حسن‌زاده: برخورد فیزیکی استقلالی‌ها با داور قطعا بررسی می‌شود

حسن‌زاده: برخورد فیزیکی استقلالی‌ها با داور قطعا بررسی می‌شود

 رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلفات دربی ۸۴ گفت: به زودی رای تخلفات این دیدار صادر می‌شود.


به گزارش پیروزی دیلی و به نقل از سایت فدراسیون، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره تخلفاتی که در حاشیه برگزاری دربی 84 رخ داد، گفت: اگر چه در انتهای مسابقه مشکلات انضباطی پیش آمد، اما در مجموع از نظر مسائل انضباطی که مورد توجه ما است، بهتر از سایر دربی‌های گذشته  بوده و از این بابت از تمامی افرادی که برای برپایی یک مسابقه خوب تلاش کردند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: مقامات رسمی مسابقه در نزدیک‌ترین زمان ممکن گزارش بازی را شب گذشته به ما رساندند. همکاران انضباطی ما در ورزشگاه بودند و خود من نیز از طریق پخش مستقیم، این دیدار را دنبال کردم. بخش‌هایی از حوادث مسابقه نیز توسط رسانه‌ها پوشش داده شد و در مجموع اطلاعاتی که به دست آمده، بدون شک در اولین وقت ممکن موضوعات را بررسی کرده و رای خواهیم داد.

حسن زاده ادامه داد: نکته خاصی که در شهرآورد 84 می‌شود بیان کرد این است که تا زمانی که در داخل زمین مسابقه تنش‌هایی پیش نیامده بود، آرامش در حد انتظار در سکوها وجود داشت و التهاب سکو‌ها و تخلف هواداران دو تیم زمانی به چشم آمد که بازیکنان دو تیم به شرحی که در گزارش ها آمده، با رفتارشان موجب ایجاد تنش در سکو‌ها شده اند که مطمئنا این نکته مورد توجه کمیته انضباطی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در بخشی از گزارش‌ها به برخورد فیزیکی یکی از اعضای کادر فنی تیم استقلال اشاره شده که ضمن اهانت و فحاشی به یکی از داوران، برخورد فیزیکی نیز با او انجام داده و همچنین مقامات رسمی مسابقه به تنش‌های سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی اشاره کرده‌اند که قطعا بررسی خواهد شد.

حسن زاده ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه که تقریبا به 80 هزار نفر می‌رسید و پوشش رسانه‌ای و پخش مستقیم تلویزیونی این مسابقه صورت گرفت، مسلما تاثیر رفتارهای نادرست متخلفین دربی در روحیه جوانان و هواداران بسیار بیشتر از سایر رفتارهایی است که در مسابقات عادی صورت می‌گیرد. لذا به نسبت اهمیت شهرآورد تهران و تاثیر مسائل حاشیه‌ای این مسابقه بزرگ در جامعه، تخلفات و رفتارهای غیر ورزشی متخلفین هم باید با تنبیهات مناسب‌تری روبه رو شود. وی ادامه داد: باید قبول کنیم که الگوپذیری علاقمندان به فوتبال مخصوصا در قشر نوجوان و جوان از این دو تیم بزرگ بسیار زیاد است بر همین اساس بازیکنان و سایر عوامل این دو باشگاه باید بیشتر مراقب رفتار خود باشند. با توجه به همه نکاتی که مطرح کردم، کمیته انضباطی رای خود را طبق آیین نامه انضباطی درباره این دیدار صادر خواهد کرد و اتفاقات دربی تهران آنچنان روشن و واضح است که نیاز به دعوت و شنیدن صحبت‌های متخلفین نداریم و امیدواریم که در آینده شاهد چنین رفتار‌هایی نباشیم.

وی در پایان درباره عضو جدید کمیته انضباطی گفت: جاودانی از حقوق دانان و وکلای با سابقه دادگستری است که البته شغل رسانه‌ای نیز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارد که همه او را می‌شناسند و این افتخار را داریم تا از تجربیات ورزشی و حقوقی ایشان بهره ببریم.

 

 

 

حسن زاده

دربی 84

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی