مقاومتی و بهینه خرید کردن ندارد.


4 هافبک دفاعی، قطعا به دنبال فوتبال تهاجمی هستند!

ابراهیمی، باقری، چشمی و نورافکن 4 هافبک تدافعی استقلال برای فصل پیش رو هستند. قطعا تیمی که به دنبال فوتبال تهجمی است نیازی به 4 هافبک دفاعی ندارد، اما استقلال در کنار 6 مدافع میانی، 4 هافبک تدافعی نیز جذب کرده تا مهره‌های جذب شده این تیم با صحبت‌های منصوریان مبنی بر تلاش برای فوتبال تهاجمی و مالکانه در تناقض باشند. 4 هافبک دفاعی و 3.5 میلیارد. در بهترین حالت تنها دو نفر از آنها بازی خواهند کرد!


4 هافبک تهاجمی، 5.5 میلیارد!

استقلال در نقل و انتقالات 3 هافبک تهاجمی جذب کرده، شجاعیان، جباری و جپاروف در کنار اسماعیلی از فصل قبل. 4 بازیکن استقلال که نهایتا دو تن از آنها به میدان خواهند رفت. هزینه‌ای نجومی برای تیمی که با توجه به نفرات جذب شده‌اش، بین یک تا دو نفر آنها را بازی خواهد داد، 4 بازیکن که به طور میانگین 30 سال دارند. خریدهایی که به نظر نه برای رفع مشکلات فنی استقلال، بلکه برای شلوغ کردن بازار نقل و انتقالات با نام‌ها است!


استقلال بر چه مبنایی خرید می‌کند؟

چگونه می‌شود تیمی مشغول خرید شود و بعد از خرید 20 بازیکن به یادش بیفتد که اجازه جذب 18 بازیکن داشته است؟ چنین رفتاری هیچ گونه با منطق جور در نمی‌آید. به نظر استقلال در نقل و انتقالات تا جایی که می‌توانسته خرید کرده و پس از آن به محدودیت‌های سهمیه‌ای و احتمالا بودجه‌ای خود توجه کرده است. قطعا تیمی که بیش از سهمیه مجاز بازیکن‌ می‌گیرد، بیش از توان مالی خود نیز خرید کرده است، به هر حال استقلال محدودیت نفرات را پشت گوش انداخته، قطعا در هزینه کردن از بودجه‌ای که هیچ محدودیتی در آن نیست کم نخواهد گذاشت! در کنار این مسائل استقلالی‌ها بعد از متوجه شدن آنکه بیش از حد مجاز یار جذب کرده‌اند در حال مکاتبه برای تغییر قوانین لیگ برتر هستند، اقدامی که قطعا به جایی نخواهد رسید و استقلال بین دو تا سه بازیکن بزرگسال را باید از لیست خارج کند. اقدامی که دردسر نخست منصوریان در فصل جاری خواهد بود. حواشی نیمکت‌نشینان استقلال و مشکلات مالی ناشی از «پیش‌خور» کردن درآمدها نیز در انتظار این تیم خواهد بود.


پدرام محمدزاده-خبرنگار پیروزی

استقلال

جوانگرایی!

خانه سالمندان

سقف بی سقف

علی :
۲۸ تیر ۹۶
زرنگن با ترعندپول بیشتربازیکنان موردنظرشونو جذب میکنند پرسپولیسم افتاده دست یه دوتا بی شرف دلال بنام طاهریو ترکاشوندکه به هراوکراینی یک میلیاردوخردی دادن ولی همین پولو حاضرنشدن به کاوه رضایی بدن یا به شجاعیان بدن یا با یک سومش قائدی راجدب کنند یا بابخشیش قسمتی از چک یک میلیاردی سعیداقایی رابدن واین بازیکنو جذب کنند   شماهم که بااقای قدوسیتون  چاپلوسیو مالشو درحد اعلا براشون انجام میدید  خدالعنتتون کنه لعنت  چونکه میبینید این دوتا بی شرف چکارمیکنندو بازم جیکتون درنمیاد یه بارتیترنزدید نیمکت پرسپولیس خالیه مثل پارسال .  
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی