حفظ  جام دشوارتر از کسب قهرمانی؛ وقتی برانکو از پسرانش گلادیاتور می سازد

حفظ جام دشوارتر از کسب قهرمانی؛ وقتی برانکو از پسرانش گلادیاتور می سازد

آنچه که پرسپولیس برانکو را از سایر تیمها متمایز کرده خواست و اراده تمام نشدنی مردان این تیم برای کسب موفقیت است.

اختصاصی پیروزی دیلی، نیم فصل لیگ هفدهم به خط پایان رسید. در هفته پایانی مسابقات تیم پرسپولیس موفق شد با تک گل علی علیپور تیم سپیدرود را در رشت مغلوب کند. شاگردان برانکو که هفته گذشته قهرمانی خود را قطعی کرده بودند، با این برد 33 امتیازی شدند و با یک بازی کمتر و 4 امتیاز بیشتر نسبت به پارس جنوبی جایگاه خود را در رتبه یکم جدول تثبیت کردند.

نصف جام سرخ شد

البته سرخپوشان روز دوشنبه در یک دیدار عقب افتاده از هفته هشتم در آزادی میزبان نفت آبادان خواهندد بود و با پیروزی در این دیدار خواهند توانست فاصله خود را با رقبا دست نیافتنی تر کنند. کسب دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر خواسته ای است که شاگردان برانکو مصرانه به دنبال تخقق آن هستند. آنها با انگیزه ای مثال زدنی در پی دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند. حتی قهرمانی زودهنگام نیم فصل هم باعث نشد تا انگیزه پسران برانکو برای برد مقابل سپیدرود کاهش پیدا کند و آنها تا پایان 90 دقیقه به دنبال راهی برای گلزنی و پیروزی در خانه حریف بودند.

پرسپولیس چگونه بهترین شد

در واقع آنچه که پرسپولیس برانکو را از سایر تیمها متمایز کرده همین خواست و اراده تمام نشدنی مردان این تیم برای کسب موفقیت است. پرسپولیسی که تا همین چند فصل قبل به هیچ حریفی نه، نمی‌گفت، دوباره برای پیروزی حریصانه مبارزه می کند و  لرزه بر اندام حریفانش می اندازد. اگر به شرایط پرسپولیس در 3 فصل اخیر نگاه کنیم، می بینیم که این تیم با حداقل امکانات و عبور از سخت ترین موانع تبدیل به برترین تیم لیگ شده است و اینگونه نبوده همه چیز برای برانکو و شاگردانش ایده ال پیش برود.آنها حتی در مقاطعی با مشکلاتی جنگیدند که می توانست هر تیمی را از پا در آورد، اما همین روحیه تسلیم ناپذیر و سرسخت بازیکنان پرسپولیس بود که این تیم را به سمت جلو پیش برد و به جایگاه امروز رساند.

 گلادیاتور سازی به سبک برانکو 

پرسپولیس در لیگ پانزدهم،بیشتر از هر فصلی از اشتباهات داوری ضربه خورد و این اشتباهات به قدری زیاد بود که سرخپوشان را تا مرز قعرشینی در لیگ هم پیش برد، اما برانکو هرگز تسلیم شرایط نشد و پرسپولیس را از تیمی که در میانه های جدول دست و پا می زد به مدعی شماره یک جام تبدیل کرد و  بهترین پیروزی 40 سال اخیر دربی را رقم زد. پرسپولیس قهرمان لیگ شانزدهم نیز هیچوقت یک تیم کامل نبود و همواره تعداد زیادی از ستاره های کلیدی برانکو در طول مسابقات در اردوها و مسابقات تیم ملی حضور داشتند، با این همه اما، پرسپولیس برانکو در لیگ برتر و لیگ قهرمانان بهترین نمایش ها را داشت.

حفظ جام دشوارتر از کسب قهرمانی

لیگ هفدهم نیز بدون شک سخت ترین فصل برانکو با پرسپولیس بود. مدعی نگه داشتن تیم قهرمان در حالی که برخی ستاره های کلیدی اش را نداشت بسیار از دشوارتر از بالا کشیدن پرسپولیسی بود که در لیگ پانزدهم از میانه های جدول برای صدرنشینی جنگید. چرا که همیشه حفظ کردن قهرمانی دشوارتر از کسب آن است و پرسپولیس زمانی بهترین مهاجم خود را از دست داد که در یک جبهه برای رسیدن به فینال آسیا می جنگید و در سوی دیگر لیگ برتر را تازه آغاز کرده بود و در آستانه بازی حساس مقابل تیم استقلال قرار داشت.

بحران ها هم حریف سرخها نشد

محرومیت طارمی و ناکامی در کسب قهرمانی آسیا می توانست پرسپولیس را از نظر فنی و روحی با مشکل مواجه کند، اما برانکو با تجربه بالای خود اجازه نداد تا این اتفاقات، تیمش را با بحران  رو به رو کند. حتی تغییرات مدیریتی هم سرخها را دچار بحران نکرد و کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس بدون توجه به آنچه در باشگاه گذشت به راه خود ادامه دادند.طارمی که محروم شد خیلی ها گفتند پرسپولیس با فقر گلزنی مواجه خواهد شد . قهرمانی آسیا که از دست رفت برخی ها پیش بینی می کردند سرخ ها شاید دیگر هرگز از شوک ناشی از این اتفاق به لیگ باز نگردند، اما پسران جسور برانکو مقتدرانه تر از قبل به صحنه رقابت بازگشتند، بازی سنتی سال را بردند، رقیب اصلی را در شهر جم به زانو در آوردند و مقتدرانه نیم فصل را با صدرنشینی به پایان بردند.

پیروزی مقابل مدعیان و شکستن طلسم ها

پرسپولیس در نیم فصلی که گذشت نتایج درخشانی در لیگ به ثبت برساند. آنها در مقابل همه تیم های مدعی و مطرح لیگ پیروز بودند و شکست برابر پیکان و توقف مقابل سیاه جامگان و پدیده را تنها می توان بدترین نتایج پرسپولیس در نیم فصل نخست دانست.با این همه انها برای اولین بار در 3 فصل اخیر از زمان برانکو دربی رفت را با پیروزی پشت سرگذاشتند .طلسم نبردن تیم‌های یحیی گل‌محمدی ، تیم فوتبال تراکتورسازی را در تبریز و تیم شکست ناپذیر ذوب اهن را که پرسپولیس مدتها در پی آن ناکام بود شکسته و فصل را با کسب بیشترین امتیاز، بیشترین گل زده، کمترین گل خورده، بیشترین کلین شیت به پایان ببرند و رکوردهای تازه ای را در لیگ برتر به ثبت برسانند.

برانکو، آقای گل جدید رو کرد

محرومیت بهترین مهاجم پرسپولیس نه تنها این تیم را از یکه تازی اش در فوتبال ایران دور نکرده که شاهدیم خط حمله پرسپولیس با تنها دو مهاجم تخصصی بیشتر از همه تیم های لیگ که چندین و چند مهاجم نام آشنای در تیم های خود دارند گل زده است.حالا پرسپولیس با معرفی علی علیپور جوان، یک آقای گل جدید به فوتبال کشور معرفی کرده است. پرسپولیس تهاجمی برانکو زمانی جذابتر می شود که در می یابیم بهترین خط دفاع هم از آن این تیم است و این یعنی اینکه پرسپولیس در خط دفاع و حمله بی نقص کار کرده و توازن لازمه را داشته است.البته بی انصافی ست اگر که نامی از هافبک های خلاق، تکنیکی و جنگنده تیم نبریم؛ خصوصا از بهترین بازیساز لیگ یعنی محسن مسلمان و بهترین وینگر راست این روزهای فوتبال ایران یعنی وحید امیری و البته دو هافبک دفاعی پرسپولیس که شاید اگر وظایف خود را به خوبی انجام می دادند، برانکو نمی توانست با موفقیت سیستم جدید را در تیمش پیاده کند و چه بسا برنامه های تاکتیکی او به بن بست می خورد.  

 

 شیوا دورانگر

 

 

صبا :
۱۹ آذر ۹۶
بترکه چشم حسوداش.خدایا مراقب پرسپولیس من باش.
علی :
۱۹ آذر ۹۶
بازی باسیاه جامگان وسپاهانم به لطف اشتباهات فاحش داوری امتیازاتشوازدست دادیم  بازی باپدیده هم بخاطر سیستم اشتباهی که برانکو برای اون بازی تو ازادی درنظرگرفت مساوی شدیم .فرداهم توازادی که بایدهجومی باشیم اقای برانکومیخادازدوتاهافبک دفاعی وازمنشا نااماده استفاده بکنه درصورتیکه میتونه بااستفاده از سیامک نعمتی به جای منشا درخط حمله واز احمدزاده به جای ربیع خواه البته درپست وینگرراست استفاده بکنه و قدرت خط هجوممونو بالاترببره ولی چه فایده نه برانکو فارسی میفهمه نه اهمیتی به حرف هواداران میده ونه شما به گوشش میرسونید متاسفانه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی