حمید درخشان بی شکست مقابل آبی ها/ استقلال به نفت بحران زده درخشان هم می بازد؟

حمید درخشان بی شکست مقابل آبی ها/ استقلال به نفت بحران زده درخشان هم می بازد؟

 تیم فوتبال استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر برابر نفت حمید درخشان قرار می گیرد.

به گزارش پیروزی‌دیلی، فارغ از حساسیت های این دیدار به لحاظ رقابت دو تیم در جدول، این مسابقه به دلیل حضور درخشان روی نیمکت نفت می تواند بازی سختی برای شاگردان شفر باشد. سرمربی نفت تهران هرگز در لیگ برتر مقابل استقلال نباخته نباخته است. این مربی پرسپولیسی در دوران مربیگری اش چه در پرسپولیس و چه در تیم های دیگر امتیازات زیادی را از استقلال گرفته است و  به نوعی گربه سیاه آبی ها به حساب می آید.


درخشان به دنبال پنجمین پیروزی مقابل استقلال

حمید درخشان تاکنون 9 بار و با 5 تیم پرسپولیس، پیکان،شهرداری تبریز، داماش گیلان و شاهین بوشهر برابر آبی ها قرار گرفته است و نفت ششمین تیمی است که این مربی با آن مقابل استقلال قرار می گیرد. در 9 جدال گذشته، تیم های درخشان در جریان بازی هرگز مقابل آبی ها بازنده نبوده اند و 4 پیروزی و 4 تساوی حاصل کار وی بوده است. تنها شکست درخشان با شاهین بوشهر در جام حذفی اتفاق افتاده که این تیم در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شد و حذف گردید.


2برد و 2 مساوی با پرسپولیس

حمید درخشان، اولین بار در مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ آزادگان در سال 73 مقابل استقلال قرار گرفت و با دو گل پیوس و داداش زاده از رقیب سنتی پیش افتاد اما اخراج شاهرودی منجر به تساوی کشیدن بازی شد و در ادامه درگیری قلعه نوعی و محرمی بازی را به جنجال کشید و با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر به سود آبی ها شد. در بازی برگشت نیز دو تیم در بندرعباس به تساوی بدون گل رسیدند. درخشان در سومین تقابل خود در آخرین بازی لیگ آزادگان سال 75 آبی ها را با 3 گل بزیک، مهدوی کیا و طاهرزاده در هم کوبید. چهارمین تقابل این مربی مقابل رقیب 18 سال بعد اتفاق افتاد و او در دربی 79 در حالی که تیمش با یک گل از حریف عقب بود با گل های محمد نوری و امید عالیشاه بازی باخته را با یک یار کمتر از آبی ها برد.  


شکست پرگل استقلال مقابل شهرداری 

در لیگ برتر نهم، حمید درخشان با تیم پیکان دوبار مقابل آبی ها قرار گرفت که در ورزشگاه آزادی این تیم را 3-2 شکست داد و در هفته سی و چهارم و پایانی مسابقات نیز در قزوین استقلال را با نتیجه یک-یک متوقف کرد. 


توقف استقلال در آزادی

 حمید درخشان در نیم فصل دوم لیگ دهم هدایت تیم شهرداری تبریز را پذیرفت و در هفته هجدهم مقابل استقلال مظلومی قرار گرفت و موفق شد این تیم را در تهران بدون گل متوقف کند.  


قهرمانی آبی ها در ضربات پنالتی

تقابل بعدی درخشان با آبی پوشان در فینال جام حذفی فصل 90-91 شکل گرفت، جایی که جدال شاهین بوشهر و استقلال در طول 120 دقیقه برنده ای نداشت و در ضربات پنالتی شاگردان مظلومی برنده و به  قهرمان جام حذفی دست یافتند. 


انتقام با داماش 

داماش گیلان مقصد بعدی حمید درخشان بود و این مربی در فصل دوازدهم در ایستگاه هفدهم با شکست یک بر صفر استقلال در رشت توانست انتقام شکست در فینال جام حذفی با شاهین  را از این تیم بگیرد.


شکست مقابل پرسپولیس10 نفره

 آخرین جدال درخشان با آبی ها در قامت سرمربی پرسپولیس بود که همانگونه که به ان اشاره شد در بازی رفت لیگ چهاردهم  پرسپولیس10 نفره درخشان مقابل استقلال قلعه نوعی به پیروزی دو بر یک دست یافت تا برای سومین بار در لیگ برتر تیم استقلال را در آزادی شکست داده باشد.


تمام تقابل های درخشان با استقلال

پرسپولیس 2 – استقلال 2 (رفت لیگ چهارم آزادگان) 

پرسپولیس 0 - استقلال 2 (برگشت لیگ چهارم آزادگان)

پرسپولیس 3 - استقلال 0 (برگشت لیگ ششم آزادگان) 

استقلال 2 -  پیکان قزوین 3 (رفت نهمین دوره لیگ برتر)

پیکان قزوین 1 - استقلال 1 ( برگشت نهمین دوره لیگ برتر) 

استقلال تهران 1-  شهرداری تبریز1 (برگشت دهمین دوره لیگ برتر) 

استقلال0 - شاهین بوشهر 0 ( فینال جام حذفی، فصل 91-90)  

داماش گیلان 1 - استقلال 0 (رفت دوازدهمین دوره لیگ برتر)  

پرسپولیس2  - استقلال 1 (رفت چهاردهمین دوره لیگ برتر)


شیوا دورانگر

حمید درخشان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی