خداداد افشاریان: صالحی شانس آورد پرسپولیس نباخت

خداداد افشاریان: صالحی شانس آورد پرسپولیس نباخت

کارشناس داوری گفت: وقتی یک داور اشتباه فاحش می‌کند و مثلا به یک بازیکن دو کارت زرد نشان می‌دهد و اخراج نمی‌کند، قابل توجیه نیست.

به گزارش پیروزی دیلی؛ خداداد افشاریان در مورد اشتباهات داوری چند هفته اخیر و به خصوص تصمیم‌های بحث برانگیز داور دیدار پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز گفت: اشتباهات داوری متعدد در جریان دیدارهای هفته هفدهم و هجدهم لیگ‌برتر سبب انتقادات فراوانی شده است. حتی برانکو گفته که انگار دست‌هایی در کار است که ما نتیجه نگیریم.

کارشناس داروی کشورمان ادامه داد:  اجازه بدهید من این بحث را از دو منظر بررسی کنم. اول از نگاه برانکو به این قضیه نگاه می‌کنم، نیم‌فصل دوم شروع شده و بی‌شک بازی‌ها حساس‌تر شده است، مربیان و تماشاگران استرس‌های زیادی دارند و درگیر احساسات می‌شوند. بنابراین مسائلی مانند دست‌های پشت پرده و اینگونه مسائل مطرح می‌شود، که کاش مطرح نشود چون از واقعیت به دور است و دل‌مان را به درد می‌آورد. کاش به خودمان اجازه ندهیم که درباره همه قضاوت کنیم و کمی عدالت را هم در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه فشار زیادی روی داوران است، گفت:  از طرف دیگر داوران تمرینات زیادی می‌کنند و از خانواده به دور هستند، بنابراین فشار زیادی روی آن‌هاست که باعث رخ دادن اشتباهات بزرگ می‌شود. همه داوران خودشان را بیشتر از دیگران دوست دارند و به هیچ قیمتی خودشان را برای دیگران هزینه نمی‌کنند. به جرات می‌گویم که هیچ داوری با حب و بغض وارد بازی نمی‌شود بلکه می‌آید تا بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد بنابراین مطرح کردن مسائلی مثل غرض قبلی برای پیروز کردن حریفان پرسپولیس معنی ندارد.

افشاریان با طرح این سوال که چرا داوران اشتباه می‌کنند، گفت:  وقتی یک داور اشتباه می‌کند، کسی که بیشترین ضرر را متحمل می‌شود شخص داور است. من هم موافقم که داوران در یکی دو هفته اخیر اشتباهات ناشیانه‌ای انجام می‌دهند، وقتی یک داور اشتباه فاحش می‌کند و مثلا به یک بازیکن دو کارت زرد نشان می‌دهد و اخراج نمی‌کند، قابل توجیه نیست و نمی‌توان گفت اشتباه عادی رخ داده است بلکه باید دید چه اتفاقی رخ داده که صالحی این چنین تمرکزش را از دست داده است؟ آرامش در یکی دو هفته اخیر از دست رفته است. خدا را شکر می‌کنم که گسترش فولاد باخت و پرسپولیس برنده بازی شد تا صالحی بیش از این زیر فشار نباشد. تصور کنید اگر بازی مساوی می‌شد یا پرسپولیس می‌باخت هواداران و پیشکسوتان این تیم چه فشاری به صالحی می‌آوردند.

پیشکسوت داوری کشورمان در پایان با بیان اینکه برخی از انتقادات بیراه نیست گفت:  ما هم انسانیم و ممکن است اشتباه کنیم، من یقین دارم که کامرانی‌فر افکار خوب و مثبتی دارد و کاری می‌کند که اشتباهات کمتر شود. در سال‌های اخیر داوران به دلیل اشتباهات عجیب‌شان حتی باعث شدند که قهرمانی به تیم دیگری برسد بنابراین نمی‌توان گفت که اوضاع خوب است.  نفع و ضرر برای همه تیم‌ها هست ولی نباید فراموش کرد که در پایان فصل تیمی قهرمان می‌شود که اخلاق را هم نباخته باشد. هفته بعد ممکن است پرسپولیس از داوری سود ببرد و دو هفته بعد ضرر کند. بنابراین نمی‌توان گفت که دست‌هایی در کار است که پرسپولیس نتیجه نگیرد. فراموش نکنیم که در روزهای اخیر انتقادات از صالحی هم بیشتر شده، یک بار بحث «به چرخ به چپ» مطرح شده و یک بار هم او به یک بازیکن دو کارت زرد می‌دهد و اخراج نمی‌شود. یقین بدانید که محرومیت او از سوی کمیته داوران انجام خواهد شد اما اعلام رسمی نمی‌شود چون صحیح نیست که با این داور اینگونه برخورد شود. او از سرمایه‌های داوری کشور ماست و اگر قرار باشد تنبیهی در کار باشد به طور قطع به صورت پنهانی انجام خواهد شد.

 

 

 

بهنام :
۶ بهمن ۹۵
در اینکه پرسپولیس دشمن زیاد داره شکی نیست و برای زمین زدن پرسپولیس از همه ابزارها استفاده خواهند کرد ضمن خسته نباشید به بچه های زحمتکش پیروزی خواستم پیشنهاد بدم برای تک کمیته های نه چندان خوشنام فدراسیون آماده باشید و با جمع آوری اسناد و مدارک و اطلاعات پاتک مناسبی به آنها بزنید چندان دور نیست که بخواهند مهره های کلیدی تیم یا هوادارهارو محروم کنند ،بوی لجن می آید ،یا حق
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی