خلیلی: 20 دقیقه فشار پرسپولیس بازی را پر گل می کند شک نکنید خط دفاع استقلال دچار اشتباه می شود

خلیلی: 20 دقیقه فشار پرسپولیس بازی را پر گل می کند شک نکنید خط دفاع استقلال دچار اشتباه می شود

 محسن خلیلی معتقد است نیازی نیست برای استقلال کری بخوانیم و پرسپولیس خودش در زمین می داند چطور عمل کند و همین موضوع برای ما پرسپولیسی ها کافیست.


به گزارش پیروزی دیلی، دربی 86 یا به قول آرشیو متحرک فوتبال ایران یعنی مهدی حدادپور ، دربی 87 کمتر از دو روز دیگر آغاز می شود و تب فوتبال میان علاقمندان به این رشته پر هیجان به بالاترین درجه خودش می رسد. پرسپولیس به عنوان قهرمان بلامنازع لیگ برتر برای گرفتن جشن قهرمانی به میدان می آید و استقلال هم برای جبران شکست یک بر صفر بازی رفت می خواهد خودش را به آب و آتش بزند! همین بازی بهانه خوبی است تا به سراغ گلزن پرسپولیس در دربی های 63 و 64 برویم و حرفهای او را در مورد این بازی بشنویم. محسن خلیلی آقای گل پرسپولیس قهرمان در فصل 86 در مورد این جدال تازه حرفهای جالبی به روزنامه پیروزی زده که خواندنش خالی از لطف نیست.

•  برای دربی آماده شده اید؟!
مثل زمانی می پرسی که ما بازی می کردیم! البته من همیشه اماده این بازی هستم. رنگ پیراهنم کاملا مشخصه. من هم مثل هواداران پرسپولیس منتظرم تا این بازی شروع شود.


•  این دربی را چطور می بینی؟
قطعا یک دربی متفاوتی را خواهیم دید. در این بازی پرسپولیس در شرایطی به میدان می رود که قهرمانی اش در لیگ تقریبا مسجل شده است. این قهرمانی زودهنگام انگیزه زیادی را به بازیکنان این تیم خواهد داد. استقلال هم بعد از پشت سر گذاشتن روزهای بحرانی با هر سختی که بود خودش را به بالای جدول رساند و هرچند که فاصله امتیازی اش باپرسپولیس زیاد است اما برای سر و سامان دادن به شرایط خودش در بالای جدول با انگیزه زیادی پا به میدان می گذارد. قطعا استقلال را با دل و جرات تر در این میدان خواهیم دید.


•  یعنی پرسپولیس منتظر یک حریف سخت باید باشد؟!
تا اینجای کار همه حریفان پرسپولیس سرسخت بودند ولی پرسپولیس توانست خود را به قهرمانی برساند. پس برای پرسپولیس فرقی ندارد که حریفش چه نامی دارد. پرسپولیس از بازیکنان بسیار خوب و کلیدی بهره می برد که مدتهاست کنار هم بازی می کنند و به هماهنگی خوبی رسیده اند. هر کدام از آنها توانایی فردی و تاکتیکی خوبی دارند و به نظرم پرسپولیس در این بازی مشکل خاصی نخواهد داشت.


•  فکر نمی کنی همین قهرمانی زودهنگام انگیزه سرخپوشان را کمتر کند؟!
نه اتفاقا برعکس این چیزی است که فکر می کنید یا عده ای آنرا مطرح می کنند. این قهرمانی انگیزه سرخپوشان را برای رقم زدن یک پایان خوب بیشتر خواهد کرد. بازیکنان تیم کاملا با حساسیت این بازی و موقعیت و جایگاه حریف خود آشنا هستند و می دانند در این بازی باید چطور بازی کنند.


•  استقلالی ها دلخوش گلزنی های اخیر مهاجم تازه وارد خود هستند!
و البته دلنگران گلزنی های زیاد مهاجمان پرسپولیس هم هستند. البته من بازی اخیر استقلال را ندیدم و فقط متوجه شدم این مهاجم برای استقلال گل زده و پاس گل داده است. خیلی خوب است که یک مهاجم تازه وارد اینقدر خوب بتواند با فضای خاص فوتبال ایران و تیم استقلال کنار بیاید و برای این تیم گلزنی کند. البته متوجه شدم که کمی این بازیکن در درگیری های تن به تن دچار مشکل می شود و به نظرم اگر چنین باشد مدافعان با تجربه پرسپولیس یعنی سید جلال و شجاع از پس او بر می ایند و او را به راحتی مهار خواهند کرد.


•  به عنوان مهاجم گلزن پرسپولیس وضعیت خط حمله پرسپولیس را چطور می بینی؟
محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات عملا این تیم را دچار مشکل کرده است. وقتی یک تیم بهترین گلزنش را از دست می دهد باید سریع یک مهاجم خوب را جایگزین او کند اما می بینید که با رفتن طارمی پرسپولیس عملا نتوانست جای خالی او را با جذب بازیکن جدید پر کند. با این وجود علی علیپور و گادوین منشا هر دو به خوبی از پس فشاری که به واسطه جدایی طارمی روی آنها به وجود آمد ، برآمدند و در این فصل با گلزنی های خود آرامش خاصی را برای پرسپولیس و هوادارانش رقم زدند. خط حمله پرسپولیس خیلی زود به روزهای خوشش بازگشت و امروز علیپور را در صدر جدول گلزنان لیگ می بیند. این خط حمله می تواند در بازی فردا عملکردی قابل توجه داشته باشند.


•  البته تیمها با شناخت از این دو مهاجم برای مهارشان برنامه ریزی می کنند!
شناخت بازیکنان به کنار اما شرایط بازی و فضای خاص مسابقه هم روی برخی اتفاقات تاثیرگذار خواهد بود. فشار هواداران در این بازی خیلی مهم است و می تواند ضریب اشتباهات یک تیم را به میزان زیادی بالا ببرد. اگر هواداران پرسپولیس در کنار نقشه های تاکتیکی فضا را علیه استقلال کرده و فشار را روی این تیم زیاد کنند شک نکنید خط دفاع استقلال دچار اشتباه شده و همین مهاجمان شناخته شده دروازه این تیم را باز خواهند کرد.


•  دروازه بان اول استقلال محروم است و قرار است رحمتی درون دروازه آبی ها قرار بگیرد!
فرقی نمی کند. حسینی جوان بود و داشت تجربه کسب می کرد و حالا رحمتی با تجربه توی دروازه قرار می گیرد. این تغییر، شرایط را برای مهاجمان پرسپولیس عوض نمی کند. آنها اصلا نباید تصور کنند که مقابل دروازه استقلال کار راحتی دارند. خلاصه کلامم اینست اگر سرخپوشان به استقلال اجازه ندهند که اعتماد به نفسشان بالا برود پرسپولیس قطعا برنده بازی خواهد شد. با حفظ مالکیت توپ در میانه میدان و فشار آوردن به خط دفاع استقلال حریف را از نظر اعتماد به نفس ضعیف خواهد کرد.


•  این بازی می تواند پر گل باشد؟!
پرسپولیس در 20 دقیقه اول فشار بیاورد و به گل برسد احتمال پر گل شدن پرسپولیس زیاد خواهد بود. گلزنی های پرسپولیس استقلال را جلو می کشد و همین جلو آمدن پرسپولیس در موقعیت های بیشتری قرار خواهد داد.


•  نتیجه بازی را چه پیش بینی می کنی؟
قابل پیش بینی نیست. البته احساسم می گوید پرسپولیس با اختلاف یک تا دو گل استقلال را شکست خواهد داد.


•  دربی های امروز با دربی های زمان شما چقدر فرق کرده است؟
زمان ما فوتبال را با احساسمان بازی می کردیم. ارتباط با هواداران خیلی نزدیک بود اما امروز این ارتباط مجازی شده و عشق و علاقه ها روی کامنت ها و لایک ها مشخص می شود. زمان ما شور و حال دیگری در بازی حکمفرما بود.


•  دلت تنگ حضور در این بازی نشده؟!
من در سه دربی حضور داشتم که در دو بازی ان گل زدم. قطعا دلم تنگ شده است اما این دلتنگی را با رصد کردن اخبار پرسپولیس و دیدن بازیهای این تیم جبران می کنم. امروز من یک هوادار پر و پا قرص برای پرسپولیس هستم.


•  برای این بازی کری می خوانی؟!
تا به حال دیده ای کری بخوانم؟! نیازی نیست برای استقلال کری بخوانیم. پرسپولیس خودش در زمین می داند چطور عمل کند و همین موضوع برای ما پرسپولیسی ها کافیست.


اردلان بزرگ نیا

پرسپولیس :
۱۳ اسفند ۹۶
از عملکرد دربی همه هواداران پرسپولیس راضین.
سوپرایز برانکو بزن زیرش واقعا عالی بود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی