حسن‌زاده: افزایش جرایم نقدی در آیین‌نامه جدید تنها گوشه‌ای از تغییرات است

حسن‌زاده: افزایش جرایم نقدی در آیین‌نامه جدید تنها گوشه‌ای از تغییرات است

رئیس کمیته انضباطی گفت: بحث افزایش جرایم نقدی که بتواند بازدارندگی بیشتری را در برداشته باشد تنها گوشه‌ای از تغییرات آئین‌نامه کمیته انضباطی است.
به گزارش سایت پیروزی دیلی، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص آئین‌نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مطمئنا آئین‌نامه جدید در راه است. مسلماً با توجه به موارد قانونی مختلف باید این آئین‌نامه با تشریفات قانونی تصویب و ابلاغ شود و تا زمانی که ابلاغ نشود با همان آئین‌نامه قبلی مراحل کار انجام خواهد شد. این آئین‌نامه جدید در قسمت‌هایی از آن با پیشنهادات کمیته انضباطی و در بخش‌های دیگر با پیشنهادات کمیته تدوین و مقررات در حال شکل‌گیری است. 

 وی ادامه داد: با توجه به نیازهای جامعه فوتبال و اتفاقات جدیدی که در دنیای فوتبال حادث شده که گاها به خاطر آنها موارد جدیدی به آئین‌نامه انضباطی فیفا و AFC اضافه می‌شود، مسلماً آئین‌نامه جدید فدراسیون فوتبال ایران باید جامع و مانع باشد. این آئین‌نامه در مقایسه با آئین‌نامه قبلی هم تعداد موادش بیشتر است و هم برخی از بندهای آن شدیدتر خواهد بود.

 حسن‌زاده در مورد افزایش چشمگیر جرائم و تخلفات گفت: بحث افزایش جرایم نقدی که بتواند بازدارندگی بیشتری را در برداشته باشد تنها گوشه‌ای از تغییرات آئین‌نامه کمیته انضباطی است هر چند که تا تصویب نشود نمی‌توان در خصوص آن خیلی توضیح داد. این آئین‌نامه باید تصویب و ابلاغ شود هر چند که قبل از تصویب امکان آن وجود دارد که مراجع ذیربط برخی از نقص‌های آن را حذف و یا تصحیح کنند. رئیس کمیته انضباطی یادآور شد: به طور مثال در بخش محرومیت تیم‌ها از هوادارانشان، پیشنهاد دادیم اگر نمی‌توانیم کل تماشاگران یک تیم را محروم کنیم حداقل درصدی از آنها را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرده و این یعنی اگر یک میزبان از حق میزبانی 90 درصدی در یک بازی برخوردار است، در آئین‌نامه جدید و در صورت تخلف هواداران، می‌توان این درصد را به 70 درصد یا حتی نصف و کمتر از آن هم کاهش داد.

 وی در مورد اینکه کدام مراجع ذیصلاح باید آئین‌نامه جدید را به تصویب برسانند، گفت: کمیته تدوین و مقررات وظیفه تدوین آئین‌نامه جدید را دارد و خودشان در حال نگارش آن هستند. ضمن اینکه در صورت لزوم، آئین‌نامه جدید در مجمع فدراسیون و یا هیأت رئیسه مطرح و پس از تصویب به کمیته انضباطی ابلاغ شود. 

 حسن‌زاده یادآور شد: بنابراین زمانی می‌توانیم در این مورد صحبت کنیم که تشریفات قانونی سپری شده و آئین‌نامه جدید به عنوان قانون جدیی در اختیار ما گذاشته شود. 

 رئیس کمیته انضباطی در مورد اینکه آیا این آئین‌نامه به فصل جدید رقابت‌ها خواهد رسید، تاکید کرد: تا جایی که من می‌دانم تمام تلاش‌ها بر این است که تا مرداد ماه یعنی آغاز فصل جدید لیگ برتر بتوانیم آئین‌نامه جدید را اجرایی کنیم.اگر این آئین‌نامه به مسابقات فصل جدید نرسد دیگر بعید است در این فصل اجرایی شود چون نمی‌توان نیمی از مسابقات را با یک آئین‌نامه و نیمی دیگر را با آئین‌نامه دیگری به اجرا درآورد. ضمن اینکه قرار است در آئین‌نامه جدید خلاء های آزاردهنده آئین‌نامه قبلی نیز رفع شود. بنابراین از نظر من صد در صد آئین‌نامه جدید را برای فصل جدید رقابت‌ها خواهیم رساند.

 وی در مورد اینکه امروز دیگر در فوتبال جهان تماشاگران را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم نمی‌کنند، گفت: همانطور که دیدید AFC هم این کار را کرد. هر چند که توسعه فوتبال و شور و نشاطی که همراه دارد این پیام را به ما می‌دهد که تا جایی که می‌شود این کار را نکنیم. البته اگر جرائم نقدی سنگین نتیجه بدهد و تیم‌ها بتوانند تماشاگرانشان را هدایت کنند، مطمئنا محرومیتی در کار نخواهد بود. اگر هم محرومیتی باشد نگاه رکن قضایی اینگونه است که از ابزارهای جایگزین به جای محرومیت هواداران استفاده می‌کنند. همین که یک تیم از نیمی از ظرفیت هوادارانش محروم شود یعنی هم به گونه‌ای تیم فوق و هوادارانش را محروم کرده‌ایم و هم اینکه بازی را بدون تماشاگر نکرده‌ایم.

 حسن‌زاده یادآور شد: با توجه به آئین‌نامه جدید یک تغییر دیگر نیز محسوس است و آن موضوع این است که با ایجاد کمیته تعیین وضعیت بازیکنان دیگر پرونده‌های مالی و شکایات در این خصوص به این کمیته ارجاع شده و دیگر موضوعات مالی به کمیته انضباطی مربوط نخواهد شد تا کمیته انضباطی من بعد به صلاحیت ذاتی خودش رسیدگی کند.

 وی در پایان در مورد اینکه چه پرونده‌هایی در دست بررسی کمیته انضباطی هست،‌گفت: با پایان فصل پرونده‌های انضباطی به پایان رسیده و شاید فقط پرونده‌هایی در رابطه با آخرین مسابقات لیگ‌های زیرگروه در جریان باشد.

جریمه نقدی

حسن زاده

فصل جدید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی