حسن‌زاده: با چه منطقی با منصوریان که از آیین‌نامه انضباطی بی‌اطلاع است صحبت کنیم؟

حسن‌زاده: با چه منطقی با منصوریان که از آیین‌نامه انضباطی بی‌اطلاع است صحبت کنیم؟

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: با چه منطقی با سرمربی که از آئین‌نامه انضباطی بی‌اطلاع است، صحبت کنیم.

 به گزارش پیروزی دیلی، اسماعیل حسن‌زاده در خصوص صدور احکام کمیته انضباطی به فاصله یک روز بعد از دربی هشتاد و چهارم گفت: در فصل جاری سعی کردیم همه احکام را به محض دریافت گزارش صادر کنیم. با توجه به فشردگی مسابقات، اگر قرار است کسی را محروم کنیم نباید به گونه‌ای باشد که محرومیت او به تاخیر بیفتد که در بازی بعدی به میدان برود.

وی تصریح کرد: اگر قرار بود بازیکنان این دو تیم را با تاخیر محروم کنیم با توجه به اینکه برخی تیم‌ها در یکی، دو روز آینده به میدان می‌روند، این محرومیت‌ها به تعویق می‌افتاد. شاید این سوال از فتاحی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ پیش بیاید که معمولا گزارش مسابقات را یک روز بعد از مسابقه و حتی در مسابقات شهرستان‌ها، دو روز بعد از دیدارها ارسال می‌کند اما چرا گزارش دربی را 2 ، 3 ساعت بعد از پایان مسابقه به کمیته انضباطی ارسال کرده است.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: وقتی در این حالت گزارش به دست ما رسیده و دیگر منتظر چیزی نیستیم چرا باید با تاخیر رای را صادر کنیم؟ البته برگزاری مسابقه بزرگ و حساسیت‌های آن سازمان لیگ را مجبور کرده سریعتر وظیفه خود را انجام و گزارش را به ما ابلاغ کنند.

حسن‌زاده در خصوص اعتراض هواداران استقلال و پرسپولیس به آرای صادره، گفت: بخش عمومی هواداران و دوستداران این تیم‌ها همیشه ما را متهم کردند. یادم است چند همیشه پیش وقتی از دو جلسه محرومیت رحمتی ، یک جلسه آن را با درخواست این بازیکن معلق کردیم، کل کمیته انضباطی آبی شد و پرسپولیسی‌ها و مخالفین آبی‌پوشان ما را استقلالی کردند.

وی افزود: حالا هم طرفداران هر دو تیم از ما نا راحت هستند و ما متهم به حمایت از تیم زرد یا قرمز دیگری می‌کنند. به این چیزی‌ها توجه نداریم و زمانی که موضع رسمی یک باشگاه به صورت کتبی به ما اعلام شود جواب خواهیم داشت. وقتی دو بازیکن بزرگ از دو تیم در گل سرسبد و حساس مسابقات لیگ با پوشش تلویزیونی وسیع بین‌المللی که قطعا تاثیرپذیری آن را بیشتر می‌کند، رفتاری را انجام می‌دهند باید قاطعانه و سریع حکم خود را صادر کنیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: شاید اگر همین رفتار را دو بازیکن از دو تیم شهرستانی در مسابقه‌ای که پخش مستقیم ندارد، انجام بدهند نیازی به عجله در صدور حکم و فکر کردن به الگوبرداری جوانان و تاثیرپذیری حکم در رسانه نباشد. این دو نفر در مقاطعی کاپیتان تیم ملی نیز بودند و رفتاری انجام می‌دهند که ما باید قاطعانه برخورد و حکم صادر کنیم و نگران این نیستیم که عده‌ای مخالف ما باشند و حتی تهدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: از شب گذشته که حکم را صادر کردیم تهدیدهای بسیار زیادی شنیدم که اگر زمانی فرصت باشد اعلام خواهیم کرد. حتی من شنیدم نوع صحبت سرمربی استقلال در برنامه نود به گونه‌ای دیگر بوده است. در  آیین نامه انضباطی فیفا و ایران ذکر شده اگر داور در یک مسابقه کارت زرد و قرمز داد، کمیته انضباطی هم می‌تواند از یک تا شش جلسه بازیکن را محروم کند.

حسن‌زاده که با رادیو ورزش گفت‌و‌گو می‌کرد، یادآور شد: وقتی یک سرمربی لیگ برتری آیین نامه را نمی‌داند ، می‌گوید بازیکنی در زمین تخلف کرده و داور هم او را تنبیه کرده است، کمیته انضباطی در این میان چه کاره است؟ وقتی کسی از این نکته علمی در آیین نامه غفلت می‌کند ما با چه منطقی با او صحبت کنیم؟ مگر قاضی بعد از صدور رای مکلف است بیاید و به همه جواب بدهد؟ این رای ما بوده و در این شش سال نیز رسم بر این بوده که هر بار علیه قرمز و آبی حکم دادیم تهدید شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که رای بازی تراکتورسازی و ماشین‌سازی و حرکت کیانی صادر نشده است، گفت: این درست نیست، رای آن دیدار را صادر و به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم و باشگاه‌ها در جریان هستند اما تهمت در فوتبال ما رسم شده است. باشگاه استقلال بدهکارترین باشگاه لیگ برتری در کمیته انضباطی است و اگر ما نمی‌توانیم آرا را اجرا کنیم به کمیته انضباطی ربطی ندارد. امسال جرات کردیم 10 درصد از مطالبات را اجرا و قاطعانه هم ایستادیم. منصوریان که دوست دارد حق و حقوقش را از نفت زودتر دریافت و ما نیز حکم را اجرا کنیم این کار را از باشگاه خودش شروع کند.

رئیس کمیته انضباطی افزود: سرمربی پیشین استقلال از 9 سال پیش طلب ناچیزی از این تیم دارد اما اجرا نمی‌شود. مطالبات حقوقی است و باید دو طرف در جلسه حاضر شوند تا از حق و حقوق خود دفاع کند و این موضوع  با گزارش مسابقه فرق دارد اما مردم متوجه این مسائل نمی‌شوند. برخی از عزیزان علاقمند به فوتبال عمقی به مسائل نگاه نمی‌کنند و این فرافکنی است. همه کسانی که در ورزشگاه حاضر هستند اعتقاد دارند تا زمانی که این دو بازیکن موثر در دو تیم با هم درگیر نشده بودند، جو سکوهای دربی قابل قبول بود و باید از تماشاگران هم تشکر کنیم.

حسن‌زاده یادآور شد: اینگونه حرکت‌ها فشار را به سکو منتقل می‌کند و باعث می‌شود جوان مردم آسیب بدنی ببیند و این موضوع قابل جبران نیست.  باز هم در صورت این اتفاقات می‌توانیم  بگوییم کمیته انضباطی چرا حکم صادر می‌کند؟  قرمز، آبی، شهرستانی و تهرانی متوجه کار ما در این مدت شدند و از هیچ تهدیدی هم نمی‌ترسیم. دوستان اگر احساس می‌کنند از لحاظ قانونی می‌توانند اقدام کنند این کار را انجام بدهند و دستشان هم درد نکند. راه برای حرف منطقی وجود دارد اما تهدید و این جور مسائل ما را نمی‌ترساند.

وی در خصوص نتیجه رای پرونده کیانی گفت: پرونده بلاتکلیف نداریم اما در حال حاضر در این خصوص حضور ذهن ندارم.

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که تناقض‌ها آرای صادر شده  توسط کمیته انضباطی مانند رفتار صادقیان و دست گذاشتن روی داور که منجر به محرومیت شش ماهه او شد با موارد دیگر ایجاد سوال کرده است، عنوان کرد: می‌توانید به ما ثابت کنید صادقیان دست روی داور گذاشته و شش ماه محروم شده است؟ این سوال غلط است و صادقیان به این دلیل هم  شش ماه محروم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش این پرونده صادقیان با مصداقی که مدنظر شما است را مشاهده کنید و ببینید چقدر شباهت و تفاوت در آن وجود دارد. آئین نامه انضباطی این اجازه را می‌دهد که به واسطه مسابقه بزرگ، بازیکن بزرگ و سابقه بازیکن حکم صادر کنیم. اگر رحمتی سابقه نداشت رای او متفاوت بود یا سیدجلال حسینی سابقه نداشت امکان جریمه نقدی برای او وجود داشت.

رئیس کمیته انضباطی در خصوص اعتراض منصوریان به رای کمیته انضباطی که باعث شده این تیم امکان شکایت به کمیته استیناف نداشته باشد را عنوان کرد: رکن قضایی مکلف است رای را متناسب صادر کند و تناسب را مرجع قضایی تشخیص می‌دهد. ما تشخیص دادیم و رای متناسب در این خصوص صادر کردیم. در این پرونده نیز تناسب را در این حد می‌دانستیم.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: رحمتی در دو مرحله تنش ایجاد کرد و دو جلسه نیز محروم شده است. رحمتی به واسطه سابقه قبلی و محرومیت تعلیق شده که داشت روی لبه تیغ حرکت می‌کرد و در کنار آن بزرگ تیم نیز بود و ما تشخیص دادیم دو جلسه محروم شود اما اینکه او در کنار این دو جلسه محرومیت، اخراج شده و یک جلسه نیز محرومیت تعلیق شده داشته ما مسئول آن نیستیم و مشکل رحمتی است که باید رعایت می‌کرد. لازم نیست ما همیشه آرا را غیر قطعی بدهیم.

حسن‌زاده گفت: به باشگاه‌ها همیشه اعلام کردیم با ما همکاری کنند و حتی اگر رای صادر شده است و باشگاه احساس می‌کنند دلایل محکمی دارد که رای را تلطیف می‌کند آن کار را انجام بدهند نه اینکه رکن قضایی را تهدید و متهم به رنگی بودن کنند. بزرگان تیم‌ها باید کمک کنند اینگونه رفتارها از بین برود.

آیین نامه انضباطی

حسن زاده

منصوریان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی