حلقه شاگردان بامعرفت دور تخت مربی محبوب

حلقه شاگردان بامعرفت دور تخت مربی محبوب

علی پروین را همه دوست دارند حتی خیلی از استقلالی‌ها. به همین خاطر است که وقتی خبر بیماری و بستری شدن او رسانه‌ای می‌شود همه فوتبالی‌ها نگران می‌شوند.

به گزارش پیروزی دیلی،شاید روز سه شنبه هیچ کس تصور نمی‌کرد که مشکل سلطان سرخ‌ها جدی باشد اما دیروز او را دوباره به بیمارستان بردند تا همه دوباره نگرانش شوند. پروین بر خلاف ظاهر نسبتا خشن و تصویر پرابهتی که از دوره مربیگری‌اش به ذهن سپرده‌ایم روحیه بسیار لطیفی دارد. او از سوار شدن به هواپیما می‌ترسد و البته چون تا الان با بیماری خاصی مواجه نشده در 71 سالگی به خاطر این درد گوش و سرگیجه‌های عجیب بعد از یک سرماخوردگی ظاهرا ساده ترسیده اما وقتی سرپاست و به هواداران پرسپولیس پیغام می‌دهد که حالش خوب است باید باور کنیم که حال ایشان خوب است و به زودی از این وضعیت خلاص می‌شود

دیروز فقط صدای علی پروین می‌لرزید و حال عمومی سلطان محبوب پرسپولیسی‌ها و بسیاری از اهالی فوتبال خوب بود. این لرزش صدا را هم بگذارید به حساب تغییر ناگهانی احوال او که هر کسی حتی سلطان نترس و جسور سرخ‌ها را هم هراسناک کرده بود. پروین از روز سه شنبه ناخوش احوال بود و خودش تصور می‌کرد که این ناخوشی جدی نیست اما کم کم مشکل جدی شد. همسر پروین توضیح می‌دهد: «آقای پروین دچار سرماخوردگی بود که قند خونش بالا رفت به همین دلیل از دیشب (سه شنبه)که حالش بد شد او را در بیمارستان مهرآیین در منطقه لواسان که توسط خودش افتتاح شده بود بستری کردیم اما صبح امروز (چهارشنبه) به درخواست خودش به خانه آورده شد. از ساعت ۱۶ امروز مجدداً دیدیم که حال آقای پروین نامساعد شده و خیلی زود او را به بیمارستان کسری آوردیم تا تحت مداوای دقیق قرار بگیرد.»
بعد از ظهر دیروز با رضا ریاضتی که همیشه همراه علی پروین بوده صحبت کردیم که او درباره آخرین احوال ایشان توضیح داد: «از صبح امروز(چهارشنبه) ساعت 5 آماده آزمایش‌های مختلف شدیم. از مغز علی آقا سیتی اسکن گرفته شد، آزمایش قلب و عروق هم دادند، آزمایش دیابت هم انجام شد که جواب همه آزمایش‌ها خوب بود. علی آقا فردا (امروز) می‌تواند مرخص شود و خودش هم دوست دارد ترخیص شود اما بهتر است تا شنبه تحت کنترل پزشکان بماند.»
به خاطر حجم مراجعه به بیمارستان کسری اتاق علی پروین را عوض کردند و در همان طبقه نهم یک اتاق وی‌آی پی گرفتند که به علت حجم بالای رفت و آمدها جادار باشد. به گفته ریاضتی صبح دیروز مازیار ناظمی از طرف وزیر ورزش جویای احوال پروین شده است. همچنین از دیروز افراد زیادی غیر از دوستان و آشنایان به ملاقات پروین رفته‌اند. از جمع فوتبالی‌ها غیر از گرشاسبی و ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال ضیا عربشاهی، مرتضی فنونی زاده، وحید قلیچ، عباس کارگر، رحیم یوسفی، فرشاد پیوس، محمد پنجعلی و مرتضی فنونی زاده از جمله شاگردان پروین بودند که خیلی زود خودشان را به بیمارستان کسری رساندند.
ضیا عربشاهی یکی از شاگردان او می‌گوید: «از وقتی رییس‌مان مریض شده ما هم حال و روز خوشی نداریم. من قلبا علی پروین را دوست دارم و نمی‌توانم این وضعیت را ببینم. وظیفه مان بود که خیلی زود خودمان را به بیمارستان برسانیم. واقعا وقتی ایشان را دیدم اشک توی چشمانم جمع شد و اگر خودم را کنترل نمی‌کردم اشک می‌ریختم.»
هافبک سابق پرسپولیس می‌گوید: «ما هیچ وقت علی پروین را فراموش نمی‌کنیم. ایشان هم مربی ما بود هم پدرمان هم بزرگترمان. امیدوارم بازیکنان جدید هم چنین حسی در قبال مربیان‌شان داشته باشند.»
عربشاهی درباره حال عمومی پروین هم می‌گوید: «شکر خدا حال‌شان خوب بود فقط چون سرما خورده‌اند گلو درد شدیدی دارند. این عفونت گلو همراه با تب بود. من صورت ایشان را نبوسیدم اما پاهایشان را بوسیدم و احساس کردم پاهایشان سرد شده.»
مرتضی فنونی زاده یکی دیگر از بازیکنان دهه 60 پرسپولیس که مثل همه همدوره‌ای‌هایش ارادت خاصی به پروین دارد می‌گوید: «علی آقا یک مقدار از نظر روحی افت کرده بود که ما سعی کردیم با شوخی و خنده شرایطش را بهتر کنیم. من به حاج خانم‌شان گفتم برای من یک تخت بگیرید کنار علی آقا تا دو سه تا خاطره از دهه 60 برایشان تعریف کنم تا حال‌شان خوب شود. اتفاقا ایشان هم گفت ما حاضریم این کار را بکنیم.»
مدافع سابق پرسپولیس می‌گوید: «از آنجایی که اشک من لب مشکم است وقتی علی آقا را روی تخت بیمارستان دیدم گریه کردم. البته همه بچه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته بودند اما من کلا حالم را بروز می‌دهم.»
برعکس سی سال قبل الان بازیکنان پرسپولیس با پروین مثل دوستان صمیمی و رفیق برخورد می‌کنند. فنونی‌زاده می‌گوید: «وقتی بازی می‌کردیم هیچ کس جرات نداشت توی چشم علی آقا نگاه کند اما الان عین رفیق صمیمی هستیم و با هم می‌گوییم و می‌خندیم.»
مثل همه دوستداران پرسپولیس پیشکسوتان این تیم و شاگردان علی پروین هم مدام آرزوی سلامتی برایش دارند. رحیم یوسفی یکی دیگر از این جمع طناز است که می‌گوید: «رفتیم علی آقا را یک مقدار خنداندیم و آمدیم. قرار بود همگی با هم برویم بالا اما بعضی بچه‌ها زودتر رسیده بودند. من به علی آقا گفتم شما الکی آمدی بیمارستان و فقط آمده‌ای سرحال بشوی و بروی که ایشان هم می‌خندید. جالب اینکه یکی از بچه‌های قدیمی که همیشه همراه علی آقا بود هم داشت ایشان را ماساژ می‌داد.» یوسفی می‌گوید: «بیمارستان خیلی شلوغ بود و امیدوارم شرایط طوری شود که علی آقا بتواند استراحت کند اما علی پروین است دیگر و طرفدار زیاد دارد.»
هافبک سابق پرسپولیس که خودش چند وقت قبل در بیمارستان بستری شده بود می‌گوید: «ما در زمانی که سرحال هستیم باید قدر هم را بدانیم و اینطور نشود که یکی تا به بیمارستان رفت یادی از او کنیم.»
طی دو روز گذشته غیر از اعضای خانواده پروین برخی همراهان همیشگی‌اش مثل مهدی عرب و رضا ریاضتی یا حتی راننده ایشان مدام در تکاپو بوده‌اند اما خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و حتی اگر امروز هم نشد پروین اول هفته آینده سالم و قبراق به منزل خود در لواسان برخواهد گشت.
البته همسر علی آقا از دوستداران ایشان تقاضا کرده به بیمارستان نروند: «از مردم می‌خواهم که برای سلامتی آقای پروین دعا کنند و خواهشی که از آنها دارم این است که به بیمارستان نیایند چون ازدحام جمعیت کار را برای پرسنل بیمارستان سخت می‌کند. مطمئناً از طریق رسانه‌ها لحظه به لحظه حال آقای پروین را به اطلاع مردم خواهیم رساند.»
دیروز پزشکان زیادی در بیمارستان کسری برای تعجیل در روند بهبودی مرد محبوب پرسپولیسی‌ها تلاش کردند ضمن اینکه دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی به همراه دکتر تورج ملک محمدی دبیر این فدراسیون هم در بیمارستان کسری حضور یافتند و اعلام کردند این فدراسیون در این راه به پروین و خانواده‌اش کمک خواهد کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی